Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، محمدمهدی مفتح در تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون برنامه و بودجه با وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی و معاونانش به منظور ارائه گزارشی از حوزه وظایف این وزارتخانه در جلسه امروز حضور یافتند.

وی با اشاره به این موضوع که گزارش وزیر امور اقتصاد و دارایی در دو بخش برای نمایندگان مطرح شد، تصریح کرد: گزارش اول ارائه آمارهایی از درآمدها و هزینه‌های دولت طی سه ماه اول سال جاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: گزارش بعدی هم درباره سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت نسبت به مباحث تورم، رشد نقدینگی و ... بود که به دلیل نبود زمان کافی به جلسه هفته آینده موکول شد.

مفتح اظهار کرد: براساس گزارش وزیر اقتصاد و دارایی، وضعیت درآمدی سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه اول سال ۹۸ نسبتا مناسب بوده و دولت توانسته هزینه‌های جاری را به خوبی پوشش دهد.

وی تاکید کرد: همچنین در بخش مصارف بودجه هم دولت مشکلی برای پرداخت هزینه‌های اجتناب ناپذیر نداشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سوال نمایندگان از دژپسند درباره اینکه دولت چه میزان تنخواه بانک مرکزی برای تامین بودجه سالانه استفاده کرده و آیا آن را بازگردانده است یا خیر؟ گفت: براساس قانون، دولت به دلیل آنکه در ابتدای سال هنوز درآمدهایش تامین نشده اما هزینه‌هایش برقرار است، می‌تواند سه درصد بودجه سالانه را به صورت تنخواه از بانک مرکزی دریافت کرده و این مبلغ را تا پایان سال تسویه کند.

مفتح تاکید کرد: وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که ما براساس قانون و طبق سال‌های قبل تنخواه گردان بانک مرکزی را در ابتدای سال دریافت کردیم، البته تنخواه‌های گذشته را تسویه کرده‌ایم و امسال هم تسویه خواهیم کرد.

برچسب‌ها فرهاد دژپسند اقتصاد مقاومتی انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهاد دژپسند اقتصاد مقاومتی انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی فرهاد دژپسند اقتصاد مقاومتی انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی وزیر اقتصاد و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فابیان ماینفیش»، سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی کشور سوئیس در سخنانی اعلام کرده است که این کشور هنوز تصمیمی در مورد استفاده از سود دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه نگرفته است.

این مقام سوئیسی در عین حال افزود که کشورش با دقت بحث و بررسی‌ها در گروه هفت و اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند.

دو روز پیش، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی‌های بلوکه شده روسیه خبر داد. «وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی‌ها در راستای تحریم‌های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی‌های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی‌های خارجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مقابل اعلام کرده است که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد. پسکوف گفته است که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که چنین اقداماتی اساساً نابودی تمام پایه‌های نظام اقتصادی است. این کار تجاوز به اموال دولتی، دارایی‌های دولتی و دارایی خصوصی است. به هیچ وجه نباید این اقدام قانونی تلقی شود.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

پیشتر نیز «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به مصادره اموال روسیه در غرب هشدار داد و گفت در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، مسکو بر اساس اصل متقابل عمل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که در صورت مصادره دارایی‌های روسیه توسط غرب، روسیه بر اساس اصل متقابل در روابط بین الملل عمل خواهد کرد و حق پاسخ متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد.

براساس گزارش‌ها، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیر قانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه هفت را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

بیشتر دارایی‌های روسیه در اتحادیه اروپا و عمدتاً در مرکز تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک قرار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات اروپا نگرانند یک اقدام بیش از حد و بدون توجیه قانونی در این خصوص ممکن است موقعیت یورو را به عنوان یک ارز ذخیره تضعیف کند و آسیب جدی به شهرت اتحادیه اروپا وارد کند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

«جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن و متحدانش به دنبال گزینه‌هایی برای بهره برداری از دارایی‌های مسدود شده روسیه خواهند بود. وزیر خزانه داری آمریکا همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای به رویترز گفت که هر اقدامی نیاز به یک دلیل محکم قانونی دارد.

کد خبر 6087123

دیگر خبرها

  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها از زبان وزیر اقتصاد و دارایی
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال