Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بازوند استاندار کرمانشاه عصر سه شنبه ۲۴ تیرماه در نشست هماهنگی "همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید" که قرار است با محوریت بخش کشاورزی برگزار شود گفت: حضور آیت اله علما نماینده ، ولی فقیه در استان یک نعمت بزرگ است و ایشان خیمه وحدت و محور همدلی هستند و آرامش و وحدت استان ثمره حضور پربرکت ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حضرت آیت اله علما با نگاهی ویژه ضرورت برگزاری همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید را دنبال می‌کنند و در عرصه حمایت از برنامه‌های جهش تولید پیشگام هستند و بقیه بخش‌ها نیز تکلیف دارند با تمام توان بستر‌های برگزاری باشکوه این همایش را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش، کشاورزی الگویی برای جهش تولید و کار جهادی در دیگر حوزه‌ها باشد و بسترساز افزایش درآمد سرانه کشاورزان و گذار از کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی در استان کرمانشاه شود.

او کشاورزی را یکی از محور‌های توسعه استان معرفی کرد و گفت: کرمانشاه دارای ۹۰۰ هزار هکتار زمین حاصلخیز با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر باران سالیانه است که این یک ظرفیت بسیار مطلوب برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و شیلات محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه با تقدیر از کار‌ها و فعالیت‌های مدیر جهاد کشاورزی استان استان اظهار داشت: مهندس حاتمی برنامه‌های بسیار خوبی را برای توسعه کشاورزی استان تدوین کرده و آن‌ها را به خوبی دنبال می‌کند.

 بازوند با بیان اینکه  فرهنگ جهادی  موتور محرکه جهش تولید است گفت: فرهنگ جهادی ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب امام حسین (ع) دارد واین فرهنگ در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و بحران‌های اخیر مانند زلزله، سیل، تحریم‌های ظالمانه و بحران اخیر کرونا بسیار کارساز و گره گشا بوده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه عنوان کرد: کار جهادی لازمه‌ی فرهنگ جهادی است و کار در واقع عنصر اصلی تولید و توسعه محسوب می‌شود و دستیابی به پیشرفت نیازمند یک کار شبانه روزی مداوم است.

او تاکید کرد: فرهنگ جهادی یعنی پدید آوردن فرصت‌ها را از دل تهدید‌ها و مدیران ما باید با این رویکرد حرکت کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین جذب سرمایه‌های جدید را یکی از الزامات جهش تولید دانست و گفت: هرگونه جهش در اشتغال و تولید نیازمند سرمایه گذاری است و استان کرمانشاه برای تحقق این مهم نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید است.

بازوند هنچنین تسهیل گری مدیران را یکی دیگر از الزامات جهش تولید برشمرد و گفت: مدیران باید این تسهیل گری را به گونه‌ای انجام دهند که یک کارآفرین حداکثر طی یک هفته مجوز‌های لازم را برای سرمایه گذاری دریافت کند.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی اشتغال جوانان استاندار کرمانشاه فرهنگ جهادی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با اعلام اینکه در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود یک هزار هکتار گیاه روغنی دیم کاملینا و یک هزار و پنج هکتار کلزا در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از زمینهای زیر کشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی برداشت و تحویل مراکز خرید شود.
«محمدخزایی» اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.
خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی