Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: ۹۰ درصد پسماندهای عفونی مطب پزشکان این شهر بدون خطرسازی و به صورت غیر بهداشتی دفع می‌شود که این موضوع تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا صادقی  در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سبزوار با موضوع پسماند افزود: حدود ۳۰۰ مطب پزشک در سبزوار فعال است که  ۱۰ درصد این مراکز فرایند جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی زباله‌های عفونی خود را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تداخل پسماندهای عفونی با پسماندهای خانگی و تجاری خطرساز است و این موضوع در ایام بیماری کرونا نگرانی بیشتری ایجاد کرده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: پسماندهای عفونی و بیمارستانی این شهر به صورت اصولی و بهداشتی به وسیله دستگاههای اتوکلاو دفع می‌شوند که باید این اقدام در مورد زباله‌های عفونی مطب پرشکان نیز عملیاتی شود.
صادقی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با هدف ساماندهی زباله‌های عفونی مطب پزشکان سبزوار، به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام پزشکی و مدیریت پسماند شهرداری این شهر امضا می‌شود.
منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سبزوار مواد عفونی بیمارستان پسماندهای عفونی عفونی مطب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان در دستور کار فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک» قرار دارد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصپاک سامانه جمع‌آوری پسماند در شهر اصفهان است که با هدف جمع‌آوری و ساماندهی مدیریت انواع پسماندها از آبان سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت از نخستین گام‌های سامانه اصپاک است، افزود: با توسعه این نرم‌افزار جمع‌آوری پوسته میوه، پسماند الکترونیک، اقلام حجیم و وسایل مستعمل در فازهای بعدی به این اپلیکیشن افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در مقابل تحویل انواع پسماند در سامانه اصپاک، بر اساس امتیازی که از تحویل پسماند دریافت می‌کنند، از خدمات موجود در سامانه استفاده کنند.

ساکتی ادامه داد: انواع بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه حوادث، تخفیف خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد و تخفیف خدمات حمل‌ونقلی از جمله خدماتی است که شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک در این سامانه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند جز ساختمانی به‌عنوان یک خدمت جدید در سامانه اصپاک اضافه خواهد شد، بیان کرد: با تلاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه سامانه اصپاک، جمع‌آوری پسماندهای جز ساختمانی نیز با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به سامانه اضافه خواهد شد.

کد خبر 746126

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله