Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@11:07:56 GMT

تأیید حکم حبس ابد برای رهبر اخوان‌ المسلمین مصر

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۹۹۵

تأیید حکم حبس ابد برای رهبر اخوان‌ المسلمین مصر

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دادگاه تجدید نظر مصر امروز (سه شنبه) اعتراض «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین به حکم دادگاه جنایی این کشور را رد کرد.

به نوشته وبگاه مصری الیوم، در حکم دادگاه جنایی مصر در سپتامبر ۲۰۱۸، «محمد بدیع» و ۸۷ نفر دیگر به حبس ابد، ۸۱ نفر به ۱۵ سال حبس، ۴۹ نفر به هفت سال، ۱۶ نفر به ۱۰ سال، ۲۲ نفر به سه سال و دو نفر نیز به دو سال حبس محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکم امروز دادگاه تجدید نهایی است و قابل اعتراض نیست.

این احکام در رابطه با رخداد معروف به «حوادث العدوه» که در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ رخ داد، صادر شده است. اعضای اخوان‌المسلمین متهم به حمله به مرکز پلیس شهر «العدوه» و آتش زدن آن هستند.

محمد بدیع پیشتر چندین بار به حبس ابد محکوم شده بود؛ در تاریخ ۱۴ آذر سال ۹۷ در ارتباط با پرونده حوادث دفتر ارشاد بدیع به حبس ابد محکوم شد. سال ۹۶ نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

تا کنون احکام دیگری علیه محمد بدیع از جمله در حوادث سوئز، الاستقامه، قلیوب، یورش به زندان‌ها و اهانت به دستگاه قضایی صادره شده که بیشتر این احکام حبس ابد بوده است.

با کودتای ارتش مصر به رهبری «عبدالفتاح السیسی» علیه دولت «محمد مرسی» در سوم ژوئن ۲۰۱۳ (۱۳ خرداد ۱۳۹۲) تمامی رهبران اخوان‌المسلمین و شخص مرسی بازداشت و روانه زندان شدند. از آن زمان تا کنون دادگاه‌های مصر بارها اخوانی‌ها را به اعدام و حبس ابد و ده‌ها سال زندان محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: محمد بدیع حبس ابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر شکایت قلعه نویی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جلسه رسیدگی به شکایت امیر قلعه‌نویی از محمد مایلی‌کهن صبح امروز با حضور ناصر ارضی وکیل قلعه نویی و محمد مایلی‌کهن برگزار شد. در این جلسه مایلی‌کهن صحبت‌های خود درباره سرمربی تیم ملی که دلیل شکایت وی بوده است را پذیرفت و اعلام کرد قصد انکار آن صحبت‌ها را ندارد.

به نقل از اطلاعات در ابتدای این جلسه نادر فریادشیران و پسر مایلی کهن نیز در محل حضور یافتند که با اعتراض وکیل قلعه نویی و بیان اینکه افراد مورد نظر سمتی ندارند، با دستور قاضی این نفرات از جلسه خارج شدند. سپس مایلی کهن دفاعیات خود را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه کرد. احتمالا ظرف روزهای آینده رای این شکایت جنجالی صادر خواهد شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895464

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر قلعه‌نویی
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر شکایت قلعه نویی
  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند
  • رأی پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده رمز ارز جعلی « کینگ مانی » صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • صدور رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی