Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@15:35:37 GMT

روایت نوبخت از خباثت دولت آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۲۸۱

روایت نوبخت از خباثت دولت آمریکا علیه ایران

معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت خبیث آمریکا قصد داشت که جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را مشاهده نکند و قصد دخالت در امور را داشتند.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت در  جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سفرهای استانی با دو هدف انجام می‌شود که نخست برای دیدار و تشریح مسائل و مشکلات و مطالبات و خواسته‌های مردم است که بین مسئولان منعکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی مطالبات و خواسته‌هایی که از سوی مسئولان استان بیان شد، حرف‌های مردم و مطالبات آن‌ها بود.

بیشتر بخوانید: فضائلی: نه شرقی و نه غربی، به‌ معنای عدم تعامل با کشورهای شرق و غرب نیست فهرست دشمنی های آمریکا به روایت محسن رضایی +عکس

وی گفت: سال گذشته در جریان سفر، حدود ۱۷ طرح و پروژه مشخص شد که بار مالی آن طرح‌ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به احداث ۲۴۴۰ واحد مسکونی تصریح کرد: در این استان به‌لحاظ ظرفیت‌هایی که دارد باید سرمایه‌گذاری انجام شود، همت ما بر این نیست که سرمایه‌گذاری در مناطقی که بازدهی زیادی داشته باید انجام شود بلکه ما براساس عدالت کار انجام می‌دهیم، به این معنا که به مکان‌هایی که کمتر توجه می‌شده باید بیشتر رسیدگی کرد. علاوه بر تعهدات سال گذشته امروز ۱۰۰۰ واحد مسکن دیگر برای استان در نظر گرفته شد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه "برنامه‌ای برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری داریم"، اضافه کرد: ایشان در آغاز سال ۹۹، خدمتگزاران مردم را به جهش تولید رهنمون کردند که از سازمان برنامه و بودجه خواسته شد که برای جهش تولید برنامه‌ریزی کند.

ببینید: فیلم/ روایت ظریف از خباثت آمریکایی‌ها در جنگ تحمیلی

نوبخت ادامه داد: برای هر استان برنامه‌ریزی برای اینکه جهش تولید کند صورت گرفت که برای استان چهارمحال و بختیاری ۴۶ پروژه در نظر گرفته شد که با دقت می‌توانیم جهش در تولید را در استان فراهم کنیم. ۱۷ طرح و پروژه در حوزه صنعت، طرح کشاورزی و ۹ پروژه در حوزه خدمات است که باید در این استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است، بیان کرد: مردم باید باید در اقتصاد مردمی جمهوری اسلامی، تمام فعالیت‌ها و مباحثی را که مربوط به سرمایه‌گذاری است انجام دهند، تجهیز این منابع از سوی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌شود که اعتبار این طرح‌ها ۲۲۶۴ میلیارد تومان است.

معاون رئیس جمهور گفت: همان‌طور که سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای در راستای مسکن محرومان انجام شد امسال ۱۰۰۰ واحد دیگر با اولویت افراد زیرپوشش کمیته امداد و روستاییان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت  خبیث  آمریکا قصد داشت که جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را مشاهده نکند و قصد دخالت در امور را داشتند که امروز فلاکت آن‌ها قابل مشاهده است و این طور نیست که آمریکا بتواند کشور را به زمین بزند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خبیث‌ترین دولت جهان تصمیم دارد ایران را زمین بزند، گفت: کسانی که قرار بود تابستان داغ را برای ایران بسازند امروز به فلاکت افتاده‌اند.‌در سال‌های گذشته ایران خشن‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و با وجود اینکه پای آمریکا و تحریم بر گردن اقتصاد ایران است، اقتصاد هنوز نفس می‌کشد.

‌نوبخت تاکید کرد: دولت در این شرایط سعی کرد تا منابع مالی حقوق کارمندان، بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق کارگردان، خرید گندم و طرح‌های عمرانی کشور را به موقع تامین کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم محمد باقر نوبخت مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی رئیس جمهور مشرق انقلاب آمریکا دولت خباثت آمریکا معاون رئیس جمهور برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت

محسن زنگنه با اشاره به فضاسازیهای اخیر در خصوص ساماندهی معافیتهای مالیاتی در بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 گفت: در گذشته معافیتهای مالیاتی بی ضابطه متعدد و البته غیر هدفمند با نرخ صفر درصد برای شرکتها، صنایع خاص و برخی اشخاص حقیقی تعریف شده بود که در سنوات مختلف میزان این معافیتهای بخشی و غیر عمومی، شامل  سهم قابل توجهی  از درامدهای مالیاتی دولت میشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، همین رانت مالیاتی باعث ایجاد یک فضای مالیات ستانی ناعادلانه در فضای کلی کسب وکارها در سراسر کشور شده بود؛ گفت: بر این اساس از یک سو درآمدهای دولت دچار مشکل و کاستی شده و از سوی دیگر مالیات ستانی نامتوازن از کارمندان دولت و حقوق بگیران با نرخ حداقل 10 درصد، بخش خصوصی فضای کلی مالیات ستانی را با ابهامات و چالشهایی مواجه کرده بود.

بر این اساس ابتدا با پیشنهاد مجموعه دولت در برنامه هفتم توسعه نخستین گام برای ضابطه مند کردن این گونه معافیتهای غیر هدفمند برداشته شد. در ماده 10 برنامه هفتم موضوع ساماندهی کامل این معافیتها با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در طول 5 سال زمان اجرای قانون برنامه هفتم مطرح شده است.

مالیات یک درصدی به استناد  معافیتهای پراکنده  و قوانین غیر شفاف تو در تو

زنگنه گفت: طبق این ماده برنامه هفتم و همچنین بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 مقرر شد تا شرکتهایی که چندین هزار میلیارد تومان درامد و سود خالص داشته اما به واسطه این معافیتهای پراکنده  و قوانین غیر شفاف تو در تو،  عملا مالیات آنها با نرخ بسیار محدود  یک الی 2 درصد محاسبه و صول میشد، ساماندهی گردد.

وی افزود، به این ترتیب مالیات محاسبه شده برای شرکتها و اشخاص حقوقی بیش از 500 میلیارد تومان دیگر مشمول معافیتهای کلی نیست و مازاد این رقم بایستی به سامان امور مالیاتی به عنوان مالیات عملکرد 1403 پرداخت شود. همچنین سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی نیز 50 میلیارد تومان لحاظ گردیده است.

پیش بینی حداقل درامد  100 هزار میلیارد تومانی دولت با ساماندهی معافیت 40 شرکت

عضو کمیسیون برنامه و بود و بودجه با اشاره به نقل قولی از رئیس وقت سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص معافیت 150 هزار میلیارد تومانی 40 شرکت بزرگ صنعتی گفت: طبق بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 سقف مجموع معافیت مالیاتی این شرکتها در سال 1403 حدود 20 همت خواهد بود. بر این اساس حداقل ما به التفاوت 130 هزار میلیاردی بایستی از سوی این شرکتها به دولت پرداخت شود.

تحمیل کسری بودجه دولت و تورم عمومی به اقتصاد ایران از محل معافیتهای بی ضابطه

زنگنه تاکید کرد، تا پیش از این شرکتهای مذکور عملا سود خود را از جیب دولت به مجموعه محدود سهامداران پرداخت میکردند که این موضوع چالشهای تورمی از محل کسری بودجه به کل اقتصاد ایران تحمیل میکرد.

وی در بخش پایانی مطالب خود با انتقاد از شیوه غلط واگذاری شرکتها و نهادهای دولتی به بخش غیر خصوصی گفت: در سنوات اخیر تعداد قابل توجهی از شرکتهای بزرگ دولتی با شگرد رد دیون به بخش عمومی غیر دولتی واگذار شده است. طبق برخی براوردها تنها 10 درصد از سهام این شرکتها در اختیار عمومی مردم قرار گرفته  اما از این ظرفیت محدود مردمی در این گونه شرکتها برای بیان برخی مطالبات غیر واقعی سودجویی شده است.

4 نوع معافیت قابل توجه همچنان برای شرکتها پا برجاست

زنگنه با اشاره به اینکه برخی جوسازیها، تاثیری بر مسیر اصلاح این گونه رانتها نخواهد داشت، تاکید کرد، با وجود عزم جدی دولت و مجلس برای سامان دهی معافیتهای مالیاتی هم اکنون در تبصره 6 بودجه چهار نوع معافیت مختلف پا برجا مانده است. بر این اساس معافیتهای زمانی مثل معافیت 25 ساله ایجاد کسب وکار در مناطق ازاد و  ایجاد بنگاههای تولیدی در مناطق محروم همچنان پا برجاست. معافیتهای ماده 139 و همچنین معافیتهای مواد 142 و 143 قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین معافیتهای قانون جهش دانش بنیان همچنان برقرار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸ پروژه بااولویت/۱۲۰۰ هکتار به فضای سبز ساری اضافه می شود
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران