Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به منظور افزایش توان تولید برق و بهسازی و نوسازی تجهیزات، یکدستگاه ترانس قدرت mva40 در شرکت آب و ‌نیروی ماهتاب کیش ( نیروگاه جنوب) نصب و راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ طراحی و ساخت ترانس جدید قدرت با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با همت کارشناسان و متخصصان توانمند داخلی در شرکت آب و ‌نیروی ماهتاب کیش (نیروگاه جنوب) نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت آب و‌ نیروی ماهتاب کیش در سال 1393 با مشارکت شرکت های تولیدی آب و برق ماهتاب سازان و شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش جهت فعالیت در زمینه تولید آب و برق تاسیس شد.
نیروگاه و آب شیرین کن این شرکت توانایی تولید با ظرفیت 62 مگاوات برق و 5000 متر مکعب آب در روز ( قابل توسعه تا 100 مگاوات برق و 20000 متر مکعب آب) را داراست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری، مدیرعامل شرکت فراب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷ مقامات دولت ایران و سریلانکا تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به حوزه برق و انرژی کشور سریلانکا امضا کردند و به‌موجب آن قرارداد احداث مگاپروژه سد نیروگاه اومااویا با پیمانکار ایرانی به امضا رسید.

وی افزود: کار این پروژه از سال ۲۰۱۶ در سریلانکا آغاز شد و هم‌اکنون این پروژه با گذر موفق از مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری رسمی توسط مقامات دو کشور است.

حیدری خاطر نشان کرد: شرایط جغرافیای خاص کشور سریلانکا با ۱۰۳ رشته رودخانه و بارش‌های شدید موسمی می‌شود به همین دلیل این کشور مشکلاتی در زمینه مدیریت منابع آبی و تأمین برق دارد که در پروژه چندمنظوره اومااویا، هر دوی این موارد دیده شده به‌طوری که با ساخت دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق، این مگاپروژه با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مجموعاً در مساحتی با طول و عرض ۲۳ کیلومتر در ۴۰ کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی با بارش‌های موسمی سنگین و بدون جاده‌های دسترسی اجرایی شده، با این شرایط، این پروژه پیچیدگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته، از جمله آنکه یک شفت قائم ۷۰۰ متری با قطر ۳ متر ایجاد شده تا نیروگاه برق در عمق ۷۵۰ متری زمین احداث شود و آب با فشار برای تولید برق به نیروگاه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فراب اضافه کرد: پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا و به دست متخصصان ایرانی اجرایی شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است.

حیدری اضافه کرد: در این پروژه مجموعاً ۱۲۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دیده شده که در دو نیروگاه زیرزمینی ۶۰ مگاواتی است و آب برای ۵ هزار هکتار اراضی کم‌آب سریلانکا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی افزود: مهندسان ایرانی به‌گونه‌ای با استانداردهای دقیق کار را به اجرا رسانده‌اند که در مدت چندین ساله اجرای این پروژه، با وجود پیچیدگی‌های طرح و شرایط سخت محیطی، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

کد خبر 6079865 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد