Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مواردی بودند که به بیمارستان منتقل و بنا به تشخیص پزشک، مرخص یا بستری شدند. خوشبختانه تا به‌ حال، هیچ مورد فوتی از سربازان نظام‌ وظیفه مبتلابه کرونا ثبت ‌نشده است.

سردار حسن عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگار امنیتی و دفاعی خبرگزاری دانشجو، پیرامون وضعیت بهداشتی و درمانی سربازان نظام‌ وظیفه در مراکز نظامی، اظهار داشت: امنیت کشور را به خاطر کرونا نمی‌توان تعطیل کرد و نیرو‌های مسلح باید مأموریت‌های محوله خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در شرایط کرونایی، بخش‌های اقتصادی کشور فعالیت‌های خود را دارند اما نکته مهم آن است که همه این موارد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.
وی ادامه داد: ستاد کل نیرو‌های مسلح، پروتکل‌های متعدد بهداشتی را برای پادگان‌های آموزشی و مراکز نظامی تهیه و ابلاغ کرده است و بر اجرای این پروتکل‌ها هم نظارت دارد؛ اگر سربازی به یکی از مراکز آموزشی نظامی برود، باید استاندارد‌های بهداشتی برای آن فرد در آن مرکز رعایت شود.
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره عملیاتی شدن پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نظامی، بیان داشت: ظرفیت پذیرش سرباز تا ۵۰ درصد در مراکز آموزشی کاهش پیداکرده است و فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت می‌شود. یک سری اقدامات پیشگیرانه در آسایشگاه‌ها، غذاخوری‌ها و ترتیب کلاس‌های آموزشی سربازان انجام شده است.   سردار عراقی‌زاده در خصوص مسائل مطرح‌شده پیرامون وضعیت سربازان مبتلا به ویروس کرونا، گفت: تا به‌ حال شرایط در کنترل بوده و مشکل خاصی رخ نداده است. پادگان‌ها فضای صد درصد ایزوله نیستند و ممکن است که افرادی به منزل خود بروند و هنگام بازگشت به پادگان، مبتلا شده باشند؛ اگر سربازی بیمار شد، استاندارد‌های لازم از قبیل قرنطینه و انتقال به مراکز درمانی برای او اجرا می‌شود.
وی افزود: مواردی بودند که به بیمارستان منتقل و بنا به تشخیص پزشک، مرخص یا بستری شدند. خوشبختانه تا به ‌حال، هیچ مورد فوتی از سربازان نظام‌ وظیفه مبتلابه کرونا ثبت ‌نشده است.
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بیمارستان‌های وابسته به مراکز نظامی بدون هیچ محدودیتی فعالیت‌های خود را دارند، عنوان کرد: بیمارستان‌های وابسته به سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش و بقیه نهاد‌های نظامی با تمام توان و ظرفیت خود مشغول به خدمت‌رسانی و پذیرای هم‌وطنان مبتلابه این ویروس هستند.
سردار عراقی‌زاده با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تجهیز نگه‌ داشتن مجدد بیمارستان‌ها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در این چند وقت ممکن است که در بیمارستان‌های سطح کشور با توجه به تعداد بالای مراجعات، بخشی از توان بهداشتی و درمانی دچار کاستی‌هایی شده باشد و تلاش خواهیم کرد که این آمادگی را مجدداً در بیمارستان‌ها برقرار کنیم.
وی ادامه داد: برحسب تدبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعدادی نقاهتگاه و مراکز نگهداری از مبتلایان در کشور برپا شد که در حدود ۲۶ هزار تخت، در کل کشور از استان‌ها و شهرستان‌ها به تفکیک آماده خدمت ‌رسانی هستند.
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص ساخت کیت تشخیص کرونا، گفت: وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح از نخستین مراکزی بودند که کیت تشخیص کرونا را تولید کردند و این کیت توانست مجوز‌های لازم را از وزارت بهداشت بگیرد. در حال حاضر این خط تولید فعال است و تولیدات خود را در اختیار مراکز درمانی کشور قرار می‌دهد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سربازی کرونا فاصله گذاری اجتماعی سپاه پایان خدمت پادگان عراقی زاده بیمارستان ها مراکز نظامی عراقی زاده پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد قیومی در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر تهران، گفت: اتفاقات خوبی در کمیته‌های مختلف، چون حمل و نقل، هلال احمر، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، راه آهن، فرودگاه، اتوبوس رانی و کارگروه‌ها  در خدمت رسانی به مسافران نوروزی شاهد بودیم.

وی با اشاره به اهمیت پیش بینی‌های هواشناسی در ایام نوروز، افزود: هواشناسی نیز هم پای دیگر کمیته‌ها بسیار دقیق و بصورت منظم و روزانه فعالیت کرد.

فرماندار تهران با اشاره به کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز شاهد کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهری تهران بودیم و این امر محقق نمی‌شد مگر در بررسی نواقص مختلف که در شورای ترافیک فرمانداری پیگیری شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: تهران در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و باید این ظرفیت را به مردم معرفی کرد.

مهدی چمران خطاب به اعضای ستاد سفر‌های نوروزی پایتخت تاکید کرد: تهران مملو از آثار دیدنی و فاخر است که حتی خود تهرانی‌ها هم با این اماکن آشنا نیستند و باید این اماکن را به مردم تهران و مسافران معرفی کرد.

 

دیگر خبرها

  • مسمومیت 130 سرباز اسرائیلی
  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • سردار حاجی زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری اسراییل و جبهه غربی غلبه کردیم
  • واکنش سردار حق‌طلب به تهدید اسرائیل: تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل است
  • سردار حاجی‌زاده: با توان حداقلی به مقابله با ظرفیت حداکثری اسرائیل رفتیم
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد