Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی ام تی وی، دولت ژاپن در گزارش سالانه دفاعی خود از تلاش چین برای حاکمیت بر دریای جنوبی چین در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در جهان انتقاد کرد.

در این گزارش دفاعی که امروز سه شنبه توسط دولت آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن منتشر شد، چین به تلاش برای تغییر وضعیت موجود در دریای شرقی و جنوبی چین با اعلام حاکمیت بر آن‌ها متهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن در حالی از تحرکات چین در این مناطق انتقاد کرده است که ادامه این روند رزمایش نظامی دو کشور را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز دوشنبه بیانیه تندی را صادر کرد و مدعی شد بیشتر اقدامات چین در دریای چین جنوبی "کاملاً غیرقانونی" است.

پیش از این وزارت امور خارجه چین ضمن متهم کردن آمریکا به ایجاد شکاف میان کشور‌های منطقه اعلام کرد واشنگتن عمدا کشتی‌ها و ناو‌های خود را به دریای جنوبی چین ارسال می‌کند تا قدرت‌نمایی کند.

چین مدعی مالکیت ۹۰ درصد از دریای جنوبی چین است که منطقه‌ای انرژی خیز است، اما برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز مدعی مالکیت بخش‌هایی از این منطقه هستند.

تنش‌های بین چین و آمریکا طی ماه‌های اخیر به دلیل تصویب قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ و شیوع ویروس کرونا، افزایش یافته است. واشنگتن این قانون را ناقض استقلال منطقه هنگ‌کنگ می‌داند و تهدید کرده است که پکن را در این خصوص تحریم می‌کند. دامنه تنش‌های میان آمریکا و چین دربرگیرنده موضوعات مختلف از جمله تعرفه تجاری، کرونا و تسلیحات نظامی می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ژاپن چین دریای جنوبی چین کرونا پارسی خبر دریای جنوبی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در گروه C امروز دوشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ با برگزاری ۲ دیدار به پایان رسید و تیم‌های قرقیزستان و تاجیکستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و ژاپن و کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که بازی در پایان با تساوی یک به یک تمام شد. به دنبال این تساوی ژاپن ۴ امتیازی شد و امتیازات تاجیکستان به ۵ رسید.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۵ بر ۵ به پایان رسید تا قرقیزستان ۵ امتیازی شود و کره جنوبی با یک امتیاز در انتهای جدول بماند.

به این ترتیب در گروه C تاجیکستان با ۵ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و قرقیزستان با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم جواز حضور در دور بعد را کسب کردند.

ژاپن که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است در این گروه ۴ امتیازی شد تا در رده سوم قرار بگیرد و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باز بماند و یک شگفتی بزرگ رقم بخورد.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

کد خبر 6085652

دیگر خبرها

  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور