Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حمیدرضا گودرزی با اشاره به محدودیت‌های جدید که قرار است در تهران برای پیشگیری از انتقال کرونا اتخاذ شود، گفت: روز گذشته تصمیماتی اتخاذ و اعلام شد که باشگاه‌ها ورزشی، ورزش‌های پر مواجهه مانند کشتی و ...، مراکز تفریحی، آبی، باغ‌وحش‌ها، شهربازی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی، کافی‌شاپ‌ها، کافه‌ها، چای‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی حق فعالیت ندارند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و همایش‌ها از تاریخ ابلاغ مصوبه که امروز است، به مدت یک هفته ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تذکر به ۱۰ مرکز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: با توجه به گزارش‌ها و کار کارشناسی که از سوی سه دانشگاه علوم پزشکی تهران،‌ ایران و شهید بهشتی انجام شد و به دنبال نامه فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران به استانداری تهران، روز گذشته به ۱۰ مرکز تذکر شفاهی و کتبی داده شد که برخی از آن‌ها فروشندگان لوازم موبایل، لوازم خانگی، فرودگاه‌ها و مراکز دولتی بودند. به این مراکز تذکر جدی داده شده که اگر ظرف مدت ۲۴ ساعت پروتکل‌ های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ارائه شده را رعایت نکنند، بعد از ۲۴ ساعت پلمب خواهند شد و تمامی تبعات برعهده مدیرعامل و هیت مدیره آن مراکز و مجتمع‌ها خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: البته این موضوع شامل حال تمام مغازه‌هایی که در آن مراکز وجود دارند، نمی‌شود. ممکن است در پاساژی ۸۰ درصد مراکز پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت کنند و ۱۰ درصدشان رعایت نکنند البته ما تذکر دادیم که حتما باید پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه بحث استفاده از ماسک و فاصله‌ گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در غیر این صورت بعد از ۲۴ ساعت پلمب می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران همچنین گفت: برخی از این مراکز به گونه‌ای هستند که از سراسر کشور برای خرید به آنجا مراجعه می‌شود. اگر قرار باشد که تذکر داده شود، به برخی از مغازه‌داران باید تذکر داده شود. بنابراین اگر این ۱۰ تا ۲۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مطمئن باشید که شیب تندی بیماری که به تهران بازگشته است و به دلیل عدم رعایت تعداد کمی از مردم بوده است، کنترل می‌شود. لازمه این کار این است که خود غرفه‌داران، مغازه‌داران، ‌بنکداران و... تذکر دهند و اگر در این مدت نسبت به این موضوع توجه نداشته باشند و بازرسان بهداشت و درمان مراجعه کرده و گزارش دهند، چاره‌ای نداریم و باید تمام یک مرکز یا یک پاساژ را ببندیم. اگر بعد از این یک هفته‌ای هم که اعلام کردیم، رعایت نکنند، چاره‌ای نداریم جز اینکه تمام محدودیت‌های قبلی بازگردد. بنابراین انتظار داریم که رعایت کنند و با کسی هم رودربایستی نداریم و برخورد می‌کنیم.

گودرزی با بیان اینکه اولین بار است که به این مراکز تذکر داده‌ایم، ادامه داد: دیروز با این ۱۰ مرکز جلسه گذاشتیم و تذکر لسانی و مکتوب دادیم و اگر رعایت نکنند، دیگر تذکر دومی وجود نخواهد داشت و تعطیل می‌شوند.

وی اعلام کرد: پلیس ۱۱۰ و اماکن با این موضوعات برخورد کرده و پلمب خواهند کرد، مردم می‌توانند تخلفات احتمالی را به پلیس ۱۱۰ و سامانه بهداشت و درمان اعلام کنند که پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در عین حال با توجه به عدم رعایت عده کمی از شهروندان در استان تهران، متاسفانه مجددا موج بیماری بازگشت داشته است. چاره‌ای جز این نداشتیم برخی محدودیت‌ها را اعمال کنیم که بر این اساس فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی، باغ‌وحش‌ها، مراکز آبی، شهربازی‌ها، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، ‌فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها،‌ کافی‌شاپ‌ها، چای‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی به مدت یک هفته ممنوع می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا اماکن مراسم اجتماعی ماسک فاصله گذاری رعایت نکنند رعایت کنند باشگاه ها ۱۰ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز منتخب معاینه فنی ۱۰ و ۱۲ فروردین باز هستند

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد مهدی میرزایی قمی، گفت: در روزهای جمعه ۱۰ فروردین ماه و ۱۲ فروردین ماه مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ الی ۲۲ و مراکز شقایق، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، آزادی از ساعت ۷ الی ۱۴ فعال هستند.

او در خصوص فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز توضیح داد: با عنایت به سفرهای نوروزی و اهمیت انجام معاینه فنی پیش از سفر جهت اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودروها و همچنین مشمول معاینه فنی شدن بخشی از خودروهای تولید سال ۱۳۹۹ این ستاد جهت تسهیل در ارائه خدمات شایسته به شهروندان نسبت به ادامه فعالیت تعدادی از مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در این ایام اقدام نموده است.

سرپرست ستاد معاینه فنی با اشاره به تمایل و استقبال میهمانان نوروزی شهر تهران به استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی پایتخت تأکید کرد: آزمون‌ها و کنترل‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می‌شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل‌ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود.

بیشتر بخوانید: خودروهای ۴ ساله و بیشتر باید معاینه فنی داشته باشند | جریمه معاینه فنی چقدر شد؟

میرزایی قمی در توضیح تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران و نحوه فعالیت آنها از ۱۴ فروردین ماه تا پایان ماه مبارک رمضان افزود: شهر تهران از بضاعت ۶۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۷ مرکز ثابت و ۱۵واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری تهران برخوردار است. مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ صبح الی۲۲، مراکز نیایش، الغدیر، دماوند، سراج و شهید چمران از ساعت ۷ الی ۱۷ و مراکز شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، چیتگر، ابوذر، آزادی، ایران خودرو (۵۰۶۲) و کلیه واحد های سیار از ساعت ۷ الی ۱۸ فعال هستند. ضمنا از شهروندان درخواست می شود با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل حتما جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

وی در خصوص ادامه فعالیت دو مرکز پس از افطار در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان جهت رفاه حال روزه داران و استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی پس از افطار این ستاد نسبت به افزایش ساعت کاری مرکز شهید آبشناسان و شبانه روزی کردن مرکز بیهقی اقدام کرده است. ضمنا با توجه به فعالیت این دو مرکز، در زمان اذان مغرب از مراجعین به آن مراکز با افطاری ساده پذیرایی می شود.

کد خبر 840919 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهردارى تهران تهران معاينه فنى خودرو شهر حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • تعطیلی ۲۲واحد صنفی متخلف در کرمان
  • تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در فارس
  • ارائه ۲۲ هزار خدمت درمانی در هفته اول تعطیلات نوروزی در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز
  • ۹۵ هزار و ۲۸۳ اخطار کتبی صادر شد
  • مراکز منتخب معاینه فنی ۱۰ و ۱۲ فروردین باز هستند
  • پلمب ۲۷۳۹ مرکز متخلف
  • صدور ۸۹ هزار و ۷۹۰ مور اخطار کتبی به مراکز غیر بهداشتی
  • انجام بیش از ۸۷۰ هزار بازرسی‌ در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • کشف ۲۷ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در همدان