Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@06:21:23 GMT

مرز سومار هنوز فعال نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۹۳۱

مرز سومار هنوز فعال نشده است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: با وجود بازگشایی رسمی گذرگاه مندلی عراق در روزشنبه ۲۱ تیرماه، توسط نخست وزیر این کشور، به دلیل نیاز به هماهنگی‌های بیشتر برای شیوه‌های فعالیت و تفاهم بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین اولویت اقلام صادراتی، تعیین تکلیف محموله مصالح ساختمانی متوقف در مرز که به یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالا می رسد، روش های تخلیه کالا، محل تخلیه کالا،   مسائل اداری و مجوزها، اجرای پروتکل های بهداشتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..تا زمان از سرگیری عملیات  تجاری، باید منتظر ماند.

وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، طرف عراقی برای فعالیت این مرز در دو روز در هفته و هر روز ۲۵۰ کامیون کالای صادراتی ایران، اعلام آمادگی کرده است و روزهای یکشنبه و چهارشنبه را برای انجام پذیرش کالا پیشنهاد کرده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک گفت: گمرک آمادگی دارد به محض جمع بندی  موضوعات مورد اشاره با طرف عراقی، تشریفات و عملیات گمرکی را درسریعترین زمان ممکن انجام دهد، لذا از صاحبین کالا و تجار درخواست می شود تا از سرگیری فعالیت تجاری این مرز  از ارسال کالا به آن خودداری کنند.

لطیفی در ادامه افزود: با فعال شدن مرزسومار، سومین مرز تجاری  ایران و عراق در بخش عربی این کشور فعال خواهد شد که با احتساب ۳ مرز و ۴ بازارچه فعال مرزی ایران و عراق در منطقه کردستان این کشور، جمع مرزهای تجاری فعال با عراق به ۱۰ گذرگاه می رسد.

وی تصریح کرد: خبر مربوط به موافقت عراق مبنی بر واردات ۵۰۰ کامیون کالا در هفته از ایران صرفا مرتبط با استان دیاله عراق  است که بخش کمی از کل تجارت دو کشور را شامل می شود.

سخنگوی گمرک ابراز امیدواری کرد: تا مرزهای خسروی و چذابه نیز به زودی به این تعداد مرزهای فعال، اضافه شوند.

وی در پایان گفت: مرزهای ایران با عراق در بخش اقلیم کردستان در زمان بسته بودن مرزهای تجاری بخش عربی این کشور، بار تجارت دو کشور را به دوش می کشید و با گشایش مرزها در بخش عربی و با امید به  بازگشت فعالیت به حالت عادی در آینده ای نزدیک، انتظار داریم تردد و انجام تشریفات گمرکی در مرزهای باشماق، پرویزخان، تمرچین و بازارچه های مرزی کیله، شیخ صله، شوشمی و سیرانبند روان تر انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: گمرك مرز سومار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان بسیار حائز اهمیت است چون این سفر در شرایطی صورت گرفته که منطقه آبستن تحولات است؛ از یک طرف با کشتار بی‌رحمانه اسرائیل در غزه روبه‌رو هستیم و از طرف دیگر این رژیم دست به عملیات مغایر با قوانین بین‌المللی به حمله به کنسولگری ایران در دمشق زده است؛ در این بین تحولات قفقاز و خیلی موضوعات دیگر در منطقه وجود دارد. این موارد به خوبی اهمیت سفر رئیس جمهور را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که باید مسائل دوجانبه ایران و پاکستان ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: ایران و پاکستان روابط بسیار خوبی دارند آنها می‌دانند شیطنت‌های خارج از مرزهای دو کشور در مرزهای ایران و پاکستان به وجود می‌آید که باعث مشکلاتی در مرزهای شرقی شده است؛ بر این اساس این سفر می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید براساس موافقت‌نامه‌های قبلی بر روی موضوعات تجاری و اقتصادی تمرکز شود چون زمینه برقراری امنیت پایدار در مرزهای شرقی دو کشور را ایجاد می‌کند. در همین راستا است که در همین سفر هشت سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان امضاء شد.

مالکی یادآور شد: توجه پاکستان بر روی کراچی و ایران بر روی چابهار است این دو بندر در کنار هم می‌توانند زمینه‌ساز ارتقاء سطح تجارت و اقتصاد دو کشور باشند. موضوع راه‌آهن و خط انتقال و ساختن شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و پاکستان در نوار مرزی حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضوعات دوجانبه و بین‌المللی بین ایران و پاکستان می‌تواند سطح مناسبات را تعریف کند قطعا حضور کشورهایی مثل ایران، پاکستان، چین و روسیه در منطقه نشان دهنده اهمیت این روابط است.

وی در پایان و در جمع‌بندی بیان کرد: اراده ایران و پاکستان بر افزایش ارتقاء سطح کیفی و کمی اقتصاد دو کشور است پس باید مبادلات مرزی از حد پنج میلیارد دلار هم عبور کند که این به افزایش روابط تجاری و اقتصادی و بازرگانی و همچنین ارتقاء سطح روابط فرهنگی و سیاسی نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد