Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد،‌ افراد مسلح ادلب پشت هدف گیری امروز (سه‌شنبه) گشتی مشترک روسیه - ترکیه با بمب بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، مرکز آشتی روسیه در سوریه که در پایگاه حمیمیم سوریه مستقر است اعلام کرد، در حال حاضر گشت زنی‌ها متوقف شده‌اند و نیروها در حال تخلیه تجهیزات خسارت دیده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه به همراه ارتش ترکیه و سازمان اطلاعات سوریه بر دست داشتن افراد مسلح در حمله به گشتی مشترک ترکیه و روسیه تاکید کردند.

مرکز آشتی روسیه پیشتر از انفجار بمبی دست ساز در حین عبور گشتی ترکیه و روسیه خبر داد که منجر به جراحات سطحی سه سرباز روس شد که به منظور مداوا به پایگاه حمیمیم منتقل شدند. گفته شده تعدادی از سربازان ترکیه نیز در این انفجار زخمی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان سوری) اعلام کرد، گشتی روسیه و ترکیه در حال عبور از نزدیکی "مصیبین" در جاده بین‌المللی حلب - لاذقیه (ام ۴) بودند و زخمی‌ها با خودروهای ترکیه منتقل شدند.

این نهاد افزود، شدت این انفجار به رغم پاکسازی‌های متعددی که نیروهای ترکیه طی ۲۴ ساعت گذشته انجام داده بودند، مهیب بود.

انفجار در جاده ام ۴ بین شهرک اریحا و اورم رخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه شورشیان سوریه تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که غرب به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است که مملو از عواقب فاجعه‌بار است.

براساس گزارش المیادین، لاوروف در پیامی ضبط شده به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت: تروئیکای هسته‌ای غرب (انگلیس، فرانسه و آلمان) از حامیان اصلی کی‌یف هستند و مسکو خطرات استراتژیک جدی که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود را به خوبی می‌بینید.

لاوروف خاطرنشان کرد که جهان اکنون شاهد بحران در سیستم کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای است. این نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه در حوزه امنیت بین المللی است.

لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده بازگشت به موضوع تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای، به محض تصویب این توافق از سوی آمریکاست. این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که خروج روسیه از تصویب این معاهده پاسخی منطقی به اقدامات مخرب آمریکا و دیگر کشور‌های غربی بود.

او با بیان اینکه مسکو همچنان به عضویت کامل پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای باقی می‌ماند، اعلام کرد: مسکو اخیراً تأسیس بخشی از سیستم نظارتی بین المللی خود را تکمیل کرده است.

در فوریه ۲۰۲۳، روسیه مشارکت خود در معاهده خلع سلاح هسته‌ای استارت نو را که در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد، که آخرین توافق دوجانبه بین مسکو و واشنگتن است، به حالت تعلیق درآورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • شکست سنگین روستوف در شب نیمکت‌نشینی محبی
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود