Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:37:48 GMT

سیل به ۲۱۷ خانه روستایی در مراغه خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۲۰۸۱

سیل به ۲۱۷ خانه روستایی در مراغه خسارت زد

نقی مسکینی روز سه شنبه در حاشیه بازدید ستاد بحران این شهرستان از روستاهای دامنه سهند افزود: در این راستا و با همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، از شب گذشته تلاش برای بازگشایی مسیر تردد و دسترسی عشایر به دامنه های جنوبی سهند ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای این منظور تاکنون ۱۰ کیلومتر از این مسیر توسط ماشین آلات راهسازی و سنگین با مشارکت بخشداری و تلاش هلال احمر، اداره راه و حمل و نقل و نیز ستاد بحران این شهرستان بازگشایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی های انجام شده تا امشب نیز این مسیر تردد که بر اثر جاری شدن سیلاب از دامنه های سهند و ریزش های به وجود آمده مسدود شده بود، به صورت کامل بازگشایی شده و تردد در آنها جریان خواهد یافت.

بسیج امکانات روستایی و دهیاری ها برای امدادرسانی و رفع مشکلات روستاها

بخشدار مرکزی مراغه نیز در این بازدید گفت: با توجه به جاری شدن سیل در بیش از ۲۰ روستای واقع شده در دامنه های سهند، امکانات بخشداری و دهیاری ها برای رفع مشکلات مردم این مناطق بسیج شده است.

مصطفی مجیدی افزود: در این راستا، ماشین آلات سنگین راهسازی توسط دهیاری کرده ده برای بازگشایی مسیر تردد عشائر در دامنه سهند تامین شده است.

وی اضافه کرد: تیم های کارشناسی جهاد کشاورزی، بیناد مسکن انقلاب اسلامی و هلال احمر هم اکنون در روستاهای آسیب دیده از سیلاب حضور داشته و میزان خسارت های وارد شده به این مناطق را بررسی و برآورد خواهند کرد.

وی افزود: آسیب سیلاب های بارش ۴۸ ساعت گذشته به روستاهای این بخش در سه مسیر آشان، بهنق و کهجوق و مغانیجق بوده که بیشترین این خسارت ها مربوط به روستاهای شلیلوند و قرطاول بوده است.

رفع مشکل آب شرب ۳۳ روستای بخش مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه از رفع مشکل آب شرب ۳۳ روستای بخش مرکزی خبرداد و گفت: مشکل تامین آب شرب بهداشتی این روستااها که در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل جاری شدن سیل ایجاد شده بود، با تلاش شبانه روزی کارکنان مجتمع شهید دهقان مرتفع شده است.

ابراهیم سلیمانی افزود: مجتمع آب شهید دهقان به منظور تامین آب شرب ۳۳ روستای بخش مرکزی، هم اکنون با توان تصفیه ۸۵ لیتر برثانیه فعالیت تامین آب خود را از سر گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود رفع مشکل تامین آب،  افت فشار آب در روستاهای زیرپوشش این مجتمع آبرسانی وجود داشته که به زودی مرتفع می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز برای کاهش مشکلات اهالی روستاهای منطقه نیز، سه تانکر سیار آب شرب بهداشتی ارائه خدمات تامین آب می کند.

آسیب به ۲۱۷ واحد مسکونی روستایی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز از وارد آمدن آسیب به ۲۱۷ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان خبرداد.

خلیل احمدیان افزود: براثر جاری شدن سیلاب در ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان، این تعداد واحد مسکونی در هشت روستای این شهرستان دچار خسارت کلی و جزئی شده اند.

وی ادامه داد: براساس بازدیدهای کارشناسی انجام شده ۱۳۶ واحد از این واحدهای آسیب دیده به تعمیر و ۸۱ واحد مسکونی دیگر نیز نیاز به احداث و بازسازی کلی دارند.

وی اضافه کرد: برای واحدهای آسیب دیده از سیل که در مناطق روستایی نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، از سوی این بنیاد تسهیلات در اختیار مالکان آنها قرار خواهد گرفت.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه سیل آذربایجان شرقی مراغه سیل جاری شدن سیل واحد مسکونی تامین آب رفع مشکل آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد

مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به اینکه بارندگی با شدت در مناطق جنوبی استان ادامه دارد گفت: آخرین بررسی‌ها حاکی است که هیچ حادثه‌ای به دنبال نداشته ولی به برخی از تأسیسات جنوب استان خسارت وارد شده است. - اخبار استانها -

کورش دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به تداوم بارش باران در مناطق جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: هشدار قرمز هواشناسی تا اوایل فردا در استان بوشهر ادامه دارد و برای جلوگیری از حادثه باید به این هشدارها توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ حادثه‌ای در استان گزارش نشده است گفت: بارندگی شبانه‌روز گذشته در استان بوشهر تاکنون هیچ حادثه‌ای به دنبال نداشته است.

مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به خسارت به تأسیسات زیربنایی استان خاطرنشان کرد: بارش باران در مناطق جنوبی استان بوشهر شدت گرفته و به برخی از تأسیسات جنوب استان خسارت وارد شده است.

دهقان، از آسیب به خطوط انتقال و شبکه توزیع برق در عسلویه خبر داد و بیان کرد: در بارش شدید باران همراه با وزش شدید باد برخی از پست‌ها و خطوط انتقال برق در شهرستان عسلویه آسیب دید.

وی با اشاره به قطع برق در منطقه بیدخون عسلویه تصریح کرد: با آسیب دیدن خطوط و شبکه برق بیدخون عسلویه تیم و گروه رفع اتفاقات برق وارد عمل شدن و مشکلات مناطق یاد شده در حال رفع شدن است.

مدیرکل بحران استان بوشهر با اشاره به وارد شدن آسیب به دکل مخابراتی در مناطق جنوبی استان تصریح کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به مناطق جنوبی استان تیم‌های امدادی آمادگی کامل برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا دارند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • وضعیت آبگرفتگی در روستاهای لیردف از شهرستان جاسک
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه