Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی امشب و فردا در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی تشکیل ابر و بارش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، بعدازظهر چهارشنبه در ارتفاعات رشته کوه زاگرس بارش‌هایی به صورت پراکنده انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید

باران مهمان آسمان برخی استان‌ها/ گردوخاک در نوار شرقی کشور

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج شنبه در استان‌های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و برخی مناطق خراسان رضوی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پنج شنبه در برخی نقاط استان کرمان و هرمزگان بارش‌هایی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از روز جمعه در اکثر مناطق کشور پایداری نسبی حاکم است، گفت: در نقاط شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

ضیاییان افزود: از روز پنج شنبه تا اواسط هفته آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

روند نسبی افزایش دما در پایتخت

مدیرکل مرکز پیش بینی هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران نیمه ابری، گاهی با بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی در پایان از روند افزایش دما در هفته آینده خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای تهران ۳۵ درجه سانتی گراد است و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته یک تا ۲ درجه دما افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

سمانه غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به انتقال محصولات دپو شده از فضای باز به مناطق سرپوشیده اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان از انجام هرگونه عملیات کشاورزی در نخیلات استان‌های جنوبی بویژه گرده افشانی اجتناب کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان و باغداران بدلیل وقوع بارندگی و جلوگیری از آسیب مزارع آماده برداشت از انجام آبیاری مزارع و باغات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر جلوگیری از نفوذ آب به سالن‌های پرورش قارچ و گلخانه‌ها گفت: پرورش دهندگان ماهی نسبت به پاکسازی و تنظیم و کنترل دریچه ورودی آب استخر‌ها جهت جلوگیری از آب گل آلود به استخر‌ها اقدام و همواره از کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان گرم آبی اجتناب کنند.

او گفت: عشایر در هنگام عبور از ارتفاعات و انتقال دام به مکان‌های سرپوشیده و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین عایق بندی کندو‌ها در برابر بارش اجتناب کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در برخی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعد و برق و کاهش تگرگ پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی  زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و در ساعات بعدازظهر شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی فارس، نیمه شرقی استان‌های یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط گرد و خاک و نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا