Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفت شمار افرادی که پس از کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ جان خود را از دست دادند. به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

او گفت: تا کنون ۲۰ هزار و ۷۷ تروریست را پاکسازی کردیم که این اقدام در چارچوب مبارزه با سازمان تروریستی گولن انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ترکیه همچنین در سخنانی دیگر اعلام کرد: ما به ایستادن در کنار ارتش آذربایجان علیه ارمنستان ادامه خواهیم داد. او همچنین در ادامه با تأکید بر احترام به حاکمیت و یکپارچگی کشور‌های همسایه گفت: ما به یکپارچگی سیاسی و یکپارچگی سرزمینی کشور‌های مجاور و در رأس آن عراق احترام می‌گذاریم. ما عملیات نظامی خود را در چارچوب حق مشروع در دفاع از خود انجام می‌دهیم و در این عملیات، تنها تروریست‌ها و لانه‌های آن‌ها و انبار‌های سلاح هایشان و هدف گرفته شدند و شمار زیادی از آن‌ها تا الان نابود شده اند.

چند روز پیش نیز رسانه‌های ترکیه اعلام کردند ۲۶ قاضی و دادستان از سمت هایشان در دستگاه قضایی ترکیه برکنار شده اند.
مجمع قضات و دادستان‌های ترکیه پس از بررسی پرونده این افراد که متهم به ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن شده‌اند، حکم برکناری آنان از سمت هایشان را صادر کرده بود.

گفتنی است مجمع قضات و دادستان‌های ترکیه پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی (۲۵ تیر ۱۳۹۵ شمسی) تاکنون حکم اخراج حدود ۴ هزار قاضی و دادستان را به اتهام عضویت در شبکه فتح الله گولن صادر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه کودتای نافرجام ترکیه شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تقدیر و تشکر وزیر امور خارجه از فرماندهان و مجریان عملیات وعده صادق

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی از فرماندهان و مجریان عملیات وعده صادق تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری
رئیس محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران  

برادر ارجمند سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی
فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

برادر ارجمند امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران

برادر ارجمند سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده
فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلاَمٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ

بدین وسیله مراتب قدردانی خود و دستگاه سیاست خارجی را از برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای دقیق و تاثیرگذار عملیات ظفرمند «وعده صادق» که توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدامات شرارت‌آمیز رژیم صهیونیستی در منطقه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان رشید سپاه در ساختمان بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق انجام پذیرفت، اعلام می‌دارد.  

بی گمان اجرای این اقدام ارزشمند و پیچیده نظامی که بر اساس اصل شناخته شده "دفاع مشروع" و منطبق بر قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی صورت گرفت، تعریفی نو از موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا ارائه و بار دیگر توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح جان برکف کشورمان را به رخ دشمنان قسم خورده اسلام و ایران عزیز کشید.  

عملیات ظفرمند وعده صادق ضمن ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای دستگاه دیپلماسی کشور در میدان مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای، افزایش حس وطن دوستی و غرور ملی بین آحاد مردم ایران اسلامی را در پی داشته و ضمن تقویت بازدارندگی راهبردی در برابر دشمنان قسم خورده نظام، بر سرعت زوال و فروپاشی ساختار جعلی صهیونیستی خواهد افزود.  

ضمن ابراز تشکر مجدد، توفیقات روزافزون آن برداران عزیز و جان برکف را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماید.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر کشور از عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح
  • وزیر کشور: پیام وعده صادق پرچمداری ایران در حمایت از جبهه مقاومت است
  • پیام تقدیر و تشکر وزیر امور خارجه از فرماندهان و مجریان عملیات وعده صادق
  • تقدیر وزیر کشور از «وعده صادق» نیرو‌های مسلح
  • پیام قدردانی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از نیروهای مسلح و سپاه
  • سرلشکر موسوی: وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تعدی، پاسخی کوبنده است
  • نیرو‌های مسلح به هرگونه تعدی دشمنان پاسخی طوفانی خواهند داد
  • واکنش فرمانده ارتش به وعده صادق نیرو‌های مسلح
  • قدردانی جامعه ورزش و جوانان از غیور مردان نیرو‌های مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران اسلامی
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل