Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مشگین شهر از خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی بارندگی و سیل به زیرساخت‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به‌دنبال بارش شدید باران در مشگین شهر، آب گرفتگی معابر عمومی موجب شد تا آب وارد برخی منازل و مغازه‌های شهر شود.

بارش شدید باران در شهرستان مشگین شهر نیز خسارات فراوانی به زیرساخت‌ها و مزارع کشاورزی شهرستان در روستاها و بخش‌های شهرستان وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبرصمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیل که از دیروز آغاز شده، بالغ بر۱۵۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های  کشاورزی، زراعی، اماکن تجاری و صنعتی و نیز ییلاقات دامنه سبلان خسارت زد.

وی به خسارات ناشی از بارندگی شدید در روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود: ۷۰ واحد مسکونی در ۵۰ روستا دچار آسیب و خسارت شده است.

فرماندار مشگین شهر بیان کرد: همچنین ۵۰ مورد کانال آبیاری کشاورزی، ۱۵ رشته قنات از جمله بندها و سربندهای روستاییان، یک صد هکتار باغات میوه و۹۰۰ هکتار اراضی زراعی دچار خسارت شده‌اند.

وی تصریح کرد: سیل به تأسیسات زیربنایی محور دوم باند رضی- امیرکندی که در دست اجرا بود نیز خسارت جدی وارد کرده است.

صمدی گفت: اعضای مدیریت بحران در حال آماده باش کامل هستند و تقاضا داریم مردم به پیش‌بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه کرده و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

گفتنی است؛ میزان بارش باران در زمان اوج بارندگی به ۵۲ میلی لیتر در ثانیه رسیده بود که یک بارش فوق سنگین محسوب می‌شود.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل سیل کشاورزی روستا مشگین شهر باران فرماندار مشگین شهر بارش شدید باران زیرساخت ها مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیر ساخت‌ های یزد

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان این‌ که نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حالت آماده باش قرار دارند گفت: ۲۲۵ میلیارد خسارت اولیه سیل به زیرساخت‌ها تا این لحظه گزارش شده است.   محمدجواد ابوالحسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیل در استان یزد با اشاره به آماده باش بیش از ۴۵۰ تیم امدادی و خدماتی در سطح استان گفت: نیروهای امدادی تا پایان وضعیت نارنجی در حال آماده باش و ارائه خدمت به مردم هستند.      جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به بارش های ۲۴ ساعت گذشته گفت: این بارش ها میزان بارش سال آبی را به میزان بیش از ۷۸ میلی متر رساند که رشد ۹ درصدی نسبت به دراز مدت استان دارد.      معاون استاندار افزود: هم اکنون به جز محور کنجکوه در شهرستان مهریز تمامی مسیر های استان باز است؛ هر چند برخی از مسیرها برای ساعتی دچار اختلال شد که با حضور عوامل راهداری مشکل برطرف شد.    ابوالحسینی ادامه داد: برخی از مناطق استان نیز بر اثر بارش دچار قطعی برق شد که سریعا عوامل شرکت توزیع برق نسبت به رفع قطعی برق اقدام کردند و به جز یک نقطه محدود روستایی که به علت صعب العبور بودن دچار قطعی است گزارشی مبنی بر قطعی برق نداریم.      جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی در خصوص اسکان اضطراری مسافران نوروزی نیز گفت: بیش از ۲۰ سالن ورزشی، نمایشگاهی و حسینیه و تکیه مذهبی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی از روز گذشته در حال خدمت رسانی است که این خدمات تا فردا ادامه خواهد داشت.      وی به میزان خسارت به زیرساخت ها و بخش کشاورزی گفت: بر اساس گزارش اولیه اداره کل مدیریت بحران استان بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های جاده ای شامل ابنیه فنی، شکستگی پل، شستگی رویه آسفالت جاده و حاشیه محور در بخش راه و خسارت به قنوات، راه های روستایی و باغات و مزارع کشاورزی گزارش شده که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.      جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: گزارش هایی مبنی بر خسارت به هفت خودرو به علت پارک در حاشیه رودخانه و یک دستگاه لدر امدادی نیز ارسال شده که در حال بررسی میزان خسارت هستیم.      وی با تشکر از عموم مردم به خاطر توجه به توصیه های ایمنی اظهار کرد: پرهیز از اتراق در بستر و حریم رودخانه و تردد های غیر ضرور از مهمترین توصیه ها به مردم شریف استان است تا شاهد حوادث ناگوار در این زمینه نباشیم.  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • طوفان شدید به تأسیسات برق‌رسانی بوشهر آسیب زد
  •  امدادرسانی نجاتگران هلال احمر گرمه به متاثرین از سیل و آبگرفتگی
  • تخریب چند منزل مسکونی کهگیلویه درپی باران شدید
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیر ساخت‌ های یزد
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران
  • خسارت سیل به نقاط روستایی یزد