Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند : حسین خوش‌آیند  اظهار داشت: با آغاز شیوع کرونا طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم برخی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تعطیل شده و برخی با رعایت کامل اصول بهداشتی با نصف ظرفیت فعال هستند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود افزود: کارگاه‌های آموزشی با حداقل کارآموز و افراد هنرجو با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار می‌شود و تاکنون موردی از کرونا در مراکز کارگاهی و آموزشی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۱۷۶ آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‌ای در استان داریم که مراکز خصوصی و آزاد نیز با رعایت نکات بهداشتی فعالیت می‌کنند و برخی از دوره‌ها نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و در سه ماهه امسال ۵۸۷ نفر از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استفاده کردند.

خوش‌آیند بیان کرد: در این مدت ۴ هزار و ۷۲۵ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در استان دیدند.

وی تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد و ۱۹ مرکز دولتی و ۱۷۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم که از این تعداد در مرکز استان در چهار نقطه شهر مرکز دولتی داریم و بر اساس استانداردهای بین المللی در استان ۵۵۰ تا ۶۰۰ حرفه شغلی در بخش دولتی و خصوصی آموزش داده می‌شود و در مراکز دولتی نیز آموزش‌های ما رایگان است و تنها هزینه ثبت نام و آزمون دریافت می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در پاسخ به شهریه بالا برخی از رشته‌ها در آموزشگاه‌های خصوصی گفت: برخی از شهروندان از جمله بانوان نسبت به شهریه برخی رشته‌های مانند خیاطی و آرایشگری گلایه دارند اما بر اساس دستورالعمل فنی حرفه‌ای بخشی از رشته‌ها که ظرفیت آموزش در بخش خصوصی وجود دارد به منظور تقویت بخش خصوصی آموزش را به آنها واگذار می‌کنیم.

خوش‌آیند ادامه داد: برخی از رشته‌ها مانند اتومکانیک به دلیل اینکه به تجهیزات و ماشین آلات زیادی نیاز دارد در بخش دولتی آموزش داده می‌شود اما برخی رشته‌ها مانند آرایشگیری، خیاطی و دیگر رشته‌ها که شرایط برای آموزش در بخش خصوصی فراهم است به آنها واگذار می‌شود اما در استان تلاش کردیم تخفیف 50 درصدی بگیریم.

وی گفت: در بخش دولتی در استان 120 کارگاه آموزشی با 600 رشته شغلی داریم و آموزش‌ها در مراکز ثابت، سیار، مناطق عشایری، جوار زندانها و مراکز نظامی انجام می‌شود.

48

کد خبر 1410231

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی فنی و حرفه ای رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است