Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@11:45:53 GMT

ژاکت نانویی مقاوم در برابر بریدگی تولید شد +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۶۷۷

ژاکت نانویی مقاوم در برابر بریدگی تولید شد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

ژاکت‌های تولید شده با فناوری نانو در برابر پارگی و ایجاد بریدگی مقاوم است و در صورت آسیب به سادگی ترمیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیاده روی در جنگل برای علاقه مندان به طبیعت‌گردی خالی از دردسر نیست. پاره شدن و آسیب دیدن لباس‌ها یکی از مشکلاتی است که ورزشکاران و حتی افراد عادی که به مناطق جنگلی می‌روند با آن روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تولید کنندگان موفق شدند نوعی ژاکت را طراحی کنند که حتی اگر سوزن و میخ  به آن وارد شد پس از جدا شدن آن وسیله تیز به راحتی پارچه دوباره به حالت اولیه برگشته و با روشی ساده ترمیم می‌شود. با پوشیدن این ژاکت دیگر طبیعت‌گردان نگرانی از بابت گیر کردن لباس‌های خود به شاخ و برگ درختان ندارند و در صورت ایجاد بریدگی روی این ژاکت به سرعت می‌توان آن را ترمیم کرد. در ادامه ویدئویی از این ژاکت جادویی مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/4144/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: فناوری نانو مناطق جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود

تین نیوز

علی مولوی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: برابر ماده ۲۶ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، هر فردی بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی کند باید گواهینامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا باشد که در غیر این صورت، در صورت مشاهده با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مولوی افزود: بر این اساس طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه به صورت ویژه در محورهای مواصلاتی برون شهری استان توسط تیم های گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می شود و با رانندگان بدون گواهینامه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برخی از خانواده ها به دلایل مختلفی رانندگی را به فرزندان خود که بدون گواهینامه هستند و توانایی لازم برای کنترل وسیله نقلیه ندارند واگذار می کنند که این موضوع می تواند عواقب بسیار ناخوشایند و جبران ناپذیری برای آن فرد و خانواده وی به وجود بیاورد.

مولوی تصریح کرد: برابر ماده ۱۹۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هیچ فردی حق ندارد به شخصی که گواهینامه رانندگی ندارد اجازه رانندگی با وسیله نقلیه خود را بدهد، لذا در صورت مشاهده ضمن معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی، برابر مقررات با وی برخورد خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • چه فناوری‌های نوینی در صنعت کشاورزی به کار گرفته می‌شود؟
  • تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • استفاده از هنر قدیمی ژاپنی برای طراحی مواد پیشرفته نانویی
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود