Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: این شهرستان از نظر سطح زیرکشت و تولید خربزه رتبه نخست را دارد.

او افزود : به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت خربزه به طور متوسط ۶۰ نفر فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۳۷ هزار تن محصول خربزه از جالیزار‌های تربت‌جام برداشت و روانه بازار فروش در اقصی نقاط کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ممیزی بیان کرد: به منظور مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی جاری در ۲ مرحله و در سطح ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع این محصول مبارزه بیولوژیک انجام شد.

او تصریح کرد: خربزه به عنوان مهم ترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ۹۵ درصد این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام تاکید کرد: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۹۵ درصد مزارع خربزه، استفاده از مالچ پلاستیک در ۹۰ درصد مزارع این محصول اجرا شده است.

ممیزی با اشاره به تولید نشای خربزه در تربت‌جام اظهار کرد: سال زراعی جاری افزون بر پنج میلیون و ۱۵۰ هزار نشای خربزه در این شهرستان تولید شد که کشت نشایی این محصول هم طی چند سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبرو شده است.

او افزود: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهم ترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روز‌های اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.

برداشت خربزه در تربت‌جام از اواسط تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و این محصول در این منطقه ۴۴۰ خانوار بهره‌بردار دارد.

انتهای پیام//س. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت محصول محصولات کشاورزی جهادکشاورزی اشتغال زایی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با اعلام اینکه در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود یک هزار هکتار گیاه روغنی دیم کاملینا و یک هزار و پنج هکتار کلزا در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از زمینهای زیر کشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی برداشت و تحویل مراکز خرید شود.
«محمدخزایی» اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.
خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز