Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@10:58:31 GMT

چرا از طرح دوگانه سوز شدن خودرو استقبال نشد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۲۱۳۲

چرا از طرح دوگانه سوز شدن خودرو استقبال نشد؟

سرپرست مدیریت طرح CNG گفت: دلیل استقبال کم رانندگان از طرح دوگانه سوز شدن خودرو این است که این طرح تازه و اواخر ماه گذشته آغاز شده و تا اطلاع رسانی شود زمان بر است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمد حسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استقبال کم خودرو‌ها در طرح رایگان دوگانه سوز کردن، گفت: به دلیل اینکه این طرح تازه و اواخر ماه گذشته آغاز شده و تا اطلاع رسانی شود زمان بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت طرح CNG ادامه داد: زمان زیادی برای استقبال مردم از این طرح نیاز است، با توجه به اینکه قیمت سوخت افزایش پیدا کرده است به نظر می‌رسد ثبت نام در این طرح روز به روز افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تا به امروز ۶۰ هزار خودرو در این طرح ثبت نام کرده اند مصرف CNG مجددا افزایش یافت و به مرز ۲۴.۵ میلیون متر مکعب در روز رسید.

باقری تصریح کرد: همزمان با افزایش قیمت بنزین و اجرای سهمیه‌بندی، طرحی در راستای تبدیل خودرو‌های بخش عمومی به خودرو‌های CNG سوز از طرف دولت به ما ابلاغ شد، یعنی دولت وزارت نفت را مکلف کرد تا خودرو‌های پرمصرف عمومی را به صورت رایگان CNG سوز کند.

وی اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ریزی شده است که حدود یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی شامل انواع تاکسی‌ها و وانت‌بار‌ها به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند؛ اگر در کارخانه این خودرو‌ها دوگانه‌سوز شوند بخشی از هزینه دوگانه‌سوز کردن خودرو‌ها را نیز به صورت یارانه به تولیدکنندگان پرداخت می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: خودرو دوگانه سوز سی ان جی دوگانه سوز خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است

کریمی‌‌ سنجری تصریح کرد: قانون صراحت دارد که بنا بر مصوبه نوسازی ناوگان شهری چون خودروهای برقی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور می‌انجامد تسهیلات مرتبط با آن به صورت بلاعوض پرداخت شود زیرا این خودروها برای دولت سودآور است و به کاهش واردات بنزین و یا افزایش صادرات این سوخت می‌انجامد.

وی اضافه کرد: در واقع با جایگزین شدن خودروي برقي سالانه بین ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین به ارزش ۴ تا ۵ هزار دلار صرفه جویی می شود که بايد بخشي از اين صرفه جويي به صورت یارانه به خریدار تاکسی برقی پرداخت شود

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره قیمت تاکسی‌های برقی توضیح داد: خودروهای برقی که به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند که برابر با رقمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و با توجه به یارانه‌ای که قرار است پرداخت شود در واقع خریدار کنونی تاکسی برقی آن را با نصف قیمت واقعی خریداری می‌کند.

وی همچنین درباره تامین زیرساخت‌های مربوط به شارژ تاکسی‌های برقی گفت: همزمان با افزایش واردات خودروهای برقی در ماه‌های پیش رو ایجاد ایستگاه‌های شارژ نیز در شهرهای سراسر کشور توسعه می‌یابد.

به گفته سنجری،۷ هزار خودروی برقی در راه ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • استانداردهای دوگانه آمریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت
  • نماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب است
  • استقبال از جام صفوی در اردبیل افزایش یافته است
  • قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی(۲۶ فروردین ۱۴۰۳)+جدول
  • مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو افزایش یافت
  • افزایش مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو در لایحه بودجه