Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس در مراسم اتتاح دبستان خیری یاس سرام میبد، گفت: هویت بخشی به فضاهای معماری، مهم ترین بخش و شاه کلید برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات است .

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " مهر الله رخشانی مهر " معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح " هرکارخانه یک مدرسه  " که به پیشنهاد " آیت الله علیرضا اعرافی" اظهار داشت: اجرای سند تحول بنیادین هدف اصلی وزارت اموزش و پرورش است و تاکنون برنامه‌های زیادی برای اجرای آن تدوین شده  و ۶ زیرنظام برای اجرای این سند تحول تعریف شده که یکی از آنها، زیرنظام فضا و تجهیزات آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رخشانی مهر همچنین در ادامه اظهار کرد: مهم ترین بخش و شاه کلید برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات، هویت بخشی به فضاهای معماری است که در سند تحول معماری ایرانی اسلامی مورد تاکید این زیرنظام است .

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس منظور سند از معماری ایرانی‌اسلامی را ساخت مدارس بزرگ همراه با مشاعات عنوان و تصریح کرد: منظور مدرسه با کلاس درس بزرگ نیست بلکه مدرسه با کلاس درس استاندارد به همراه مشاعاتی مثل نمازخانه، آزمایشگاه ، سرایداری و ساختمان مدیریت در آن دیده شده است .

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه به ساخت مدارس مستحکم تاکید کرد و گفت: یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش در ساخت مدارس رعایت چهارچوب و برنامه ریزی هم در حوزه سازه و هم در حوزه معماری است.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مبتنی بر سند تحول بنیادین، هویت بخشی معماری - ایرانی اسلامی مدارس است، افزود: محصول کار ما که همان "مدرسه‌سازی" است باید بالاترین کیفیت را داشته باشد تا بتوانیم با هویت‌بخشی به معماری مدارس، از معماری ایرانی اسلامی بهره بگیریم.

رخشانی مهر همچنین با اشاره به اینکه استان یزد سطح مشارکت بالایی در ساخت مدارس دارد؛ عنوان کرد: سعی داریم مدارس بزرگ با مساحت بالغ بر 15 هزار مترمربع که شامل مقاطع ابتدایی متوسطه اول و دوم باشد و در هرکدام 2 هزار نفر مشغول به تحصیل شوند احداث گردد تا استان یزد به عنوان الگو برای سایرین قرار گیرد .

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته از سوی خیران مدرسه‌ساز  ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این منظور اهدا شده و با اجرای پویش طرح آجر به آجر تلاش می شود تا این فرهنگ در بین تمام اقشار جامعه و سازمان‌ها مختلف نهادینه شود.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس از 25 برنامه تحولی وزارت آموزش و پرورش دو برنامه سیستم تحولی مشارکت های مردمی آجر به آجر و استقرار نظام مکان یابی مدارس مبتنی بر تحولات جمعیت شناسی را از زیرنظام نوسازی مدارس عنوان کرد .

وی همچنین از توجه ویژه مردم شریف شهرستان میبد در موضوع مدرسه سازی و حوزه آموزش قدردانی کرد و این دلسوزی مردم برای حوزه تعلیم و تربیت را ارج نهاد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش یزد استان آموزش و پرورش یزد استان یزد هویت بخشی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور معماری اسلامی ایرانی اسلامی آموزش و پرورش ساخت مدارس هویت بخشی سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امسال برای اجرای این طرح، ۱۶ مدرسه بعنوان پایگاه مطالعاتی نوروزی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسعود فلسفی نژاد افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح و حضور مستمر، منظم و برنامه ریزی شده در کلاس‌های جبرانی و تقویتی رشته‌های مختلف، ضمن ارتقای توان علمی خود، آماده کنکور سراسری پیش رو می‌شوند.

وی گفت: امسال طرح اعتکاف علمی مدارس در دو روش ۲۴ ساعته و ۱۱ ساعته اجرا شده و ۱۶ مدرسه‌ی در نظرگرفته شده برای این طرح با پهن کردن سفره‌های افطار و سحر در خدمت دانش آموزان هستند.

انجام مشاوره‌های تحصیلی متناسب با هر رشته و ارائه راهکار‌های مقابله با استرس برای دانش آموزان پای کنکوری، از دیگر مزیت‌های شرکت در این طرح است.

طرح اعتکاف علمی دانش آموزی از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
  • بازدید استاندار البرز از پروژه‌های ساخت مدارس خیرساز و مشارکتی
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم