Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که نظارت شورای نگهبان باید ادامه‌دار باشد، تاکید کرد: شورای نگهبان گلوگاه‌ مهم‌ برابر پروژه نفوذ و جلوگیری از ورود افراد ناصالح است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، در دیدار با رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان و اعضای ستادی و اعضای هیات نظارت استان گفت: سالروز شکل‌گیری این شورای مبارک را تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما که توفیق خدمتگذاری به این نهاد مقدس را در سالیان گذشته داشتیم چیزی جز روحیه انقلابی و نفوذ ناپذیری در خصوص فساد و صداقت ندیده‌ایم و همچنان هم هستید و باید باشید.

او افزود: سعی شما این است که افراد صالح برای ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس معرفی شوند. اگر صالح نباشند و شما تائید صلاحیت را خوب انجام ندهید باید جوابگو باشید. مجلس قبلی حدود یک سومش رد صلاحیت شدند و برخی هم اصلا شرکت نکردند و این مایه ناخرسندی است که این تعداد از اعضای مجلس در پایان عمر خدمت‌شان رد صلاحیت شوند و باید دید مشکل کجاست.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: نظارت شورای نگهبان به نظرم باید ادامه‌دار باشد. چه بسا بسیاری از افراد صالح وارد می‌شوند و بعد دچار مشکل می‌شوند. باید در طول خدمت این نظارت وجود داشته باشد. البته به شرطی که با قانون اساسی همگام باشد. حیف است نیروهای صالح و سالم رل بعد از مدتی به نیروهای ناسالم تبدیل شوند.

امام جمعه ساری افزود: باید جلوی نفوذ گرفته شود. خطر نفوذ بسیار جدی است. شورای نگهبان به‌همین دلیل وظیفه‌ سختی دارد. چون دشمن تلاش دارد با نفوذ افراد، خودش را در چارچوب نظام بگذارد. دشمنان به شدت در تلاش هستند این شورای مقدس را تضعیف کنند. اصل موجودیت یک نهاد یا وظیفه حساس و تاثیر نظارت را زیر سوال‌می‌برند تا به مقصد خود برسند.

آیت‌الله محمدی لائینی تاکید کرد: مقام معظم رهبری چندی قبل فرمودند فساد مانند بیماری کرونا به شدت واگیر دارد. اگر مراقبت نشد به شدت گسترش پیدا می‌کند. هر چه فساد بیشتر شود کار نظارت سخت‌تر می‌شود. ما مامور به وظیفه هستیم و کاری نداریم مجلس مربوط به کدام جریان سیاسی باشد. ما فقط باید وظیفه خودمان رو درست انجام بدهیم.

او در پایان گفت: از گلوگاه‌های مهم‌ برابر پروژه نفوذ و جلوگیری از ورود افراد ناصالح همین شورای نگهبان است. واقعا باید کارتان اخلاص داشته باشید و باید بدانید پایه‌ای میز و صندلی شما و آجرهای ساختمان شما روی خون شهداست و خون شهدا کار خودش را می‌کند. واقعا وصیت نامه شهدا را بخوانید. یک جمله جالبی از یک شهید روی میزتان باشد تا هر روز آن را ببینید. باید منتظران شهادت و کسانی که دیدگاه‌شان دیدگاه امام رهبری و مبارزه با استکبار باشد بر سر کار بیایند نه کسانی که فکرشان کنار آمدن با شیطان بزرگ است. باید نصایح مقام معظم رهبری رو جدی بگیریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران ساری آیت الله محمدی لائینی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به شکل‌گیری اعتراضات سراسری در گرجستان گفت:‌ ایالات متحده در این اعتراضات دست دارد و این اعتراضات رنگ و بوی نفوذ آمریکا را دارد.

به گزارش مشرق، پارلمان گرجستان در حال بررسی لایحه ای برای محدود کردن نفوذ عوامل خارجی در این کشور است. این لایحه به شدت در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا با قانون مشابه روسیه مقایسه می شود که در آن از سازمان های دولتی و افراد دریافت کننده بودجه از خارج از کشور خواسته شده است، در این باره گزارش‌های لازم را ارائه کنند. فرایند تصویب این قانون به اعتراضاتی در گرجستان منجر شده است. در جریان بررسی این لایحه درگیری های متعددی در ساختمان پارلمان گرجستان رخ داد و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه در این پیوند در کانال تلگرامی خود نوشت:‌بگذارید کسی که این گونه فعالیت ها را اعتراضات خودجوش توصیف می کند، اولین سنگ را به انعکاس خود در آینه بیندازد. سناریوی کاملاَ آشنای هالیوودی در پشت این تجمعات دیده می‌شود.

رئیس‌جمهوری سابق روسیه گفت: ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۳۸ چنین قوانینی را در مورد کتاب ها دارد و استرالیا و اسرائیل نیز قوانین مشابهی درباره مقابله با عوامل نفوذ دارند. کشورهای اتحادیه اروپا نیز در حال تصویب این نوع قوانین هستند، چیزی که غرب در مورد آن چیزی نمی گوید.

وی ادامه داد:‌ اگر این (مقابله با عوامل نفوذ) یک قانون (در ریشه) آمریکایی است، پس (در گرجستان) نباید کسی را سرزنش کرد.

مدودف معتقد است: مشکل غرب با لایحه گرجستان، و همچنین با قوانین مشابه در قرقیزستان، این است که آنها یک «ایده روسی» هستند و نه یک ابتکار غربی؛ به همین دلیل است که با اعتراضات، زدوخوردها، فشارها و باج‌گیری‌های پولی مانند وقایع (۱۰ سال قبل) میدان مواجه می‌شود.

به گفته وی، ظهور اسنادی مانند قوانین عوامل خارجی نشان دهنده بی‌اعتنایی عمومی به «ارزش‌های آتلانتیک» است؛ این تحقیر حتی در کشورهایی که کاملاً مطیع آنگلوساکسون‌ها بوده‌اند رو به افزایش است و این تازه آغاز راه است.

دیدگاه کرملین

سخنگوی کرملین نیز روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفته بود:‌ تصویب قانونی در گرجستان در مورد مقابله با نفوذ عوامل خارجی مربوط به فدراسیون روسیه نیست.

پسکوف گفت: بسیاری از کشورها نظارت بر محیط سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند، در این زمینه، آمریکا نخستین کشوری بود که چنین فرایندی را دنبال کرد و از این رو، این فرایند، به هیچ وجه روسی نیست؛ این موضوع به رویه تعداد زیادی از کشورها تبدیل شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ خارجی و تأثیر آن بر سیاست داخلی خود در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: همه کشورها به هر شکلی اقداماتی را انجام می دهند، اما همه لوایح یک هدف را دنبال می کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به برخی اعتراض‌ها به تصویب این قانون در گرجستان گفت:‌ انگیزه این اعتراضات از خارج از گرجستان است. آنها سعی می کنند از این روند سیاسی داخلی به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات ضد روسی استفاده کنند، بعید است که این انگیزه ها از داخل گرجستان نشات بگیرد.

وی ادامه داد: این تحریکات ضدروسی احتمالاً از خارج گرجستان دامن زده می‌شود، ما این موضوع را کاملاً درک و تحولات را رصد می کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • جلوگیری از ورود بیش از یک میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • مدافع نفت آبادان: چاره‌ای جز گرفتن یقه پرسپولیس نداریم/ اجازه نفوذ به اراونوف را نمی‌دهم
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه