Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:45:32 GMT

هندیجان، شهر کوچک صیادی که بندری تجاری خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۲۴۰۳

هندیجان، شهر کوچک صیادی که بندری تجاری خواهد شد

ایسنا/خوزستان فرماندار هندیجان از برنامه ریزی برای ایجاد بندر تجاری هندیجان در مجاورت خلیج فارس خبر داد.

علی بویری در نشست خبری که امروز (۲۴ تیرماه) در هندیجان برگزار شد، اظهار کرد: بندر صیادی بحرکان به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری ثبت شده است و از این ظرفیت می‌توان به عنوان یک قطب گردشگری به منظور توسعه هندیجان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ظرفیت های صیادی منطقه افزود: هندیجان دارای بیش از یک هزار قایق صیادی، ۱۶ لنج صیادی و دو بندر صیادی به نام سجافی و بحرکان است؛ البته تعداد کمی از این قایق های صیادی مجوز دارند.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه بحرکان بزرگترین اسکله صیادی در ایران است، تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ برای تامین روشنایی، بهسازی ورودی اسکله و ساخت پمپ بنزین در این بندر تخصیص یافت و پیمانکار در حال اجرای این طرح ها است. ایجاد روشنایی در اسکله صیادی بحرکان علاوه بر مزیت های تجاری باعث رونق صنعت گردشگری می‌شود و می تواند نقش اساسی در توسعه گردشگری این اسلکه صیادی داشته باشد.

بویری با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار تن انواع آبزیان در هندیجان صید شده است، گفت: توسعه شیلات و آبزی پروری در هندیجان و مکانیزه کردن شیلات از جمله برنامه‌های پیش رو برای توسعه منطقه است.

فرماندار هندیجان اظهار کرد: در این زمینه چهار هزار هکتار از اراضی مرغوب حد فاصل رودخانه زهره و خلیج‌فارس و شش هزار هکتار در بندر بوطاهری برای توسعه شیلات و آبزی پروری اختصاص می یابد. با اجرایی شدن طرح توسعه شیلات هندیجان در ۲۴ هزار هکتار از اراضی مرغوب، زمینه سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه شیلات فراهم خواهد شد.

وی افزود: در کنار امامزاده عبدالله شهرستان هندیجان یک ساحل شنی قدیمی وجود دارد که به دریا متصل است و به دنبال ایجاد یک بندر تجاری در این منطقه هستیم. در افق توسعه شهرستان هندیجان، ایجاد بندر تجاری در مجاورت امام‌زاده عبدالله و بحرکان برنامه ریزی شده زیرا کشتی‌های با وزن بیش از ۴۰۰ تن به دلیل عدم اتصال بندر سجافی به دریا اکنون امکان بارگیری در آن را ندارند.

بویری با بیان اینکه در حوزه صنعت شهرستان هندیجان کار شاخصی صورت نگرفته است، گفت: ۹۹ هکتار زمین در شهرک صنعتی هندیجان وجود دارد اما تنها یک واحد صنعتی  در آن فعال است و باقی فضای این شهرک صنعتی خالی است. اولویت نخست در حوزه اشتغال هندیجان تاکنون کسب و کار در بازار، صیادی و گردشگری عمومی بوده‌ اما در سند چشم انداز این شهرستان به مقوله صنعت نیز توجه شده‌است.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: با تلاش استاندار خوزستان قرار است فاز دوم پتروشیمی ماهشهر در جاده هندیجان - ماهشهر ساخته شود که با این اقدام، بخش عمده ای از مسیر توسعه این شهرستان محقق خواهد شد.

بویری گفت: راه اندازی کارخانه فولاد و ریخته‌گری در چهار فاز، از دیگر برنامه‌های توسعه هندیجان است که با بهره‌برداری از آن برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شيلات هندیجان فرماندار هندیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار بندر دیر معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در حکم استاندار بوشهر خطاب به شهردار دیر آمده است: بنا به پیشنهاد شماره ۱۳۳ تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر دیر در اجرای تبصره ۳ ذیل بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خرداد ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی آن و در راستای مفاد آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۲۵ آذر ۱۳۹۷ هیأت محترم وزیران، به موجب این حکم جنابعالی به سمت شهردار بندر دیر منصوب می‌شوید.

محمدی زاده تصریح کرد: انتظار می‌رود در پیشبرد اهداف و سیاست‌های توسعه شهری، هماهنگی و همکاری متقابل با مسئولین محلی و با بکارگیری جوانان مؤمن، انقلابی و پاکدست در مسئولیت‌های اجرایی شهرداری، بهره گیری و استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها با رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر در دولت مردمی و ایران قوی به همه اقشار محروم و آسیب پذیر، حفظ و حراست از اموال عمومی، اعتلای فرهنگ شهرنشینی و ساماندهی جامعه شهری اهتمام لازم و جدی را معمول دارید.

استاندار بوشهر یادآور شد: امید است با اتکال به خداوند سبحان و بر اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر رعایت آموزه‌های دینی و هنر اصیل اسلامی ایرانی در الگوی شهرسازی در راستای اهداف و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت عدالت محور و گسترش مشارکت مردم در اداره امور توسعه و عمران شهری موفق باشید.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ظهر سه شنبه در آئین معارفه شهردار دیر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های شهری بندر دیر و ایجاد شرایطی برای رفاه و آسایش شهروندان مورد انتظار است.

محمد هادی رستمیان اضافه کرد: افزایش سطح کیفی خدمات رسانی به جامعه و رضایت مندی مردم باید مورد توجه و تاکید شهردار بندر دیر قرار گیرد.

کد خبر 6086657

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان