Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تدوام درمان در آذربایجان شرقی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس بهزیستی کشور افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی روز سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز، با بیان این‌که ششمین مرکز جامع درمان اعتیاد در سطح کشور به صورت پایلوت در استان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: بهزیستی استان دارای ۱۷۰۰ مرکز بوده که در این مراکز برای ۱۴ هزار نفر اشتغال زایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس ۹۹ درصد فعالیت‌های بهزیستی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش غیردولتی واگذار شده است.

فرگل صحاف افزود: سازمان بهزیستی دارای ۱۸۰ عنوان فعالیت است که تمامی این فعالیت‌ها نشان‌دهنده‌ی تنوع ایجاد مراکز مختلف است. همچنین ۷۵ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که به صورت شبانه و روزانه به ۲۵ هزار نفر خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، گفت: یکی از ویژگی‌های این مرکز سم زدایی، بازتوانی و اشتغال‌زایی پایدار افراد درگیر با اعتیاد است و افراد می‌توانند مهارت‌های لازم را در طول یکسال برای اشغال پایدار در این مرکز کسب کنند؛ همچنین با بازتوانی تسهیلاتی از سوی بهزیستی استان دریافت کنند.

وی ادامه داد: این‌ مرکز، اولین مرکزی است که از روش‌های سنتی و قدیمی خارج شده و نسبت به  هر فرد، درمان خاصی در آن تعریف شده است.

ناصر حسن زاده-رئیس این مرکز در حاشیه افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی مبتنی بر تداوم درمان، با بیان این‌که مجموع اعتبار هزینه شده برای خرید تجهیزات و ساخت و ساز این مرکز 20 میلیارد ریال بوده است، گفت: مساحت این مرکز نزدیک به سه هزار متر مربع بوده و دارای سه کارگاه اشتغال زایی مستقل است که فاز اول یکی از کارگاه‌های آن امروز به بهره برداری می‌رسد و در آن حدود ۳۰ نفر به شغل پایدار می‌رسند.

وی افزود: این‌ مرکز درمانی شامل بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های سم زدایی، آموزش، اقامتی و تفریحی بوده که زنجیروار به یکدیگر وصل هستند و افراد به طور کامل دوره‌ی درمان را در این مرکز خواهند گذراند. در سایر مراکز مدت زمان دوره‌ی درمان، ۲۱ الی یک ماهه بوده، اما در این مرکز زمان بندی یکساله برای درمان درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند در این مرکز چهار ماه اقامت شبانه روزی دائم داشته باشند و بعد از ترخیص نیز می‌توانند جهت دریافت خدمات به طور هفته‌ای مراجعه کنند.

حسن زاده با اشاره به اشتغال زایی افراد پاک شده از موادمخدر این مرکز پس از تکمیل دوره درمان، گفت: این‌ مرکز دارای سه کارگاه درب و پنجره سازی، تولید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو و کارگاه خشک کردن میوه به صورت چیپس برای توانمندسازی افراد است.

وی، ارائه‌ی آموزش‌های کارگاهی و تخصصی، مهارت‌های زندگی و حرفه آموزی را از جمله اهداف اصلی این مرکز برای توانمند سازی و بازگرداندن افراد درگیر اعتیاد به بطن جامعه عنوان کرد.

وی افزود: هدف اصلی این مرکز ورود به بخش درمان بوده و بیمارانی که در این‌مرکز بستری می‌شوند، صرفا سم زدایی اولیه یا بستری کوتاه مدت نمی‌شوند. معتقدیم بیمار بعد از بهبودی نسبی بیش از قبل نیاز به مراقبت دارد.

رئیس مرکز جامع درمان اعتیاد گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران از نظر ارتباط با خانواده و جامعه مشکلات بسیاری دارند، از این رو هدف این مرکز بستری بلند مدت و پیگیری وضعیت سلامت بیماران حتی پس از ترخیص است.

وی افزود: علاوه بر بیمار، رابطه‌ی تنگاتنگی با خانواده‌ی آن‌ها برای بهبود روابط با بیمار خواهیم داشت تا با کمک خانواده به ایجاد کسب و کارهای مستقل و حرفه آموزی در این مرکز اقدام کرده و تلاش‌هایمان منجر به اشتغال‌زایی برای افراد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرکز جامع درمان و بازتوانی آذربایجان شرقی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زهرا کوهی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه ملی رویداد به نشانی www.jameyat.ir یا دبیرخانه استانی رویداد به نشانی banowanostanas@gmail.com برای ثبت نام اقدام نمایند. همچنین به صورت حضوری در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این رویداد شرکت کنند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

تدوین شاخص‌های ارزیابی و سنجش اقدامات اثربخش و رشد ازدواج و فرزندآوری به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی مدیران و نخبگان، اهدای سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت، پایش زمانی و مکانی مستمر تغییرات جمعیتی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی با مشارکت مرکز آمار ایران و پایش جامعه وضعیت سقط جنین در کشور بر اساس جمع‌بندی گزارش دستگاه‌های ذیربط و پژوهش‌های مرتبط از  وظایف ستاد ملی جمعیت است.

 

دیگر خبرها

  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان