Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الجزیره، دادگاه لاهه به اجماع آراء دفاعیه کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، مصر و بحرین در خصوص عدم صلاحیت سازمان هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) در رسیدگی به شکایت قطر از چهار کشور مذکور را رد کرد.

عربستان، امارات، مصر و بحرین سال ۱۳۹۷ پس از آنکه ایکائو حاضر نشد ادعاهای عربستان، امارات و بحرین را بپذیرد، تصمیم گرفتند پرونده «حاکمیت هوایی» را به دیوان بین المللی دادگستری ارجاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان بین‌المللی کیفری افزوده است: قطر پیش از توسل به ایکائو برای شکایت از چهار کشور عربی تلاش‌هایی برای مذاکره با آن‌ها انجام داده بود.

قطر پیشتر به «ایکائو» در خصوص اقدام کشورهای عربستان، امارات و بحرین در بستن آسمان خود به روی پروازهای مسافربری قطر شکایت کرده بود و این سازمان به این کشور فرصت استماع مطالب را داد.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶ ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

تحریم کنندگان ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کرده اند که این کشور تاکنون به هیچ یک از این شروط تن نداده است.

311311

کد خبر 1410265

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دادگاه بین المللی لاهه عربستان قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • برد تیم ملی ایران برابر کویت در نیمه اول/ افغانستان در آستانه حذف
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)