Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار بود امضای اولیه توافقنامه صلح سودان امروز (سه‌شنبه) در خارطوم، پایتخت این کشور انجام گیرد که طبق گفته یک رهبر "جبهه انقلابی" امضای این توافقنامه به تعویق افتاد و مراسم به جوبا پایتخت سودان جنوبی منتقل شد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شبکه اسکای نیوز، به گفته یک مقام در "جبهه انقلابی" سودان، امضای توافقنامه صلح بین دولت سودان و جبهه انقلابی قرار بود امروز باشد که تا اطلاع‌ثانوی به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رهبر جبهه انقلابی گفت: میانجی‌گری جوبا مقرر کرد که مراسم امضای اولیه توافقنامه صلح به جوبا یعنی مقر رسمی مذاکرات منتقل شود.

عبدالله مصطفی از رهبران شورای انتقالی که ریاست آن را الهادی ادریس، رئیس جبهه انقلابی برعهده دارد، بعید دانست توافقنامه صلح ظرف روزهای آینده امضا شود زیرا مسائل بسیار پیچیده‌ای از جمله مقدمه‌چینی‌های امنیتی لاینحل باقی مانده‌اند که زمان‌بر هستند.

او به اسکای نیوز گفت، مسائل بسیاری حل نشده و اهمیت پرونده مقدمات امنیتی به منظور دستیابی به توافقنامه مد نظر بسیار زیاد است.

پیشتر وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، امضای اولیه توافقنامه بین دولت سودان و جبهه انقلابی که شامل تعدادی از جنبش‌های مسلح این کشور می‌شود امروز انجام می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شد شش ماه بعد از تشکیل دولت سودان دولت انتقالی و جنبش‌های مسلح به توافق صلح دست یابند.

با مانع تراشی‌ها در مذاکرات، جوبا مقرر کرد امضای توافقنامه صلح به مارس گذشته، سپس به آوریل موکول شود، بعد از آن به ۲۰ ژوئن و سپس به ۱۴ ژوئیه موکول شد که باز هم به تعویق افتاد.

مذاکرات جوبا بر پنج روند یعنی "روند اقلیم دارفور، در غرب"، "روند دو ولایت کردفان جنوبی در جنوب و نیل آبی در جنوب شرق"، "روند شرق سودان"، "شمال سودان" و "روند مرکز سودان" متمرکز است.

برقرای صلح در سودان یکی از مهمترین پرونده‌های روی میز دولت عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور در مرحله انتقالی است که از ۲۱ اوت شروع شده و تا ۳۹ ماه ادامه خواهد داشت و نهایتا با برگزاری انتخابات خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سودان کرونا خارطوم امضای توافقنامه صلح تعویق افتاد توافقنامه صلح جبهه انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله شارجه ، دبی، عمان و امارات تا ساعات پیش با تاخیر چندین ساعته روبرو بوده است، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر و فرودگاه‌ها امکان نشست و برخاست برای پرواز به این مقاصد وجود ندارد و تعداد زیادی از این پروازها ابطال شده است.

وی افزود: به مسافران این پرواز‌ها اعلام می‌شود که حتما پیش از عزیمت برای پرواز‌ها به این مقاصد از آخرین وضعیت پرواز‌ها مطلع شوند.

او اظهار کرد: امکان پرواز‌ها با توجه به هشدار‌های هواشناسی وجود ندارد؛ بنابراین تدابیر لازم برای رسیدگی به مسافران در این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

 وی ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه‌های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد که برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت‌های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد
  • محور زهکلوت-دلگان مسدود شد
  • سرمربی سایپا و مربی خیبرخرم آباد تا اطلاع ثانوی محروم شدند
  • سرآسیایی تا اطلاع ثانوی محروم شد
  • سرمربی سایپا تا اطلاع ثانوی محروم شد
  • سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • تعطیلی سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی + عکس