Web Analytics Made Easy - Statcounter

محرم روزبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج اظهار کرد: با توجه به شیوع مجدد کرونا برنامه‌های هفته ازدواج به صورت محدود و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۰ برنامه فرهنگی به همین مناسبت با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در استان همدان برگزار خواهیم کرد.

معاون ورزش و جوانان استان همدان با اشاره مشکلات پرداخت وام‌های ازدواج در استان همدان گفت: مشکل اصلی وام‌های ازدواج ضامن بوده و بعضی از بانک‌ها یک ضامن با فیش حقوقی بالا و بعضی از بانک‌ها با توجه به افزایش مبلغ وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان ۳ ضامن را درخواست می‌کنند و ما اهرم فشاری در این زمینه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزبه عنوان کرد: همچنین مشکل دیگر گذشت زمان عقدنامه بوده به طور مثال اگر یک ساعت هم از دو سال گذشته باشد بانک‌ها وام را پرداخت نمی‌کنند که مکاتبات ما هم در این زمینه بی تأثیر بوده است.

وی با اشاره به پرداختی وام‌های ازدواج در استان همدان بیان کرد: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۷ هزار و ۴۰۰ درخواست وام در استان همدان ثبت و از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ فقره وام پرداخت شده است.

معاون ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: از مدیران بانک‌های استان همدان درخواست داریم نهایت همکاری را با توجه به مشکلات اقتصادی با جوانان متقاضی وام ازدواج داشته باشند.

کد خبر 4974116

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته ازدواج اداره کل ورزش و جوانان همدان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین شهرکرد ستاد مقابله با کرونا حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سرفصل‌های مختلف مبنای علمی و منطقی ندارد و در این زمینه گلایه داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با انتقاد از نگاه صرفاً شهرستانی بدون توجه به پایه‌های دقیق آماری در نظام برنامه‌ریزی اغلب ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیت آن بخش قابل توجهی از جمعیت جوان استان و موضوعات مبتلابه جوانان در این شهرستان بوده ولی در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی صرفا در حد یک شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها نگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دلایلی که حجم آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان چشمگیر بوده که این مهم ناشی از این نوع نگاه در تصمیم گیرهای استانی است، عنوان کرد: عملکرد معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان قابل تقدیر بوده و از بدو حضور نسبت به سمن‌های شهرستان توجه بهتری دارند، اما از سایر مجموعه اداره کل و معاونت‌های مختلف توقع بوده به موضوع جمعیت در شهرستان بویراحمد تمرکز شود تا در حق این شهرستان و مرکز استان اجحاف نشود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد ابراز کرد: آمار مهمترین شاخص توسعه هر کشور بوده و عمدتا همه مدل‌های توسعه بر اساس آمار جمعیتی می‌باشد و ما خواهش داریم در بحث تعداد آمار جوانان شهرستان بویراحمد تمرکز شود و خدماتی که ارائه می شود بر این اساس باشد. مسئله جوانان یک مسئله پایه‌ای و ساختاری است که نگاه به این شاخص می‌تواند ارتقاء‌دهنده سایر شاخص‌ها در ابعاد مختلف باشد.

مهدوی‌مطلق با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها در موضوع وام ازدواج خاطرنشان کرد: مخرج مشترک نظام مسائل جوانان ازدواج است و هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود ضمن آنکه به راهبرد کلان کشور در بحث جوانی جمعیت و جمعیت‌سازی کمک می‌کند و در عین حال نسبت به خود مسئله جوانان کمک بیشتری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بسیار کم است، یادآور شد:  تعدادی از بانک‌ها که می خواهند تسهیلات ازدواج پرداخت کنند نیز سخت گیری‌هایی دارند و خودم چندین نفر را می‌شناسم که به خاطر سخت‌گیری بانک قید وام ازدواج را زده و همین مسئله می‌تواند در ازدواج وی تأثیر منفی داشته باشد که البته می‌توان با تمهیدات دیگری موانع را از سر راه جوانان برداشت.

مهدوی‌مطلق در ادامه یادآور شدند: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهای اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف بوده  با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، این فضاها را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۲۸۰ عنوان به مناسبت هفته کارگر در استان همدان
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣