Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر ارشاد حمایت از زیر ساخت های فرهنگی و هنری و اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر استان منعقد شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ استاندار در ابتدای این دیدار از وضعیت فرهنگی و هنری استان و عملکرد اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گزارشی ارائه داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود هنرمندان شاخص و توانمند و اهالی قلم و رسانه در وضعیت مطلوب و خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری در این دیدار ضمن اشاره به چگونگی شاخص های فرهنگی و هنری در استان، اظهار داشت: مجموعه هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و قلم کهگیلویه و بویراحمد در بحران کرونا در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی خوب به افکار عمومی و مردم استان عملکرد قابل قبولی داشته و شایسته تقدیر هستند.

وی بیان کرد: بخش مهمی از بسترسازی فرهنگی و آگاهی بخشی اصولی در جامعه منوط به حرکت و قلم های شیوا، رسا و نگاه بی طرف خبرنگاران است.

کلانتری ابراز کرد: با توجه به موج های مهم رسانه ای در سطح جهان و به تبع آن در کشور ما خبرنگاران و اصحاب قلم تاکنون حرکت های مفیدی در بسترهای مختلف شکل داده و نقش اساسی در الگوسازی و تبیین ظرفیت های توسعه ای در کشور و استان ایفا کردند.

نماینده عالی دولت در استان ضمن تشکر از دغدغه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به وضعیت حوزه فرهنگ و هنر و تحول در نقاط محروم خواستار زمینه همکاری مشترک جهت ایجاد خدمات بیشتر به فرهنگ و هنر استان و حمایت از هنرمندان در حوزه های مختلف شد.
وی خاطرنشان کرد: دولت در استان از اقشار آسیب دیده حوزه فرهنگ و هنر با اختصاص تسهیلات فرهنگی حمایت خواهد کرد و انتظار می رود در سطح کلان با برنامه ریزی و شناسایی نقاط آسیب پذیر نیز حمایت شایسته و قابل تقدیری از پیشقراولان و پیشتازان عرصه فرهنگ و هنر شود.

استاندار با بیان اینکه کلید واژه توسعه هر شهر و استانی رشد و ارتقای فرهنگ است، عنوان کرد: با به کارگیری ظرفیت های فرهنگی می توان پیوست های اصولی عمرانی، اقتصادی و مبلمان خروجی محوری در مناطق مختلف کشور رقم زد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اهمیت شاخص های فرهنگی و هنری، حضور کلانتری در استان را سرمایه ای بزرگ قلمداد کرد و افزود: به طور قطع پیشرفت و توسعه، بالاخص توسعه فرهنگی نیازمند همدلی و هم آوایی و نگاه ویژه مدیریتی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انعقاد تفاهمنامه فی مابین و موضوعات مطروحه موافقت کرد و مقرر شد که این توافقنامه حداکثر تا نیمه مرداد ماه عملیاتی شود.
صالحی از توجه ویژه به استان کهگیلویه و‌بویراحمد و حمایت اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: دستورات لازم برای بررسی مطالبات و نیازمندی های استان کهگیلویه و بویراحمد داده خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار گزارشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ارائه داد و خواستار توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
پیر سبزی به وجود استعدادها و پتانسیل های خوب فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه به این اهالی و حمایت همه جانبه از آنان به ویژه آثار فاخر شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیدار استاندار با وزیر ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد

وزیر فرهنگ با اشاره به تنبیه موشکی پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را گرامی می‌داریم؛ دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار کردند؛ در این جلسه که درباره بررسی مباحث فرهنگی‌از جمله عفاف و حجاب برگزار شد، ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با تبریک اعیاد نوروز و فطر، با اشاره به تنبیه موشکی پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز که یوم الله و روز پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک‌کش صهیونیستی است را گرامی می‌داریم.

وی افزود: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگزار خداوند متعال هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بارها در جایگاه‌های مختلف و سخنگاه‌های متعدد از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کردیم چراکه ما را کمک و همراهی کردند، تاکید کرد: در دوره تصدی‌گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت این عزیزان برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و در شوراهای تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

اسماعیلی عنوان کرد: اکنون که در پایان این دوره از مجلس قرار گرفتیم از تک تک عزیزان به‌ویژه کسانی که توفیق نداریم در مجلس بعدی در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم و با استفاده از همین فرصت به عزیزانی که در مجلس بعدی حضور دارند تبریک عرض کرده و امید است مثل این دوره از حمایت و پشتیبانی آن‌ها در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی و دینی بهره‌مند باشیم.

وی با یادآوری اینکه گزارش اقدامات همکارانم و برنامه‌های پیش روی ما در بخش‌های مختلف آماده ارائه است که در ادامه جلسه به اطلاع شما خواهد رسید، تصریح کرد: امید است بتوانیم امسال قدم‌های جدی‌تری برای تحقق منویات رهبری برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در فتنه فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم، گفت: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به میزان فروش سینما در سالی که گذشت افزود: دشمنان قصد داشتند فرهنگ و هنر را تعطیل کنند ولی ما توانستیم علاوه بر اینکه مانع از رخ دادن چنین اتفاقی شویم سینما را رونق بخشیم.

در ادامه این دیدار معاونان وزیر فرهنگ و نمایندگان حاضر در جلسه نقطه نظراتشان را بیان کردند؛ جایگاه فرهنگ در تصمیم گیری‌های کلان کشور، غفلت نسبت به موضوع فرهنگ در قیاس با سایر موضوعات، آسیب شناسی مسائل فرهنگی از جمله مواردی بود که مورد اشاره نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

معاونان وزیر فرهنگ نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند؛ گفتنی است، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، سید علی یزدی خواه، بیژن نوباوه، امیرحسین بانکی‌پور، احمد راستینه، محمدمهدی فروردین، غلامرضا منتظری، حجت‌الاسلام محمد صادق طباطبایی نژاد، محمدرضا مبلغی، سید مجتبی محفوظی، سید احسان قاضی‌زاده، زهره‌سادات لاجوردی از جمله نمایندگانی بودند که در این جلسه حضور داشتند. کد خبر 744735

دیگر خبرها

  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران
  • واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به حمله موشکی ایران