Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بخش معدن طبق ضوابط و مقررات ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا در مقاطعی موظف به تعطیلی بوده است، توضیح داد: در این رابطه به خصوص معادن مصالح ساختمانی (شن و ماسه) که از فروردین ماه با دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شدند و نیز معادن زغال سنگ به دلیل ذات زیرزمینی بودن و آلودگی‌های کرونایی تحت پروتکل‌های بهداشتی در مقطعی تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه از اردیبهشت ماه به بعد دستور اکید آمد که بخش‌های مختلف اقتصاد و تولید نباید لطمه بخورد و پروتکل‌های بهداشتی مربوط به فعالیت‌های معدنی هم تبلیغ و ابلاغ شد، تعطیلی محسوسی در فعالیت‌های معدنی نداشته‌ایم؛ فقط در چند معدن زیرزمینی و معادنی که تراکم نیروی انسانی در تونل‌ها و کارگاه‌های استخراجی زیرزمینی داشتیم ناچار به تعطیلی بوده‌ایم.

نبئی با تاکید بر اینکه در دو ماهه اخیر گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که جبران بخشی از عقب ماندگی‌هاست، تصریح کرد: در حال حاضر ارزیابی نهایی در خصوص اینکه کرونا چه تاثیری بر معدن و صنایع معدنی گذاشته در دست نداریم و این بدان دلیل است که هنوز بحران کرونا پایان نیافته و ما این ارزیابی را به نیمه دوم سال موکول کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اغلب بخش‌های نقشه راه معدن، امور فنی است و متولی این امور فنی سازمان نظام مهندسی معدن است، گفت: سازمان نظام مهندسی معدن در بخش‌هایی از نقشه راه معدن شامل شورای معدن و کارگروه‌های مربوطه نماینده دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه عمده حوادث معادن مربوط به معادن زیرزمینی است، تصریح کرد: برای این منظور کمیته‌ای تشکیل داده و از فعالان و کارشناسان زغال سنگی دعوت و دستورالعمل‌های مربوط را در این راستا تدوین کردیم. همچنین ارزیابی ریسک را نیز برای معادن زیر زمینی با وزارت صمت آغاز کردیم تا حوادث پیش از وقوع بررسی و از آنها جلوگیری کنیم. 

نبئی درباره تفاهم نامه سازمان با وزارت نفت توضیح داد: ارتباطات ما با وزارت نفت هنوز منجر به قرارداد نشده چرا که در این مدت تغییرات مدیریتی داشته‌ایم و جلسات را نتوانسته‌ایم طبق برنامه پیش ببریم اما امیدواریم در اشتراکات یکدیگر به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: در چند حوزه اصلی سند استراتژی تدوین شد و پیشرفت‌های خوبی در برخی حوزه‌ها داشتیم و نتایج هوشمند سازی بسیار خوب بود. تمامی فرآیندها به ارباب رجوع و اعضا را هوشمند کردیم و به مرحله‌ای رسیدیم که میز خدمت دیجیتالی خواهیم داشت تا کلیه اعضا از طریق سامانه‌های هوشمند در ارتباط باشند و کارهای خود را پیش ببرند و پلتفرم جدید سازمان که شامل صدور پروانه، حق عضویت و ... تا چند هفته آینده بهره برداری خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن با اعلام اینکه در برنامه احیای معادن غیر فعال با تهیه و تولید مشارکت داریم و قرارداد آن در حال نهایی شدن است، گفت: در فعال سازی 4700 معدن غیر فعال کمک خواهیم کرد تا فعال شده و برنامه ما در سال جاری فعال سازی 1200 معدن کوچک غیرفعال است.

وی ادامه داد: برای بهبود جایگاه سازمان رایزنی‌های زیادی با دستگاه‌های مختلف داشتیم، چرا که ما به غیر از وزارت صمت با چند وزارتخانه دیگر هم تعامل داریم، در این راستا بر این باورم که در بهبود جایگاه سازمان حدود 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

نبئی درباره تعامل با بخش خصوصی عنوان کرد: در بحث تعامل با بخش خصوصی سال گذشته موضوع حقوق دولتی را با دبیری نظام مهندسی معدن داشتیم و تعامل خوبی با بخش خصوصی داریم. با خانه معدن و اتاق بازرگانی در تعامل کامل هستیم و نظام مهندسی معدن استان‌ها نیز تعامل خوبی با مراکز استانی خود دارند.

در ادامه این نشست کشاورزی معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز گفت: سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان یکی از بازوهای اجرایی وزارت صمت در سال گذشته تفاهم نامه‌هایی با سازمان‌ها و ارگان ‌های مختلف به امضا رسانده است.

وی افزود: در دوره ریاست قبلی 13 تفاهم نامه با ایمیدرو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، صندوق بیمه فعالیت های معدنی، شرکت کوثر و وزارت نفت و .. بسته شد و 9 تفاهم نامه منجر به عقد قرارداد شد که می‌توان به صندوق بیمه، تهیه و تولید و ایمیدرو اشاره کرد که در حال اجراست.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به اینکه تفاهم نامه ما با وزارت نفت در مرحله نهایی است، خبر داد: امور کارشناسی این تفاهم نامه در جریان است تا به عقد قرارداد بینجامد. در صدد هستیم که ظرف یک ماه آینده این مورد انجام شود. همچنین در حوزه ایمنی تفاهم نامه‌ای با ایمیدرو داریم و تفاهم نامه احیای معادن با تهیه و تولید قطعا در تحقق نقشه راه معدن مثمرثمر خواهد بود.

پربیننده ترین سرکوب قیمتی سنگ‌آهن، کل زنجیره آهن و فولاد را تهدید می‌کند/ لزوم تعیین قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا آوارهای اقتصاد دستوری بر اقتصاد ایران عرضه 60درصد از تولیدات در بورس کالا به تولیدکنندگان اعلام شده است/ هرگونه فروش شمش خارج از بورس ممنوع است ردپای واسطه‌ها در افزایش ضرایب قیمتی زنجیره فولاد/ درخواست انجمن فولاد از مرکز پژوهش‌های مجلس جواز تاسیس به شرط واردات / صدور مجوز گندله‌سازی نی‌ریز کارشناسی شده است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معدن مصالح ساختمانی معادن فعال سازی معادن تقی نبئی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سازمان نظام مهندسی معدن تهیه و تولید تفاهم نامه وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در نشست دکتر خلیل راده مدیرکل دامپزشکی استان و هیئت همراه با ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه که در محل دانشکده دامپزشکی برگزار شد ضمن بررسی توانمندی‌های طرفین به اجرای هر چه بهتر امور آموزشی و پژوهشی دامپزشکی با بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با هدف ایفای هر چه موثرتر نقش دامپزشکی در برخورد با چالش‌های پیش رو و ارتقای جایگاه دامپزشکان در جامعه و بهره وری هر چه بیشتر تولیدات دامی تاکید گردید.  در این جلسه موضوع کارآموزی و کارورزی دانشجویان دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان جهت آشنایی بیشتر با وظایف سازمان دامپزشکی کشور مطرح گردید.  دکتر مهام رئیس دانشکده دامپزشکی نیز در این نشست ضمن تاکید به ارتقا همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود، به اولویت بخشیدن در تعیین موضوع پایان نامه‌های دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی و نیز پروژه‌های تحقیقاتی به نیاز‌های تحقیقاتی سازمان دامپزشکی تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف