Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیرو‌های پدافند هوایی این کشور همزمان با تشدید تنش ها بین باکو و ایروان، یک پهپاد آذربایجانی را در منطقه مرزی سرنگون کرده‌اند.

شوشان استفانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان طی پیامی در حساب فیس بوک نوشت: «یگان‌های پدافند هوایی ارمنستان پهپاد متعلق به نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان را مورد هدف قرار داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز یکشنبه، دور تازه‌ای از درگیری در نقاط مرز‌ی بین آذربایجان و ارمنستان آغاز شده است؛  درگیری‌های اخیر در منطقه‌ای دورتر از مناطق مورد مناقشه قره باغ رخ داده است. حوالی روستای «مووسس» که در مسیر ارتباطی بین استان طاووس ارمنستان و استان توز آذربایجان قرار دارد، شاهد شروع تنش ها بوده است. 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از کشته شدن چهار سرباز در پی درگیری‌ها مرزی اخیر خبر داده است. به گفته وزارت دفاع ارمنستان، دو سرباز این کشور هم مجروح شده‌اند.

روز دوشنبه، ارمنستان اعلام کرد که جمهوری آذربایجان به حملات خود ادامه می‌دهد و سرزمین ارمنستان را با به طور میانگین هر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مورد هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درگیری مرزی قره باغ آذربایجان و ارمنستان جمهوری آذربایجان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند

نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد این کشور به اصطلاح «دولت در تبعید قره‌باغ» را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان بیان کرد برخی محافلی که از قره‌باغ جمهوری آذربایجان آواره شده‌اند، اقداماتی را انجام می‌دهند که امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند و درباره عناوینی همچون «دولت‌های در تبعید» و از این دست مسائل حرف می‌زنند.

نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد: «چنین صحبت‌هایی یک تهدید علیه امنیت ملی هستند.»

پاشینیان در ادامه خاطر نشان کرد دولت او تنها دولتی است که می‌تواند در خاک ارمنستان وجود داشته و روی کار باشد.

او اضافه کرد: «من می‌خواهم خیلی صریح بگویم در ارمنستان تنها یک دولت وجود دارد و آن دولت هم در اینجا مستقر است.»

پیش از این «سامول شهرامانیان» رهبرسابق جدایی‌طلبان قره‌باغ در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» ادعا کرده بود که در شهر ایروان یک به اصطلاح «دولت در تبعید قره‌باغ» وجود دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان در اظهاراتش در جریان یک نشست مقام‌های دولتش در ایروان خاطر نشان کرد: «برخی محافلی که بالاجبار از ناگورنو-قره‌باغ کوچ کردند، به صورت عمدی یا غیرعمد، دست به اقدامات و گام‌هایی می‌زنند که امنیت ملی جمهوری ارمنستان را تهدید می‌کند.»

او اضافه کرد: «اگر هر کسی در ارمنستان خودش را در مقام یک دولت معرفی کند یک مساله امنیت ملی ایجاد می‌شود. این صرفا یک بیانیه ساده نیست. بلکه یک پیام واضح است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • روسیه: ۱۳۱ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه