Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@06:24:33 GMT

تسهیل خدمات غیرحضوری در بانک مسکن

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۱۸۶۷

تسهیل خدمات غیرحضوری در بانک مسکن

خبرگزاری آریا - بانک مسکن بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی و در راستای سیاست های ابلاغی مبنی بر جلوگیری گسترش بیماری کرونا، سقف خدمات مبتنی بر کارت را افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از هیبنا، بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی، به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک ها، از تاریخ 22 تیرماه سال جاری در سامانه پرداخت بانک مسکن برخی تغییرات اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین موضوع، افزایش سقف مجاز روزانه انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه های اینترنتی، خودپرداز و کیوسک بانک از مبلغ 3 میلیون تومان به 6 میلیون تومان در هر شبانه روز از مبدا هر کارت است. بنابراین، سقف کارت به کارت های روزانه به دو برابر رسیده و این موضوع باعث می شود که افراد برای جابجایی مبالغ بیشتر از 3 میلیون تومان به شعب مراجعه نکنند. موضوع دیگری، افزایش سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از یک میلیون به سه میلیون تومان با این پیش شرط که شماره ملی دارنده کارت با شماره ملی دارنده سیم کارت یکی باشد.
بانک مرکزی که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور سیاست افزایش خدمات مبتنی بر کارت را افزایش داده بود بعد از مدتی و طی ماه های اخیر سقف این خدمات را به حالت قبل برگرداند. اما با گسترش این ویروس و قرمز شدن وضعیت در شهرهای مختلف، بانک مرکزی بار دیگر سقف این خدمات را افزایش داد برهمین اساس بانک مرکزی باتوجه به روند صعودی ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، ضمن تأکید بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری به هم وطنان توسط شبکه بانکی، در بخشنامه‌ای سقف خدمات مبتنی بر کارت را افزایش داد.
بانک مرکزی در اطلاعیه خود تاکید کرده است که با توجه به روند صعودی و شروع موج دوم بیماری کرونا در کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس، از شبکه بانکی تقاضا می شود، به صورت موقت، بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل استفاده هم‌وطنان از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، تمرکز کنند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون تومان بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی

امتداد - در هفته‌های اخیر شاهد بودیم اونس جهانی رکورد‌های جدید قیمتی را کسب کرد و موجب شد قیمت طلای داخلی به تبعیت از نرخ اونس افزایش یابد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ، عباداله محمدولی، دبیر اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به روند کاهشی قیمت ارز و طلا در بازار اظهار کرد: تنها دو عامل است که بر قیمت طلا در بازار داخلی اثرگذار است که شامل تغیرات قیمت اونس جهانی و قیمت دلار کف بازار است و هیچ شاخص دیگری بر قیمت طلا در داخل کشور اثر گذار نیست.

وی تاکید کرد: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که اونس جهانی رکورد‌های جدید قیمتی را کسب کرد و این موضوع موجب شد تا قیمت طلای داخلی به تبعیت از نرخ اونس افزایش یابد.

دبیر اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق موجب شده بود تا بازار ارز هیجانی شده و از آن زمان شاهد افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی بودیم، در ادامه با پاسخ موشکی ایران به اسرائیل پیش بینی می‌شد افزایش قیمت ارز و طلا تداوم یابد، اما در عمل مشاهده کردیم که نه تنها قیمت ارز و طلا افزایش نیافت، بلکه روند کاهشی آن از سر گرفته شد.

این کارشناس طلا عنوان کرد: اونس جهانی هم پیش بینی می‌شد که بعد از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، شروع معاملات در هفته جدید میلادی (روز دوشنبه ۲۷ فروردین) افزایش یابد، اما در عمل شاهد بودیم که قیمت اونس در ابتدای معاملات هفته کاهش یافت.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با اقداماتی که بانک مرکزی و متولیان اقتصادی انجام می‌دهند، شاهد تداوم کاهش نرخ ارز و طلا در کشور باشیم. چه بسا در حال حاضر نیز روند کاهشی قیمت‌ها آغاز شده و شاهد تعدیل بازارها خواهیم بود.

محمدولی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در همه دنیا نرخ ارز، از هر خبر سیاسی و رخدادهای امنیتی-نظامی تحت تاثیر قرار می گیرد؛ یعنی هر خبری می‌تواند بر اقتصاد و بر بازار ارز ما تاثیر منفی و مثبت بگذارد و این در حالی است که آمارهای متغیرهای پولی و روند حرکتی اقتصاد خوشبختانه مثبت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست
  • دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری