Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:59:01 GMT

استرداد آثار باستانی ایران از اتریش

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۶۸۹

استرداد آثار باستانی ایران از اتریش

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هادی شیرزاد در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های پلیس بین الملل ناجا و همکاری اینترپل وین، تعدادی از اشیای باستانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران که توسط افراد سودجو به طور غیرقانونی به کشور اتریش قاچاق شده بود، برابر توافق قضائی پلیسی میان دو کشور طی تشریفات قانونی به نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اشیا متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی است که پس از اطلاع اینترپل تهران از این موضوع با استعلامات صورت گرفته از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شد، اشیای مورد نظر متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: با تلاش پلیس بین الملل ناجا و اقدامات فنی پلیسی، حدود چند ماه پیش، متهم اصلی این پرونده، با هماهنگی مرجع قضائی و اعزام تیمی از پلیس دستگیر شد.

وی ضمن اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با اینترپل وین، بیان کرد: ارتباطات پلیسی و دیپلماتیک هر دو کشور موجب ردیابی، شناسایی و استرداد اموال به نماینده کشورمان شد.

سردار شیرزاد در پایان گفت: با استفاده از بانک اطلاعاتی اشیای مسروقه فرهنگی هنری سازمان اینترپل و فناوری‌های پلیس بین الملل ناجا آثار باستانی مسروقه قابل شناسایی خواهد بود.

کد خبر 4974190

منبع: مهر

کلیدواژه: اتریش صنایع دستی پلیس بین الملل ناجا شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی شهرداری تهران محسن حاجی میرزایی قوه قضاییه پیروز حناچی حجاب و عفاف ازدواج مجید فراهانی علی اعطا پلیس بین الملل ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

مقام‌های عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مقام‌های عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در حضور سیدابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه رؤسای جمهوری دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان، همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور، همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا، همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا و همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا امضا کردند.

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان باید حل شود
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان