Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مهندسی و توسعه آبفای کرمان با تشریح روند اجرای پروژه فاضلاب سه شهر استان گفت: فاضلاب شهری یک کار زمان بر و هزینه بر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، عباس سلطانی نژاد سه شنبه (24 تیر) در نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اصحاب رسانه با موضوع «وضعیت آب استان و گزارش پیشرفت پروژه فاضلاب» گفت: برای شهرهای سیرجان، زرند و کرمان فاضلاب شهری توسط بخش خصوصی در حال اجرا است که قرارداد کرمان با بخش خصوصی برای اجرای فاضلاب شهری هزار و 460 میلیارد تومان، زرند 217 میلیارد تومان و سیرجان هم حدود 280 میلیارد تومان است و پروژه ها نیز پیشرفت خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون مهندسی و توسعه آبفای کرمان ادامه داد: تا امروز بالغ بر 200 میلیارد تومان در شهر کرمان سرمایه گذاری شده و 120 کیلومتر شبکه فاضلاب و لوپ های اصلی کرمان انجام شده و 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: در شهر سیرجان تصفیه خانه مراحل پایانی دارد و پیش بینی ما این است که تا مهرماه تصفیه خانه تکمیل بشود و 45 درصد شبکه فاضلاب سیرجان پیشرفت داشته و در شهر زرند نیز که تازه شروع شده حدود 15 درصد پیشرفت داشته و براساس برنامه زمانبندی سرمایه گذارها؛ کرمان ظرف 5 سال آینده، سیرجان 2 سال آینده و زرند هم 3 سال آینده این پروژه ها تکمیل می شوند و بهره مندی فاضلاب آن ها انجام خواهد شد.

 

 

سلطانی نژاد در ادامه با بیان اینکه در حوزه روستا امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتری داشتیم، گفت: از ابتدای سال خدمت آب رسانی روستا به شرکت آب و فاضلاب استان محول شده که 5 هزار و 642 روستا در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 792 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که هزار و 871 روستا شبکه آب رسانی دارند و 2 هزار و 843 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند که 498 روستا شبکه آب رسانی دارند و 512 روستا با آب رسانی سیار، آب رسانی می شوند که به لطف خدا با توجه به بارندگی هایی امسال 300 روستا از آب رسانی سیار کمتر شده است.

 

 

وی در خصوص پروژه های فاضلاب، گفت: در حال حاضر نرخ بهره مندی فاضلاب در سطح استان  11 درصد و متوسط کشوری 45 درصد است و با توجه به پروژه هایی که در حال حاضر از منابع عمرانی و یا بخش خصوصی انجام می شود، پیش بینی این است که ظرف 4 سال آینده متوسط نرخ بهره مندی به 55 درصد برود.

 

 

معاون مهندسی و توسعه آبفای کرمان ادامه داد: علاوه بر بالا بردن سطح بهداشت عمومی و استفاده از پسآب که اولویت کار ما است، در کنار آن صنعت استان را کمک خواهد کرد که یک بازار کاری در حاشیه شهرها از طریق صنعت برای جوانان ما حتماً ایجاد خواهد شد و در حین انجام کار هم برای اشتغال زایی به صورت مستقیم برای شهر کرمان در زمان انجام کار 7 هزار نفر و در زمان بهره برداری 300 نفر مشغول کار شدند و الان هم در سطح شهر در حال انجام کار هستند.

 

 

وی گفت: فاضلاب یک کار زمان بر و هزینه بر است و نمی شود که ما همه جای شهر را بهم بریزیم لذا به ترتیب اولویت هایی که همکاران ما گذاشتند شهر کرمان تا سه سال آینده اجرا می شود.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب سلطانی نشست خبری میلیارد تومان سال آینده آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب خرانق با حفر چاه تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلال علمدار گفت: در حال حاضر ۱۸۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز اردکان از آب انتقالی تامین می‌شود و حداکثر تا ۲۳۰ لیتر می‌تواند افزایش یابد، اما پس از اجرای خط پدافندی امکان تامین تا ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب برای شهروندان اردکان وجود دارد. 

او با بیان اینکه سه راه برای تامین کمبود آب خرانق وجود دارد، افزود: راحت‌ترین راه برای تامین آب شرب خرانق حفر چاه است و مجوز آن نیز صادر شده که اگر این اجازه را بدهند مشکل آب خرانق رفع می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: آب منطقه‌ای استان هم مطالعات لازم در ارتباط با این چاه را انجام داده و اعلام کرده که تاثیری بر آب قنات این شهر ندارد و در صورتی که اجازه حفر داده شود این موضوع به سرعت پیگیری خواهد شد. 

علمدار با اشاره به کمبود آب در روستای توت تصریح کرد: هم اکنون تامین آب روستای توت از محل چشمه سار‌های این روستا و همچنین آبرسانی سیار انجام می‌شود و شرکت آب و فاضلاب استان پیگیر تامین منابع مالی به منظور حفر و تجهیز یک حلقه چاه به همراه شیرین سازی و انتقال آن به منظور تامین آب پایدار این روستا است.

دیگر خبرها

  • ۲۲ مصدوم در سوانح رانندگی کرمان
  • انحراف اتوبوس از جاده در کرمان ۳۵ حادثه‌دیده برجای گذاشت
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ راز و جرگلان
  • با توجه به هشدار هواشناسی، سیرجان در حالت آماده باش قرار گرفت
  • آغاز تست استعدادیابی باشگاه فوتسال فولاد زرند ایرانیان
  • مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند
  • طراحی واحدهای نهضت ملی مسکن در سهند بر اساس شاخص‌های اجتماعی و روانشناختی
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه
  • آب شرب خرانق با حفر چاه تامین می‌شود