Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@09:54:20 GMT

لیبی|طرابلس : وقت از سرگیری صادرات نفت رسیده‌ است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۱۸۶۵

لیبی|طرابلس : وقت از سرگیری صادرات نفت رسیده‌ است

دولت وفاق ملی لیبی با تاکید بر تولید و صادرات نفت خواستار قطع دست کسانی شد که بر ریشه حیات اقتصادی مردم چنگ انداخته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، موسسه ملی نفت لیبی جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: صادرات نفت این کشور از سرگرفته شد. این خبر با استقبال کشورهای مختلف جهان از جمله دولت وفاق ملی روبرو شد اما سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر  گفت: فعالیت چاه‌ها و تاسیسات نفتی همچنان تعطیل خواهد بود تا زمانی که درآمد حاصله از فروش نفت به یک حساب بانکی در یکی از کشورهای جهان واریز شود و آن پول به صورت عادلانه میان تمام شهروندان لیبیایی تقسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمدهای نفتی لیبی به حساب بانک مرکزی این کشور در طرابلس واریز و سپس بین مردم لیبی توزیع می‌شود اما حفتر معتقد است بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی لیبی صرف هزینه‌های نظامی دولت وفاق ملی می‌شود. به همین دلیل از 27 دی ماه گذشته جلوی صادرات نفت لیبی را گرفته‌ است.

سخنگوی رسمی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در واکنش به جلوگیری حفتر از صادرات نفت این کشور گفت: اکنون وقت آن رسیده‌ است که تولید و صادرات نفت از سرگرفته شود.

حفتر برای ازسرگیری صادرات نفت لیبی شرط تعیین کرد

به نوشته پایگاه خبری " الوسط  لیبیا " سرتیپ محمد قنونو با اشاره به  اینکه پول حاصله از فروش نفت مهم ترین درآمد مردم لیبی است، تصریح کرد: باید دست کسانی راکه بر ریشه حیات اقتصادی مردم چنگ انداخته‌اند، قطع کرد.

وی  تاکید کرد: باید به حضور مزدوران در لیبی پایان داد چرا که حامیان آنان زمین و آسمان لیبی را برای حضور مزدوران مباح اعلام کرده‌اند.

قنونو در پایان اظهار داشت: ما تمام شهرهای لیبی را که توسط نیروهای وابسته به حفتر اشغال شده آزاد می‌کنیم و دولت وفاق ملی حاکمیت خود بر سراسر کشور اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور ترکیه عربستان سعودی کشور امارات متحده عربی کشور لیبی بیشتر بخوانید... ارتش لیبی محاصره نفتی را ادامه می‌دهد صادرات نفت لیبی پس از گذشت ۶ ماه از سرگرفته شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور ترکیه عربستان سعودی کشور امارات متحده عربی کشور لیبی ترکیه اخبار عربستان سعودی اخبار امارات اخبار لیبی دولت وفاق ملی صادرات نفت نفت لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ این جایگاه با توجه به توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به بهره برداری رسیده است.    جایگاه شارژ خودروهای برقی به عنوان اولین جایگاه در کشور با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.   این اتوبوس‌ها که دارای باتری‌های ۳۵۰ کیلوواتی است به مدت دو و نیم ساعت شارژ شده با یک شارژ اولیه می‌توانند ۲۵۰ کیلومتر را با کولر روشن سیر کنند.   این اتوبوس‌های برقی ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارند و نسبت به اتوبوس‌های دیزلی که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند از امکانات رفاهی بهتری نیز برخوردارند و می‌توانند در هر دوره ۷۰ مسافر را جابجا کنند.   جایگاه شارژ این خودروها نیز توسط شرکت مپنا ساخته شده است، دستگاه هایی که به صورت ۱۰۰ درصدی با دانش فنی مهندسان ایرانی تولید شده است.    شارژرهای تولید شده شرکت مپنا بر اساس استانداردهای اروپایی تهیه شده است و از نظر قیمتی با نمونه های مشابه چینی که نصف قیمت نمونه های اروپایی است رقابت می کند.

دیگر خبرها

  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند