Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت: این پژوهش نشان می‌دهد که افزایش اندک و تک واحدی میزان قرار گرفتن طولانی مدت مردم در معرض ذرات آلودگی هوا، موجب افزایش تا ۱۰ درصدی همه‌گیری و گسترش این ویروس و بالا رفتن ۱۵ درصدی مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ می‌شود.

در این پژوهش بیش از ۲۰ عامل شامل میانگین تراکم جمعیت، سن، اندازه خانوار، شغل و چاقی محاسبه و بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شواهد و مدارک فزاینده‌ای از اروپا، ایالات متحده و چین وجود دارد که هوای آلوده تاثیرهای منفی بیماری کووید – ۱۹ را شدیدتر می‌کند.

اما بررسی همه‌گیری این ویروس در هلند مانند نقاط دیگر جهان نیست، زیرا شدیدترین آلودگی هوا به علت پرورش و چرای گسترده گاو و گوسفند در کشتزارها در مناطق روستایی این کشور دیده می‌شود، این فرضیه می‌گوید آلودگی بالای هوا با جمعیت شهری همراه است و تراکم جمعیت ممکن است آسیب‌پذیری مردم را در برابر ویروس افزایش دهد.

هر چند دانشمندان پذیرفته‌اند که نتوانسته‌اند ارتباط میان آلودگی هوا و تشدید اثرات منفی ویروس کرونا را اثبات کنند، اما می‌گویند اجرای دقیق‌ترین پژوهش‌ها ممکن است در برخورد با همه‌گیری‌های بعدی و بیشتر بیماری کووید – ۱۹ از اهمیت برخوردار باشد و می‌تواند مکان روی دادن امواج بعدی را که شدیدترین آسیب‌ها را وارد خواهد کرد، مشخص کند.

بسیاری از دانشمندان پذیرفته‌اند که آلودگی هوا ممکن است شمار و شدت همه‌گیری و ابتلای به کووید – ۱۹ را افزایش دهد، زیرا ریه‌ها را متورم و موجب بیماری‌های تنفسی و قلبی می‌شود که مردم را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

اما همه این دانشمندان کفایت شواهدی را که تاکنون به دست آمده است، برای اثبات تاثیر گسترده و زیاد آلودگی هوا، نمی‌پذیرند.

کد خبر 530713 برچسب‌ها كروناويروس آلودگی هوا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آلودگی هوا آلودگی هوا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق

معاون آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با کاهش تاثیر کنکور و افزایش سوابق تحصیلی، عدالت آموزشی رخ داده، گفت: به واسطه این کار، قبولی دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار استان افزایش پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پژمان خلفیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: در گذشته دغدغه بسیاری بر روی کنکور وجود داشت، به طوری که 12 سال درس خواندن یک فرد به یک کنکور چند ساعته گره خورده بود، لذا دستور کارهای مختلفی برای حل این معضل پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: در نهایت تصمیم بر این شد که سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون موثر شد، لذا تاثیر مثبت معدل امتحانات نهایی در کنکور تا سال 1401 دیده شد، بعد از آن تاثیر مستقیم امتحانات نهایی در کنکور دیده شد.

خلفیان با اشاره به اینکه برگه دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی و در جایی به غیر از استان خود تصحیح می‌شود، عنوان کرد: هر برگه دو بار تصحیح می‌شود، اگر تفاوت نمره بیش از یک نمره بود، به صورت اتوماتیک نمره بالاتر ثبت می‌شود و اگر مغایرت نمره بیش از یک نمره بود، برگه امتحان را مصحح سوم تصحیح خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حقیقت دانش‌آموز وقتی سر جلسه امتحان نهایی نشسته است، یعنی سر جلسه کنکور است، مطرح کرد: سال گذشته امتحانات نهایی فقط در پایه تحصیلی دوازدهم بود که ضریب 40 امتحان و 60 کنکور بود، امسال نیز پایه دوازدهم امتحانات نهایی دارد که ضریب 50 امتحانات نهایی و 50 درصد کنکور خواهد بود. سال آینده ضریب 60 امتحانات نهایی و 40 درصد کنکور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزی سابقه تحصیلی امتحانات نهایی نداشته باشد، از طریق مای مدیو ثبت‌نام و امتحانات نهایی را آزمون می‌دهد تا سابقه تحصیلی برای او ایجاد شود، گفت: امتحانات نهایی الزاما در خردادماه باید باشد، لذا سابقه تحصیلی سابقه تحصیلی دانش‌آموز فقط حاصل امتحانات نهایی خردادماه است و امتحانات شهریورماه اثر ندارد.

خلفیان با بیان اینکه هر دانش‌آموز می‌تواند یک‌بار اقدام به ترمیم معدل کند، افزود: اگر دانش‌آموزی در ترمیم نمره، نمره کمتری بگیرد، سامانه به‌صورت اتوماتیک نمره بالاتر یعنی نمره قبلی را برای سابقه تحصیلی او لحاظ می کند. از امسال هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی می‌دهند که در کنکور 1404، سابقه تحصیلی یازدهم و دوازدهم برای او لحاظ می‌شود، لذا ضریب امتحانات نهایی 60 درصد و کنکور 40 درصد خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در کنکور سال 1405، سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ می‌شود، عنوان کرد: دانش‌آموزی که امسال امتحان نهایی دوازدهم می‌دهد ولی پشت کنکور می‌ماند، لازم است امتحانات نهایی یازدهم را آزمون دهد تا سابقه تحصیلی برای وی ایجاد شود.

خلفیان با اشاره به اینکه با رفتن به سمت افزایش تاثیر سوابق تحصیلی و کاهش تاثیر کنکور، عدالت آموزشی و عدالت در نحوه گزینش دانش‌آموزان رخ داده است، بیان کرد: به‌واسطه این کار، در مناطق و استان‌های محروم مانند مناطق محروم و کم‌برخوردار استان چهارمحال و بختیاری وضعیت قبولی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام / 7540/

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران