Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@21:12:46 GMT

احتمال حمله موشکی انصارالله به تل‌آویو وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۵۱۸

احتمال حمله موشکی انصارالله به تل‌آویو وجود دارد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، روزنامه «رأی‌الیوم» در سرمقاله خود این سخنان «عبدالله یحیی الحاکم» رئیس هیأت اطلاعات جنبش انصارالله یمن را که گفته بود بانک اهدافی در عربستان، امارات و فلسطین در اختیار دارند و احتمال هدف قرار دادن این اهداف وجود دارد، مورد بررسی قرار داد.

رأی الیوم نوشت که چند ساعت پس از این سخنان، سخنگوی ائتلاف سعودی اعلام کرد که سامانه دفاعی آن‌ها چهار موشک و شش پهپاد را رهگیری کرده است و اگرچه به مکان رهگیری این موشک‌ها اشاره‌ای نکرد اما سخنگوی انصارالله تأکید کرد که این موشک‌ها به اهداف خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزنامه افزود که سخنان عبدالله الحاکم برای هدف قرار دادن عمق خاک عربستان سعودی تازگی ندارد اما آنچه جدید است اشاره او به اهدافی در امارات و تل‌آویو است لذا باید این سوال را پرسید که آیا ما در برابر استراتژی جدید توسعه دایره اهداف تا فلسطین اشغالی هستیم، آیا جنبش انصارالله موشک‌هایی در اختیار دارد که قادر است به تل‌آویو برسد؟ یا اینکه این تهدیدات در راستای جنگ روانی است.

نویسنده نوشت که انصارالله در مسیر حزب‌الله لبنان حرکت می‌کند و اغلب تهدیدات خود را عملی می‌کند و پیشتر به هدف قرار دادن ریاض، جده، خمیس مشیط و بقیق مرکز صنایع نفتی عربستان تهدید کرده بود که آن را عملی کرد و این پایگاه‌ها را هدف حملات موشکی و پهپادی دقیق قرار داد و حیرت دشمنان و کارشناسان خارجی را برانگیخت.

رأی‌الیوم در ادامه نوشت که در خصوص حمله انصارالله به اهداف اسرائیلی در دوره آینده دو احتمال وجود دارد که وقوع آن بعید نیست:

نخست: اینکه انصارالله بندر ایلات واقع در شمالی‌ترین نقطه خلیج العقبه را هدف حمله موشکی قرار است و این احتمال وجود دارد چرا که بُرد موشک‌ها و پهپادهای این جنبش به بندر ینبع عربستان واقع در شمال غربی این کشور می‌رسد و بندر ایلات نیز تنها چند ده کیلومتری از ینبع فاصله دارد و در حقیقت در تیررس این موشک‌هاست.

دوم: هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی در ورودی باب‌المندب یا جنوب دریای سرخ با استفاده از موشک‌های دریایی یا قایق‌های تندرو «استشهادی»، درست همانند اتفاقی که برای کشتی‌های اماراتی و سعودی رخ داد.

این روزنامه همچنین نوشت که جنبش انصارالله پس از گذشت قریب شش سال تجاوزات ائتلاف عربی و بمباران نقاط مختلف یمن، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و دیگر اهدافی باقی نمانده است که اسرائیلی‌ها در صنعاء و صعده بمباران کنند لذا باید گفت که هر گونه حمله موشکی انصارالله به امارات یا فلسطین اشغالی با استفاده از پهپاد یا موشک‌های بالستیک طی هفته‌های آینده بعید نیست و چه بسا جدیدترین، خطرناک‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین موارد در جنگ یمن در طول شش سال باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: هدف قرار دادن موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند

 «عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب با رد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ساقط کردن ۹۹ درصد از پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده ایران، به ۵ دلیل اشاره کرد که تل آویو و متحدانش نتوانستند این موشک و پهپاد‌ها را ساقط کنند.

«عبدالباری عطوان» در رای الیوم نوشت: بسیاری در جهان عرب و جهان اسلام منتظر هستند تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشتباه خود را برای هدف قرار دادن عمق ایران در واکنش به پاسخ موشکی و پهپادی موفق و راهبردی این کشور به دو پایگاه اسرائیلی در النقب انجام دهد. این اشتباه اگر صورت گیرد، ایران با موشک‌های مافوق صوت و پهپاد‌های بسیار پیشرفته با توان ویرانگری بسیار بالا وارد عمل می‌شود و چه بسا واکنش به این اشتباه، همراه با ورود بازو‌های محور مقاومت به عرصه به ویژه حزب الله در جنوب لبنان، الحشدالشعبی در عراق و انصارالله در یمن باشد، البته بعید نیست که ارتش سوریه نیز وارد عمل شود.

عطوان اضافه کرد: پاسخ تنبیهی تهران، بازدارندگی اسرائیلی و آمریکایی را از بین برد و ایران را به عنوان کشوری مطرح کرد که مستقیم نه نیابتی، به رویارویی می‌پردازد و گواه و شاهد ما نیز انجام حمله آن و نهراسیدن از تهدید‌های اسرائیل و آمریکاست.

این تحلیلگر عرب افزود: سه قدرت بزرگ غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در کنار اسرائیل و اردن، به مقابله با ۳۶۰ موشک بالستیک و پهپاد انتحاری ایران پرداختند که به عمق اراضی اشغالی شلیک شد و نتایج برای آنها ناامیدکننده بود، زیرا حداقل نیمی از موشک‌ها و پهپاد‌ها به اهداف مورد نظر اصابت کرد و سامانه گنبد آهنین و موشک‌های پاتریوت و سامانه‌های دفاع هوایی در ساقط کردن آنها ناکام ماندند و این شکستی بزرگ برای تسلیحات آمریکایی و اروپایی است.

وی ادامه داد: اگر آنگونه که این سه کشور در کنار تل آویو و اردن ادعا می‌کنند ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را ساقط کرده‌اند و خسارات وارده به دو پایگاه هوایی بسیار محدود بوده است، پس چرا مقامات رژیم اسرائیل به دنبال واکنش هستند و این رژیم را در معرض واکنش بسیار ویرانگرتر ایران قرار می‌دهند؟ اگر این ادعا درست است، پس چرا به خبرنگاران و شبکه‌های تلویزیونی اجازه بازدید از این دو پایگاه پس از حمله مستقیم ایران داده نمی‌شود؟

عطوان نوشت: به پنج دلیل حمله ایران کاری بوده است.

اول: اگر ۹۹ درصد از این موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی که تصاویر زنده نشان می‌دهد به حریم هوایی فلسطین اشغالی وارد شده و میلیون‌ها نفر در کرانه باختری و غزه با چشم خود آنها را دیدند. ساقط شده و به سد پنجگانه آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی، اسرائیلی و اردنی رخنه نکرده، پس این موشک‌ها چگونه به فلسطین اشغالی رسیده است؟

دوم: اگر این موشک‌ها به آسمان فلسطین اشغالی نرسیده است پس چرا صد‌ها هزار شهرک نشین در وحشتی بی سابقه به پناهگاه گریختند؟

سوم: «رونین پرگمن» از اعضای نزدیک به موساد به نقل از عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ویرانی این موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی بسیار سنگین بوده و اگر هر اسرائیلی صحنه‌های این ویرانی‌ها را ببیند، ۴ میلیون نفر فورا از اسرائیل فرار خواهند کرد.

چهارم: تاکید روزنامه فرانسوی فیگارو مبنی بر اینکه «دکترین ضاحیه» اسرائیل پس از حمله ایران به عمق اسرائیل، کارآیی خود را از دست داده و تمام شده و این همان دکترینی است که ارتش اسرائیل به عنوان راهبرد برای ویرانی هدفمند ضاحیه جنوبی بیروت در جولای سال ۲۰۰۶ مطرح کرد که شامل ریختن آتش بسیار سنگین و نامتناسب با منبع تهدید و با خاک یکسان کردن زیرساخت‌ها با هدف تحریک پایگاه مردمی مقاومت علیه آن است.

پنجم: «گلعاد آران» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که حمله انجام شده از سوی ایران خطری برای مسجدالاقصی است و تصویر عبور موشک‌های ایرانی از فراز این مسجد این موضوع را ثابت می‌کند. اگر ۹۹ درصد از موشک‌ها رهگیری شده اند، پس این موشک‌ها چگونه به قدس اشغالی و پایگاه هوایی النقب رسیده است؟

این تحلیلگر ادامه داد: عملیات وعده صادق گذشته را زدود، آینده‌ای درخشان و آغازی بر پایان غده سرطانی اسرائیل در منطقه و بلکه در کل جهان را رقم زد و گواه آن نیز، کنار آمدن واشنگتن با حقیقت و اعلام بایدن مبنی بر عدم مشارکت در هر حمله به ایران است، زیرا نمی‌داند چه بر سر نیرو‌ها و پایگاه‌هایش در خاورمیانه در صورت مشارکت در این حمله خواهد آمد.

عطوان نوشت: طبق اطلاعات واصله، آمریکا با ایران از طریق میانجی گران عرب تماس گرفته تا اجازه دهد که اسرائیل حمله صوری به اهداف ایران برای حفظ آبرویش انجام دهد و آمریکا از ایران درخواست کرده که پاسخی ندهد؛ اما جوابی که سپاه پاسداران ایران به سفیر سوئیس در تهران داده، منفی بوده و بر این مساله تاکید شده که هرگونه حمله اسرائیلی چه صوری و چه غیرصوری با واکنش کوبنده و بسیار سنگین‌تر از حمله اخیر خواهد بود.

تحلیلگر مطرح جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: وعده صادق همه معادلات را تغییر و فجر اسلامی جدیدی را بشارت داد تا تاکید عملی برای وعده امام خامنه ای، «مبنی بر اینکه مقاومت شکست نخواهد خورد و غزه تنها نیست» به رهبران حماس و جهاد اسلامی باشد که چندی قبل در تهران با ایشان دیدار کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فارین‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • چرا غرب با وجود احتمال حمله موشکی ایران بازهم غافلگیر شد؟
  • به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند
  • اعتراف جدید صهیونیست‌ها درباره حمله ایران؛ «۹۹ درصد دقیق نبود»
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • رهگیری موشک‌ها باعث خطای در تحلیل نشود/حمله به اسراییل اهداف استراتژیک تهران را محقق کرد
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است
  • تل‌آویو: قبل از آنکه دیر شود، جلوی برنامه موشکی ایران باید گرفته شود
  • ادعای سفیر رژیم اسرائیل در چین: «تل آویو» حمله ای به ایران نخواهد کرد