Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:03:34 GMT

حکم حبس ابد رهبر اخوان المسلمین مصر تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۲۱۴۸

حکم حبس ابد رهبر اخوان المسلمین مصر تایید شد

به نوشته روزنامه الاهرام مصر، دادگاه تجدید نظر به ریاست «عبدالله عصر» اعتراض «بدیع»  و ۲۴۸ متهم دیگر در پرونده «حوادث العدوه» را رد و احکام حبس ابد و زندان متهمان این پرونده را تایید کرد.

در حکم سپتامبر ۲۰۱۸ دادگاه جنایی مصر، «بدیع» و ۸۷ نفر دیگر به حبس ابد، ۸۱ نفر به ۱۵ سال، ۴۹ نفر به هفت سال، ۱۶ نفر به ۱۰ سال، ۲۲ نفر به سه سال و ۲ نفر نیز به ۲ سال حبس محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حکم دادگاه تجدید نظر نهایی بوده و قابل اعتراض نیست.

اعضای اخوان‌المسلمین متهم هستند که در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ به مرکز پلیس شهر «العدوه» حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

پیش‌تر و در چند نوبت از جمله در مرداد و آذر ماه ۲ سال گذشته (۱۳۹۷) دادگاه کیفری قاهره «بدیع» رهبر اخوان المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران این گروه را به حبس ابد محکوم کرده بود.

این افراد به اتهام تحریک مردم جهت انجام اعمال خشونت‌آمیز در خیابان البحر الاعظم، تجمع بدون مجوز، قتل عمد، ارتکاب اقدامات تروریستی، انبار کردن سلاح و مهمات در مکانی موسوم به "دفتر ارشاد"، قدرت‌نمایی، حمله به مردم، مقاومت مقابل نیروهای دولتی و همچنین آسیب‌رساندن به اموال عمومی و خصوصی پس از برکناری «محمد مرسی» رییس جمهوری پیشین مصر محکوم شده بودند.

دادگاه کیفری «الجیزه» نیز ماه سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی (شهریور ۹۳) این افراد را به حبس ابد محکوم کرد اما دادگاه استیناف این حکم را نقض کرده و دستور به اعاده دادرسی داده بود.

مقام‌های مصری از سال ۲۰۱۳ اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.

برچسب‌ها محمد مرسی اخوان المسلیمن مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مرسی اخوان المسلیمن مصر محمد مرسی اخوان المسلیمن مصر اخوان المسلمین حبس ابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا،علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضایی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رای کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند
  • رأی پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • رأی پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده رمز ارز جعلی « کینگ مانی » صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • صدور رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی