Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سخنگوی دولت گفت: ارز دولتی و نفت ما خیلی کم شد، اما خوشبختانه آقای زنگنه با تمهیداتی که اتخاذ کرده خبرهای خوشی می‌دهد که امیدوارم گشایش‌های خوبی در این زمینه ایجاد شود.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، 24 تیرماه) در نشست خبری با بیان اینکه در دوره بی‌نظیری در تاریخ معاصر قرار داریم، گفت: در هیچ دوره‌ای بدخواهان ایران به این اندازه دارای قدرت چه در آمریکا و چه در کشورهای کینه‌توز علیه ایران در منطقه و دیگر کشورها دارای قدرت نبودند و فشار تحریم‌ها بر اقتصاد ایران بر هیچ کشوری این چنین تحمیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضع اموال مسدود ایران در کره‌جنوبی و اقدام‌های انجام شده برای بازگردانده شدن این اموال، افزود: 8 میلیارد دلار از منابع ایران در این کشور مسدود است که این رقم در شرایط کنونی برای ما مهم است.
وی با بیان اینکه رفتار دولت کره‌جنوبی در این شرایط غیرقابل درک است، تصریح کرد: دولت کره‌جنوبی در حالی پاسخ لازمی ارائه نمی‌دهد که به لحاظ حقوقی و قانونی، منعی برای این کشور برای بازگرداندن پول به مردم ایران وجود ندارد و معلوم نیست چرا دولت کره‌جنوبی با تسلیم شدن به فشارهای آمریکا حاضر شد روابط خود با دولت ایران را به طور بی‌سابقه ای به مخاطره بیندازد.
ربیعی از تشکیل کمیته‌ای در وزارتخارجه و وزارتخانه‌های ذیربط برای پیگیری این موضوع خبرداد و گفت: امیدوارم کره از اخلاق در تجارت تبعیت کند و بدهی‌های خود را به ملت ایران پرداخت کند.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره روابط تجاری ایران با ونزوئلا افزود: از مصاحبه من با یک نشریه خارجی سوءتفسیری صورت گرفت، اصولا موضوع و کمک به ونزوئلا مطرح نبوده است و اساسا از سمت ونزوئلا از ما کمکی درخواست نشده و چنین موضوعی مطرح نبوده است.
وی ادامه داد: آنچه در روابط تجاری ایران و و ونزوئلا مطرح است مانند روابط و مبادلات تجاری با سایر کشورهاست، با کشورهای مختلف جهان روابط تجاری داریم که روابط با ونزوئلا هم به همین منوال است.
ربیعی برای جلوگیری از سوءبرداشت‌ها تاکید کرد: تجارت ایران و ونزوئلا مستثنی از قواعد تجاری و بین‌المللی ایران با دیگر کشورها نیست و دریافت بهای کالاهای صادراتی بر همین منوال حتما انجام خواهد شد.
سخنگوی دولت افزود: اگر می‌خواهیم زندگی اقتصادی‌ را بدون نفت تجربه کنیم، باید به تولید داخلی خودمان متکی شویم. افزایش تولید داخلی و صادرکننده‌های قوی، راه برون رفت ما از فشارهای آمریکا است. بنابراین صادرکنندگان ما غالباً از افراد خوشنام و دلسوز کشور هستند.
ربیعی تصریح کرد: تابه‌حال هیچ‌وقت تفاوت قیمت ارز آنچنانی وجود نداشت و این صادرات از سال‌های گذشته این صورت می‌گرفته و یک روال طبیعی بوده است. ما 70- 80 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و درآمد ارزی نفتی کشور پاسخگوی نیازهای ما بوده است و هر کسی می‌توانسته صادرات بیشتری انجام دهد منعی در کشور نداشته است و ما الان با تحریم روبه‌رو شدیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دولت برای عدم بازگشت ارز توسط صادرکنندگان تمهیداتی نداشته و الان دچار مشکل شده است؟ گفت: تحریم یک واقعیت است. قرار بود با تحریم اقتصاد ایران را فروبپاشد، این اعتراف‌های بولتون و نوشته‌هایشان است که قرار بوده با تحریم اقتصاد ایران را فرو بپاشند و بعد ایران دچار فروپاشی شود که بالاخره اینها تاثیر می‌گذارد و این تاثیر روی کاهش ارز آمده است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: ارز دولتی و نفت ما خیلی کم شد، اما خوشبختانه آقای زنگنه با تمهیداتی که اتخاذ کرده خبرهای خوشی می‌دهد که امیدوارم گشایش‌های خوبی در این زمینه ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سخنگوی دولت کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوا در گلستان تا یکشنبه هفته آینده

نیکزادفر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش یابی و استقرار الگو‌های پایدارامروز جوی پایدارهمراه با افزایش دما در سطح استان برقرار است. 

او با بیان اینکه امروز دمای بیشینه در برخی مناطق استان به بالای ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید، افزود: پایداری جو تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و تا روز یکشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی از ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود.

نیکزادفر از وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات استان خبر داد و گفت: روز یکشنبه افزایش دما خواهیم داشت، اما از عصر یکشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات شاهد رگبار پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • پایداری هوا در گلستان تا یکشنبه هفته آینده
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند