Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در خصوص عملکرد وزارت آموزش و پرورش پیرامون سند تحول بنیادین گفت: مسیری را که آغاز کردیم یک مسیر خطیر و با اهمیت است که برخی از اقدامات انجام شده در جلسه گذشته ارائه شد در این جلسه نیز برنامه‌های پیش رو را ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش گرانیگاه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه را درسی و محتوای آموزشی، تربیتی خواند و تصریح کرد: بررسی و تصویب اهداف دوره‌های تحصیلی از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

حاجی میرزایی گفت: اصلی‌ترین اتفاقی که باید در سند تحول بیفتد وابسته به بسته‌های یادگیری و محتوای آموزشی جایگزین کتاب شده است و موقعیت‌های یادگیری جایگزین کلاس شده است.

وی افزود: تولید بسته‌های یادگیری نقطه عزیمت سند تحول است که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی این مأموریت را دارد تا انتهای سال ۱۳۹۹ این بسته‌ها را تدوین و تولید کرده و در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برساند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: سند تحول در ۶ زیر نظام تصویب شده است که متناسب‌سازی این زیر نظام‌ها با امکانات، منابع، محدودیت‌ها، شرایط زمانی و واقعیت‌های موجود و همچنین ایجاد ساختار مناسب اجرا و رصد عملیاتی شدن زیر نظام‌ها و همچنین تعیین پیش‌ران‌های اجرای زیر نظام‌ها، خلق ظرفیت‌های جدید و افزایش بهره‌وری محور‌های اصلی برای عملیاتی کردن شش زیر نظام سند تحول است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسات خود با مدیران آموزش‌وپرورش و پرسش‌های طرح شده در این جلسات برای سنجش میزان تحقق سند تحول بنیادین اظهار کرد: سندی که می‌خواهد این رسالت مهم را به دوش بکشد اگر نتواند تمام ذی‌نفعان خود را قانع کند پیشرفتی در اجرا نخواهد داشت که به همین دلیل دوره‌های آموزشی برای مدیران استان‌ها برگزار شد.

وی افزود: سند تحول بنیادین وقتی تبدیل به گفتمان می‌شود که یک مطالبه و تقاضای اجتماعی در تمام عناصر ذی‌نفع آن مانند معلم، دانش‌آموز و خانواده به وجود بیاید و مشارکت آن‌ها به کار گرفته شود.

حاجی میرزایی در تشریح این بسته‌های اجرایی عنوان کرد: مدرسه خوانا، هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت، هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی، کنترل وزن و چاقی در دانش‌آموزان، طرح آجر به آجر، ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، بالندگی و توانمندسازی نیروی انسانی، مدرسه کانون تربیتی محله، مهارت محوری و سمپاد برخی از عناوین این بسته‌های اجرایی هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به حدی از مهارت دست یابند که بتوانند خود را به زندگی واقعی ربط دهند که از شهریورماه امسال آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان که برای زندگی آن‌ها مفید باشد آغاز خواهد شد.

وی در زمینه مدرسه خوانا نیز گفت: توانایی این را داریم که افرادی را تربیت کنیم که در المپیاد‌های بین‌المللی بدرخشند و در این طرح در ۵ درصد مدارس کل کشور اجرایی خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت: مشارکت دیگران از جمله خیرین در طرح آجر به آجر اولویت دیگری است که با توجه به فرسوده شدن مدارس مورد توجه بوده که ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن را خیرین تقبل خواهند کرد و مدرسه‌سازی باید به یک فرهنگ تبدیل شود که تمام مردم بتوانند در آن مشارکت کنند.

وی با اشاره به اهمیت متناسب‌سازی شرایط با کرونا، گفت: پیش‌بینی سه وضعیت احتمالی برای سال آینده و راه‌اندازی و فعال سازی شبکه دانش‌آموزی از اهم این اقدامات بود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بستر شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) با کمک همراه اول راه‌اندازی شد که فرصت‌هایی را برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرد که عدالت آموزشی، سنجش و ارزیابی آموزش به‌منظور ارتقا از اهم این فرصت‌هاست.

حاجی میرزایی گفت: عدم دسترسی به اینترنت در برخی مناطق و همچنین تلفن همراه هوشمند در برخی مناطق از مشکلات پیش روست که اعزام معلم به صورت حضوری، استفاده از رادیو تلویزیون‌های استانی از اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکلات بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی نظام آموزشی شیوع کرونا پارسی خبر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاجی میرزایی وزیر آموزش دانش آموزان زیر نظام بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی برخی پایه‌ها به تعویق افتاده است به طوریکه در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که «تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهد شد».

در حالیکه پیش از این زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه اعلام شده بود، اما در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش پایه‌های مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.

باید متذکر شد بر اساس جدول تقویم زمانی اعلام شده، زمان ثبت‌نام پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم همچنان بدون تغییر و از دهم تیرماه آغازخواهد شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی یاد شده نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه می‌باشد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز نمایند.

تبصره: دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند.

تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش‌های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.

از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام کنید.

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) می‌باشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع است.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # دانش آموزان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین