Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@16:32:50 GMT

۲۰ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۸۲۷

۲۰ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: جلسه امروز (سه‌شنبه 24 تیر)کمیسیون عمران مجلس با حضور اعضای کمیسیون، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد.

محمد اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: براساس قانون 270 محله در تقاط مختلف کشور مشمول طرح بازآفرینی شهری شده‌اند که این پروژه‌ها در دو بخش زیربنایی و روبنایی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه طرح بازآفرینی شهری در حال انجام است و در سال گذشته نیز برای اجرای آن حدود 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبارات در قالب ارائه تسهیلات یارانه ای هزینه شده است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی طبق یک برنامه مدون در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری گام برمی‌دارد و تاکنون بخشی از مساکن در نظر گرفته شده، اصلاح و نوسازی شده است. بر اساس آمارها در سال گذشته حدود 11 هزار نفر از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند.

اسلامی ادامه داد: تمام محلات مورد نظربرای نوسازی در قانون ذکر شده و در این رابطه نه می توان یک محله را کم و نه یک محله را به لیست اضافه کرد، براساس آمارها از سال 77 تا 98 در حوزه نوسازی و تولید مسکن در بافت فرسوده، حدود 956 هزار واحد مورد اصلاح قرار گرفته است.

در ادامه جلسه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت توجه به طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تلاش بیشتری برای اجرای طرح مذکور در کشور صورت دهد، در شرایط کنونی حجم تقاضا از سوی مردم بالاست اما حجم تخصیص ها بسیار کم است.

وی ادامه داد: به نظر من باید افزایش اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گیرد، از این‌رو در زمان تدوین لایحه بودجه سال 1400، تقویت و توسعه بازآفرینی شهری یکی از اولویت ها باید باشد.

رضایی کوچی گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود 20 میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی می کنند که این مسئله خطرات بسیاری را برای آنها به دنبال دارد، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به این مسئله توجه خاصی داشته باشد و در این میان کمیسیون عمران مجلس نیز تقویت بخش نوسازی بافت فرسوده را جزء اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: محمد اسلامی کمیسیون عمران مجلس طرح بازآفرینی شهری راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور