Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@08:25:09 GMT

آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۳۰۶

آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کرد

این گزارش به نقل از یک فرمانده آمریکایی مستقر در کابل اعلام کرد که آمریکا طبق توافقنامه امضا شده با گروه طالبان، با تعطیل کردن فعالیت پنج پایگاه نظامی خود در این کشور، تعداد سربازان خود را که در افغانستان مستقر هستند به ۸ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش داده است.

این مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که آمریکا بر اساس توافقنامه صلحی که در ماه فوریه (اسفندماه گذشته) با گروه طالبان در قطر امضا کرده بود پنج پایگاه نظامی خود را در ولایت های هلمند، پکتیا، اورزگان و لقمان تعطیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و طالبان در ماه فوریه یک توافقنامه صلح امضا کردند. این اولین توافق از آغاز عملیات نظامی آمریکا در افغانستان بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا بود.

در این توافق از آمریکا خواسته شده است تا نیروهای خود در افغانستان را تا ۱۳ ژوئیه از ۱۳ هزار نفر به ۸ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش دهد.

خروج نیروهای نظامی یکی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ بوده است.

یک سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز به شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن گفت که کار کاهش تعداد سربازان انجام شده است.

طبق توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، قرار است باقیمانده نیروهای آمریکایی هم ظرف مدت ۱۴ ماه خاک افغانستان را ترک کنند.

اما طالبان که مخالف دولت افغانستان است، همچنان حملات خود به نیروهای امنیتی دولت را ادامه می دهد و همین باعث ایجاد تردید نسبت به برقراری صلح واقعی در این کشور جنگ زده شده است.

در اواخر ماه ژوئن در ولایت بغلان در شمال افغانستان درگیری های شدید برای تقریبا یک هفته ادامه داشت که بیش از ۲۹۰ کشته از جمله در میان نیروهای امنیتی بر جای گذاشت.

311311

کد خبر 1410217

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند

منابع خبری اعلام کردند عبدالغفار بحر به‌جای مغفورالله شهاب به عنوان سفیر طالبان در تاشکند تعیین شده است.

این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی طالبان خدمت کرده است.

مختار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان اواخر اسفندماه سال گذشته در دیدار با عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

اواسط بهمن ماه «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن طالبان مسئولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • حکومت سابق داعشی ها را فراری داده است
  • طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کرد