Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@00:23:42 GMT

سقوط هفت جنگنده آمریکا طی دو ماه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۷۵۸

سقوط هفت جنگنده آمریکا طی دو ماه

منابع خبری گزارش داده‌اند در بازه زمانی دو ماه گذشته دست‌کم هفت جنگنده‌ آمریکایی شامل اف ۱۵، اف ۱۶، اف ۱۸ و اف ۳۵ دچار سانحه شده و سقوط کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سقوط امروز سه شنبه (به وقت تهران) یک جنگنده اف ۱۶ آمریکایی در ایالت نیومکزیکو شمار سوانح سقوط جنگنده‌های این کشور در دو ماه اخیر را به حداقل هفت مورد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به اطلاع رسانی مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی درباره سقوط امروز یک جنگنده اف ۱۶  این کشور خبر داد، طی ۶۰ روز اخیر حداقل هفت جنگنده این کشور سقوط کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: سقوط یک فروند جنگنده اف ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط یک فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی آمریکا

صبح امروز سه شنبه به وقت تهران خبر آمد که یک جت جنگنده «اف ۱۶ مدل سی» نیروی هوایی آمریکا حین تلاش برای فرود در پایگاه نیروی هوایی هالومن ایالت نیومکزیکو دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گفته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، خلبان توانست پیش از سقوط و برخورد آن «ایجکت» کند و جان خودش را نجات دهد و البته دچار جراحت شده است.

اسپوتنیک با اشاره به این خبر گزارش داد: «هنوز جزئیاتی درباره علت این سقوط مطرح نشده اما این سقوط به رویه دردسرساز اخیر سوانح رخ داده برای هواپیماهای نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده، افزوده شده است».

ببینید: فیلم/ لحظه سوختن جنگنده F۱۶ آمریکا

طبق این گزارش، طی ۶۰ روز اخیر حداقل هفت جنگنده آمریکایی شامل اف ۱۵، اف ۱۸، اف ۲۲ و اف ۳۵ سقوط کرده است.

در ادامه این خبر، به شش مورد دیگر سوانح و سقوط جنگنده‌های آمریکایی در دو ماه اخیر اشاره شده است:

جنگنده اف ۱۶ مدل سی ام آمریکا در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) در پایگاه نیروی هوایی «شا» در کارولینای جنوبی طی یک ماموریت آموزشی سقوط کرد و در نتیجه آن خلبانش کشته شد.

۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ماه) برای جنگنده اف ۱۸ مدل اف در دریای فیلیپین دچار سانحه شد و به درون دریا سقوط کرد اما دو خلبانش توانستند پیش از سقوط، ایجکت کنند.

۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) جنگنده اف ۱۵ آمریکا در سواحل دریای شمال سقوط کرد و خلبانش کشته شد و در نهایت گارد ساحلی انگلیس لاشه آن را پیدا کرد.

۹ ژوئن (۲۰ خرداد ماه) در خبرها آمده بود که یک جنگنده اف ۳۵ در پایگاه هوایی «هیل» این کشور دچار سانحه شد و هنگام فرود عراده هواپیما از جا کنده شد.

یک جنگنده اف ۳۵ آمریکا هم ۱۹ ماه می (۳۰ اردیبهشت ماه) در جریان یک پرواز آموزشی دچار سانحه شد و سقوط کرد البته خلبان نجات یافت.

در تاریخ ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت ماه) جنگنده اف ۲۲ آمریکایی در ۲۰ کیلومتری پایگاه هوایی «اگلین» در غرب ایالت فلوریدا سقوط کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم انگلیس آمریکا تهران کارولینای جنوبی نیروی هوایی آمریکا ایالات متحده نیومکزیکو اف 16 اف 35 مشرق دچار سانحه شد یک جنگنده اف نیروی هوایی هفت جنگنده دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون هرگونه حمله هوایی به سوریه در شب گذشته را رد کرد.

وزارت دفاع آمریکا امشب اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور دیشب هیچ‌گونه عملیاتی در سوریه نداشته‌اند.

در حملۀ هوایی دیشب به دیرالزور بهروز واحدی، پاسدار و مستشار ایرانی، به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • حرکت عجیب خلبان بوئینگ ۷۴۷ حین تیک آف (فیلم)
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • مقایسه دو جنگنده قدرتمند آمریکا/ عکس
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه