Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، صدها سودانی امروز با برپایی تظاهراتی مقابل سفارت امارات از مقامات ابوظبی خواستند ضمن عذرخواهی از ملت سودان به دلیل فریفتن آنها و اعزام جوانانشان به لیبی، حقوق از دست رفته آنها را بازگرداند.

صدها سودانی امروز سه شنبه در مقابل سفارت امارات در «خارطوم» تظاهرات کردند تا به اقدام امارات در فرستادن آنها به جنگ در لیبی به جای کار در «ابوظبی» اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، تظاهرات‌کنندگان از امارات خواستند به دلیل سوء استفاده شرکت اماراتی «بلک شیلد» از جوانان سودانی و اعزام آنها به صحنه جنگ در لیبی، از آنها عذرخواهی و این جرم خود را تلافی کند، زیرا طبق قراردادهای منعقد شده، قرار بود جوانان سودانی برای خدمات امنیتی در ابوظبی به کار گرفته شوند، اما ناخواسته سر از لیبی درآورده و از آنها خواسته شد به صفوف شبه نظامیان ژنرال خلیفه حفتر ملحق شوند.
تظاهرات‌کنندگان سودانی پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آنها عباراتی نظیر «سودان تحقیر نمی‌شود و با درهم فروخته نمی‌شود» و « نه به کشاندن جوانان سودانی به کشمکش‌های بین المللی» نوشته شده بود.

پلاکاردهای دیگری هم در دست تظاهرات‌کنندگان بود با شعارهایی نظیر «امارات باید اعتبار سودان را بازگرداند» و «ما به عنوان نگهبان رفتیم، اما سرنوشت ما تبدیل شدن به قربانیان شرکت بلکد شیلد بود».
یکی از قربانیان سوء استفاده شرکت اماراتی بلک شلید «ابوالمعالی حمزه طه» است که در این تظاهرات گفت: «ما از امارات می‌خواهیم از مردم سودان عذرخواهی کند، زیرا ما مزدور نیستیم.»

طه به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: «دومین درخواست ما التزام امارات به مفاد قراردادی است که با ما به عنوان نگهبان بسته شده بود و شرکت از آن شانه خالی می‌کند، زیرا ما استیفای کامل حقوق خود را می‌خواهیم.»

«احمد بابکر» یکی دیگر از قربانیان سوء استفاده امارات هم تاکید کرد که اگر سفارت امارات نخواهد به خواسته‌های ما پاسخ بدهد.قضیه خود را به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواهند کشاند.

هشتاد سودانی پس از امتناع از ادامه کار با شرکت «بلک شیلد» امارات که آنها را طی قراردادهایی کاری برای استخدام به عنوان نگهبانان امنیتی فریب داده و به منطقه تحت کنترل نیروهای ژنرال حفتر در لیبی فرستاده بود در نیمه‌های بهمن ماه سال گذشته از منطقه راس لانوف لیبی به خارطوم بازگشتند.

آنها گفتند که از ابوظبی سوار بر یک هواپیمای جنگی اماراتی شدند و وقتی پرسیدند هواپیما آنها را به کجا می‌برد نماینده شرکت بلک شیلد امارات گفت که برای کار در منطقه حفاظت شده الشیخ زاید به آفریقای جنوبی برده می‌شوند؛ اما شبانه در یک پایگاه نظامی پیاده شدند و بعدا معلوم شد آنجا منطقه نفت خیز راس لانوف لیبی است.»

این در حالی است که امارات معمولا اتهام‌های دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس درباره حمایت ابوظبی از نیروهای حفتر را تکذیب می‌کند.

روزنامه انگلیسی گاردین هم در 25 دسامبر گذشته گزارشی از دخالت ابوظبی در حمایت مالی برای انتقال مزدورانی به جنگ در لیبی به منظور حمایت از شبه نظامیان حفتر منتشر کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آناتولی آناتولی خارطوم سفارت تظاهرات سودان سفارت امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد

یک قاضی آمریکایی مجموعه‌ای از شکایت‌های مدنی علیه «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را به اتهام «جنایت جنگی» در این کشور رد کرد.

به گزارش ایسنا، لیونی برینکیما، قاضی الجزایری-آمریکایی اعلام کرد، اگرچه خلیفه حفتر به عنوان متهم تابعیت آمریکایی را دارد و بیش از ۲۰ سال در حومه شمالی ایالت ویرجینیا زندگی کرده است، اما وی صلاحیت رسیدگی به پرونده جنایات جنگی او در لیبی را ندارد.

براساس گزارش روسیا الیوم، این شکایت‌های قضایی به دلیل مسائل فنی مربوط به صلاحیت‌های قضایی رد شده است.

در همین رابطه، پل کامینار، یکی از وکلای حفتر تاکید کرد که وی هرگونه دست داشتن در کشتار غیرنظامیان را رد کرده است.

وی در ادامه افزود: حفتر آن شخصیت بدی نیست که همه می‌خواهند او را اینگونه به تصویر بکشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • سوپر شیلد در دستان ستاره ایرانی (عکس)
  • کوبا نسبت به اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی هشدار داد
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • اولین قهرمانی تاریخ العربی مقابل حریف مجیدی!
  • (ویدئو) ساعت ۴ صبح مقابل سفارت انگلیس در تهران
  • (ویدئو) جشن عراقی‌ها در مقابل سفارت ایران