Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب دولت به فروش رساندن املاک مازاد دستگاه‌های حکومتی است، گفت: براساس آمار ۲۱ هزار ملک مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ۹۱ هزار ملک و املاک مرتبط با دستگاه‌های حکومتی در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۵۰ درصد آن بهره‌وری ندارد.

علیرضا رزم حسینی امروز، ۲۴ تیر ماه، در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر در حسن‌آباد اظهار کرد: بابت ایجاد چنین مکانی در شهر مشهد خشنود نیستیم اما برای جبران آسیب‌های پیش آمده مجبور به این کار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروز به همت همه مسئولان استانی و شهری این مهم اتفاق افتاد که امیدواریم در جهت توانمندسازی این افراد نیز گام‌هایی برداشته شود. مشهد باید شهر بدون متکدی و معتاد متجاهر باشد. برای رسیدن به این مهم همه باید دست به دست یکدیگر دهیم.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات دولت فروش املاک مازاد جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است. مدیران نیز باید املاک مازاد خود را تبدیل به احسن کنند زیرا چنین کاری در دوران تحریم به ما از لحاظ اقتصادی کمک‌رسانی خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز ثابت شده برخی شهرها تلفات زیادی به جهت شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند اما به محض اجباری شدن ماسک، تلفات آنان به مرز صفر رسیده است که این امر نشان‌دهنده تاثیر مراقبت‌های فردی و جمعی در مبارزه با این ویروس منحوس است.

اختصاص سالانه ۳ میلیارد تومان به بهزیستی برای درمان و نگهداری از معتادان متجاهر

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد یکی از دغدغه‌های بزرگان نظام و کشور است و زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست که از برخی آسیب‌ها صدمه ببیند.

وی افزود: یکی از این آسیب‌ها، موضوع اعتیاد به ویژه معتادان متجاهر پراکنده در سطح شهر است زیرا این مساله سبب ایجاد نازیبایی در شهر می‌شود و خارج از آثار منفی اجتماعی، آمار جرایم را نیز افزایش می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مشارکت کرده زیرا همانگونه که در حوزه زیباسازی شهر، ایجاد فضای سبز و... هزینه می‌شود، باید به این موضوعات نیز پرداخت چراکه چنین وجود مسائلی در شهر، یک امر نازیبا است. سال‌های گذشته نیز در مصوبات خود به سازمان بهزیستی برای درمان و نگهداری معتادان کمک کرده‌ایم؛ به طوری که مدیریت شهری سالانه ۳ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی تخصیص می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است این موضوع به صورت اساسی و ریشه‌ای حل شود، عنوان کرد: باید این افراد در فضایی دور از جامعه نگهداری شوند. همچنین در این مراکز باید اقدامات بازگشت‌ناپذیر صورت بگیرد؛ یعنی نباید اجازه داد فرد پس از یک مدت حضور در این مراکز مجدد به اعتیاد بازگردد چراکه در این صورت اقدامات ما حرکت در یک چرخه باطل است. ما باید چرخه تولید معتاد متجاهر را در جایی قطع کنیم. به همین جهت لازم است در زمینه کاهش نابرابری‌های اجتماعی، توانمندسازی، کاهش فقر، آموزش‌های مهارتی و ایجاد اشتغال کار جدی صورت بگیرد.

حیدری گفت: امید داریم هر چه زودتر این فضا آماده شود و در اختیار نهادهای درمان‌گر قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات موجود در این حوزه رفع شود.

اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در حسنآباد

خلیل الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، در ادامه این مراسم اظهار کرد: مساحت این مکان حدود ۳.۲ هکتار است که در فاز یک آن محوطه‌سازی به مساحت حدود ۲.۲ هکتار انجام خواهد گرفت. در این فضا ۳ سوله وجود دارد که آن را بازسازی و بهینه‌سازی خواهیم کرد و حدود ۲ هکتار از محوطه ۳.۲ هکتاری این مجموعه نیز آسفالت و جدول‌گذاری خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: برآورد ریالی این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است که اعتبار آن با همکاری استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد تامین خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: روزشمار پروژه از امروز آغاز و تا اتمام آن ۱۳۵ روز طول خواهد کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی با اشاره به تمایز این پروژه با سایر پروژه‌های مرتبط با آن اضافه کرد: بر اتمام این پروژه تاکید زیادی شده تا ظرف زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

همکاری شورای شهر و شهرداری مشهد در جمع آوری معتادان متهاجر

محمد حسین صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: این پروژه از سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که استاندار خراسان رضوی با آقای مومنی داشتند آغاز و در ادامه آن موضوع آغاز پروژه و عملیات اجرایی آن با کمک شهردار مشهد صورت گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته استاندار در شورای هماهنگی استان دستور داد شهر مشهد باید شهر بدون معتاد متجاهر باشد و این امر به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی استان دنبال شد. یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال آن هستیم، ظرفیت‌سازی برای درمان و نگهداری بیماران متجاهر است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته مجموع ظرفیت‌سازی و نگهداری ما برای این افراد ۱۸۰۰ نفر بود، تصریح کرد: با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفته، تا پایان سال جاری این ظرفیت را به بیش از ۵۰۰۰ نفر خواهیم رساند و این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۵۰۰ نفر می‌رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: کمپ حسن‌آباد در فاز اول ۵۰۰ نفر را پناه خواهد داد و در فاز نهایی ۳۰۰۰ نفر را پوشش می‌دهد. علاوه بر این پروژه ۵ پروژه در شهرستان داریم که هر پروژه ۲۰۰ نفر به این ظرفیت اضافه می‌کند.

صالحی تاکید کرد: پروژه برزش‌آباد با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته که گنجایش آن هزار نفر است. علاوه بر این، ظرفیت‌سازی مراکز موجود به ۲۵۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های ماست. خراسان رضوی پس از شیوع کرونا اولین استانی است که اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر کرده و در این امر شورای شهر و شهرداری با اینکه متولی نبودند، همکاری خوبی داشتند.

تاکید بر شهر بدون معتاد متجاهر

در ادامه این مراسم سید محسن حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، نیز گفت: در حال حاضر نیازمند برجسته کردن موضوع شهر بدون معتاد متجاهر هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما شهر بدون متکدی، بی‌خانمان، کارتن‌خواب و کودکان کار است. در کارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی، پیش‌نویس طرحی را تهیه کرده‌ایم تا بر اساس آن بانک اطلاعاتی مربوط به معتادان، متکدیان و زنان بی‌سرپرست را با همکاری همه مسئولان ساماندهی کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهر مشهد منتسب به امام رضا(ع) است، تاکید کرد: شایسته نیست که در این شهر متکی و معتاد متجاهر دیده شود.

حسینی پویا با اشاره به اینکه ساخت این مجتمع قدم اول در راستای تحقق شهر بدون معتاد متهاجر است، گفت: باید برای توانمندسازی این افراد چاره‌اندیشی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آسيب هاي اجتماعي اعتیاد معتادان متجاهر استانداری خراسان رضوی شهرداری مشهد شورای شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد معتادان متجاهر شهر بدون معتاد شورای هماهنگی شهرداری مشهد معتاد متجاهر خراسان رضوی املاک مازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی بازرسی و نظارت بر بازار استان با ۱۶۸ میلیارد ریال محکومیت تشکیل شد که بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها مربوط به مشهد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید مرتضی مدنی در جمع خبرنگاران گفت: طرح نظارتی نوروزی و ضیافت تعزیرات از 12 اسفند پارسال آغاز شد و تا 24 فروردین ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح با محوریت تعزیرات حکومتی، 2 هزار و 800 بازرسی از بازار در سطح خراسان رضوی با اولویت واحدهای صنفی اطراف حرم رضوی انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: 121 واحد صنفی در جریان اجرای این طرح مهر و موم و برای پنج واحد نیز پارچه نصب شد.

مدنی افزود: همچنین بیش از 16 میلیارد ریال در محل به شاکیان برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه چهار پایگاه با حضور رییس شعبه سیار تعزیرات در این ایام دایر بود، گفت: امسال هماهنگی خوبی بین دستگاه های نظارتی نظیر جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و اتاق اصناف با محوریت استانداری و فرمانداری مشهد در حوزه نظارت و تامین کالا وجود داشت که قابل قدردانی است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در 14 شهرستان این استان 6 میلیون و 870 هزار نفری، اداره مستقل دارد. حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

مدنی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه‌های یاد شده بر عهده این سازمان است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی