Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه به بیانیه اتحادیه اروپا درباره مسجد ایاصوفیه واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص اعلام کرد: محکوم کردن اقدام ترکیه در خصوص مسجد ایاصوفیه توسط اتحادیه اروپا را رد می‌کنیم‌؛ در اسپانیا نیز مساجدی هستند که به کلیسا تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه پیرامون تنش های اخیر میان کشورش و یونان پیرامون اکتشاف منابع انرژی نیز گفت: آماده همکاری با تمام کشورهای مدیترانه شرقی از جمله یونان هستیم؛ اما هرگونه دیکته کردن را رد می‌کنیم.

گفتنی است، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ۲۰ تیر ماه سال جاری دستور تبدیل کاربری بنای ایاصوفیه به مسجد را امضا کرد.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که دادگاه عالی اداری ترکیه تبدیل بنای ایاصوفیه به موزه را در سایه انتقادهای بین المللی لغو کرده بود.

اردوغان یک نسخه از این دستور را در صفحه خود در شبکه توییتر قرار داد. بر اساس این دستور، اداره مسجد ایاصوفیه به هیئت امور دینی در کشور داده شده و برای برگزاری نماز از آن استفاده می‌شود.

پیش از این سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که بازگشایی ایاصوفیه به عنوان محل عبادت چیزی از هویت تاریخی آن کم نمی‌کند و مردم بیشتری می‌توانند آنرا ببینند.

کد خبر 4974195

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد ایاصوفیه چاوش اوغلو اسپانیا اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا عربستان سعودی لبنان سوریه فلسطین ایران روسیه دونالد ترامپ افغانستان ترکیه امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود.

لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم کد خبر 847064 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است