Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران گفت: با حمایت خیران در ایام کرونا بیش از یک میلیون پرس غذای گرم در بین نیازمندان جامعه توزیع شد.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در حاشیه بازدید سرزده امروز از کمیته امداد شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی، با حمایت خیران، تعداد یک میلیون و ۶۰ هزار پرس غذای گرم توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمیته امداد در جهت رفع مشکلات نیازمندان جامعه، افزود: کمیته امداد با همراهی و حمایت دیگر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و خیران، ضمن جذب اعتبارات و کمک‌های مردمی با شناسایی نیازمندان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، معیشتی، اشتغال و درمان در جهت توانمندسازی جامعه هدف خود طرح‌ها و برنامه‌هایی را به مرحله اجرا در آورده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اینکه در بحث ایجاد اشتغال در کشور، بالغ بر یک سوم اشتغالزایی برای افراد نیازمند جامعه  توسط کمیته امداد ایجاد شده است، اضافه کرد: توانمندسازی جامعه هدف یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های کمیته امداد است که در این راستا سعی شده با شناسایی استعدادهای بالقوه و ظرفیت‌های افراد به جای اعطای کمک‌های مادی، زمینه ایجاد درآمد پایدار و اشتغال برای تحت پوشش فراهم شود و در اصطلاح به جای دادن ماهی به افراد ماهی‌گیری یاد می‌دهیم.

پرپنچی به مهم‌ترین سیاست‌ها و محورهای فعالیت در کمیته امداد اشاره و بیان کرد: در بحث ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کمیته امداد با حداقل امکانات عادی و با حمایت از نیازمندان، تاکنون در بحث مشاغل خانگی و کسب و کارهای زودبازده با حمایت کارآفرینان، اشتغال زایی خوبی انجام شده و به منظور حمایت از اشتغال ۲۰ درصد از حق بیمه افرادی که از طریق کمیته امداد به مراکز تولیدی، صنعتی و صنفی معرفی و به کارگیری شده‌اند به مدت دو سال از طریق این سازمان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اعتماد سازی در بین اقشار مختلف جامعه، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از فعالیت‌های کمیته امداد با همراهی و حمایت خیران انجام می‌شود در راستای اعتماد سازی و جلب مشارکت و اعتماد بیشتر از طریق ارائه گزارش عملکرد، حضور خیران یا نمایندگان آن‌ها در برنامه‌های کمیته امداد، دیدارهای مردمی و ارتباط خیران با جامعه هدف و اقشار مختلف جامعه در جریان عملکرد کمیته امداد قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با تأکید بر نقش رسانه‌ها در ایجاد اعتماد عمومی جامعه به گروه‌های حمایت رسان، تشریح کرد: اگر مردم در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گیرند و اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد قطعاً به ادامه فعالیت‌ها در این نهاد حمایتی بیشتر کمک خواهند کرد.

پرپنچی راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد را یکی دیگر از اقدامات این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهینه به نیازمندان جامعه در عرصه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۲۷۰ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان های استان تهران تحت نظارت کمیته امداد راه اندازی و فعالیت می‌کنند که در تمامی این مراکز با حفظ شأن و منزلت محرومان و کرامت و عزت نفس خانواده‌ها، خدمات و تسهیلات ارائه می‌شود.

وی بر استفاده از روش‌های نوین در ارائه خدمات به محرومان، اذعان کرد: با راه‌اندازی سامانه ۷۳۵۵ علاوه بر جمع‌آوری تمام اعانات، صدقات و نذورات خیران و نیکوکاران، افراد نیازمند جامعه هم می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد شهرستان‌ها، از خدمات و تسهیلات این نهاد مطلع و بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد به صورت الکترونیکی و غیرحضوری قابل ارائه است، گفت: با اعطای کارت‌های امداد ولایت، تمامی مستمری‌ها، تسهیلات و کمک‌های مورد نیاز افراد تحت پوشش کمیته امداد از طریق سامانه سخا به این کارت‌ها واریز و قابل استفاده مددجویان است.

پرپنچی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۸ هزار خدمت گیرنده دائمی، تک خدمتی و چندخدمتی در سطح استان تهران داریم، افزود: طی ۱۰ ماه گذشته علاوه بر کمک‌های موردی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد بسیار کم در اختیار افراد متقاضی قرار داده شده است.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۴۴۰ هزار بسته معیشتی در بین افراد نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در طرح پنج شنبه‌های مهدوی با مشارکت اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و خیران به منظور جمع‌آوری نذورات و اعانات مردمی و توزیع بین نیازمندان جامعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ کرامت انسانی خانواده‌ها، غذای گرم تهیه و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی استان تهران جامعه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره نیازمندان جامعه کمیته امداد بین نیازمندان استان تهران راه اندازی غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به کمک رسانی بیش از ۲۰۰ حامی کمیته امداد گفت: جذب حامیان خارج از کشور با قوت در کمیته امداد دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، جلسه هم‌اندیشی جذب حامیان خارج از کشور با حضور جواد صفاری مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد کشور، معاونان کمیته امداد، معافی مدیر کل کمیته امداد، روسای ادارات و مسئولان طرح اکرام کمیته امداد استان ویدئو کنفرانسی در ساری برگزار شد.

 میثم معافی مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: یکی از اهداف کمیته امداد جذب حامی است تا فرهنگ خیر و احسان در جامعه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه جذب حامیان خارج از کشور را دنبال می‌کنیم افزود: با گسترش انفاق و کمک به محرومان در بین ایرانیان خارج از کشور این حامیان سفیران ما در خارج از مرز خواهند بود.

معافی تصریح کرد: شناساندن فعالیت‌های امداد و ایجاد اعتماد در میان حامیان ایرانی مقیم خارج از کشور زمینه استفاده از ظرفیت‌ها فراهم می‌شود.

معافی یادآور شد: 220  حامی ایرانی خارج از کشور حمایت از فرزندان ایتام و محسنین کمیته امداد مازندران را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: این حامیان خیراندیش ماهیانه مبالغی را به حساب مستقیم یتیمان و محسنین واریز می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران