Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل جهاد کشاورزی با اشاره به توزیع یارانه 400 تومانی بین گوجه کاران لیشتری گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه رب در گچسارن جهت کمک به کشاورزان لیشتری اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الیاس تاج الدینی در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص ضرر و زیان های گوجه کاران لیشتری و اقدامات جهاد کشاورزی گفت: برای اولین سال در تاریخ کل سال های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به صورت صد درصد و حتی در کشور بعد از کرمان توانستیم برای گوجه کاران یارانه 400 تومانی گرفته و این یارانه برای سال های بعدی این کشاورزان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج الدینی بیان کرد: هرچند تعاون روستایی در این مقوله وظیفه ای نداشت اما تعاون روستایی را ملزم کردیم که پای کار آمده و با پیگیری از طریق  تهران و وزارت خانه به دنبال  ثابت کردین یارانه دولتی برای این کشاورزان بودیم.

وی افزود: کارخانه رب گوجه فرنگی در استان وجود ندارد اما با کارخانه های  اصفهان، شیراز، مرودشت، خوزستان، نورآباد مکاتبه شد، تا کارخانه طرف قرارداد برای محصولات این کشاورزان به دست آید.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: با خودروهای سپاه پاسداران هماهنگ شدیم تا به آنها کمک کنند، از طرفی تلاش های زیادی برای این کشاورزان صورت گرفت  که شامل نامه نگاری ها، حضور همکاران جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و دیگر بخش ها به کمک آنها آمدند.

وی با اشاره به تقسیم عادلانه یارنه به این کشاورزان افزود: امکان ندارد از 400 تومان بیشتر یا کمتر یارانه دولتی  به شخصی داده شده باشد، زیرا قیمت فعلی، یک قیمت مصوب است و به هر اندازه کارخانه بر اساس گواهی محصولات را ثبت کرد، یارانه توسط دولت به آنها پرداخت می شود.

تاج الدینی با اشاره به اعزام خودروها جهت کمک به کشاورزان گفت: تهیه خودرو بر عهده کشاورزان بود و ربطی به جهاد کشاورزی ندارد، اما با هماهنگی های و تقاضاهای صورت گرفته از طریق خودروهای سپاه پاسداران  به صورت نوبتی به آنها کمک می کردند تا محصولات آنها جا به جا شود.

وی افزود: در خصوص این گوجه کاران از همان ابتدا ورود کردیم و سعی داشتیم ضرر و زیانی متحمل نشوند، و در شرایط حاضر سرمایه گذار پای کار آمده که کارخانه ربع در شهرستان گچساران راه اندازی شود تا این کشاورزان از طریق امضای قرار داد و با فروش محصولات خود مانع ضرر و زیان محصولات آنها شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گوجه کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

محمد هادی ایمانیه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان به سبب زحمات فراوانی که متحمل شده اند، بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

او در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مد نظر را برای دانش بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد، اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راه‌گشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

او در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

او در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالین این حوزه نیز وجود دارد ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه