Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دادگاه تجدید نظر مصر امروز (سه شنبه) اعتراض «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین به حکم دادگاه جنایی این کشور را رد کرد.

به نوشته وبگاه مصری الیوم، در حکم دادگاه جنایی مصر در سپتامبر ۲۰۱۸، «محمد بدیع» و ۸۷ نفر دیگر به حبس ابد، ۸۱ نفر به ۱۵ سال حبس، ۴۹ نفر به هفت سال، ۱۶ نفر به ۱۰ سال، ۲۲ نفر به سه سال و دو نفر نیز به دو سال حبس محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکم امروز دادگاه تجدید نهایی است و قابل اعتراض نیست.

این احکام در رابطه با رخداد معروف به «حوادث العدوه» که در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ رخ داد، صادر شده است. اعضای اخوان‌المسلمین متهم به حمله به مرکز پلیس شهر «العدوه» و آتش زدن آن هستند.

محمد بدیع پیشتر چندین بار به حبس ابد محکوم شده بود؛ در تاریخ ۱۴ آذر سال ۹۷ در ارتباط با پرونده حوادث دفتر ارشاد بدیع به حبس ابد محکوم شد. سال ۹۶ نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

تا کنون احکام دیگری علیه محمد بدیع از جمله در حوادث سوئز، الاستقامه، قلیوب، یورش به زندان‌ها و اهانت به دستگاه قضایی صادره شده که بیشتر این احکام حبس ابد بوده است.

با کودتای ارتش مصر به رهبری «عبدالفتاح السیسی» علیه دولت «محمد مرسی» در سوم ژوئن ۲۰۱۳ (۱۳ خرداد ۱۳۹۲) تمامی رهبران اخوان‌المسلمین و شخص مرسی بازداشت و روانه زندان شدند. از آن زمان تا کنون دادگاه‌های مصر بار‌ها اخوانی‌ها را به اعدام و حبس ابد و ده‌ها سال زندان محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

104 / 361 اخوان المسلمین مصر محمد بدیع حبس ابد حوادث العدوه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخوان المسلمین مصر محمد بدیع حبس ابد اخوان المسلمین محمد بدیع حبس ابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد

یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) صبح امروز (سه‌شنبه) ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست حجت الاسلام دهقانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در اولین جلسه دادگاه در ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲، نماینده دادستان، اتهامات ۴ نفر از متهمان پرونده یعنی تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول، مسعود رجوی متهم ردیف دوم، مریم قجر عضدانلو (رجوی) متهم ردیف سوم و مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم پرونده را قرائت کرد.

در جلسه دوم دادگاه در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲، کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۲۳ پرونده اعم از زهره اخیانی، فهمیه اروانی، مهدی براهی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی، مهدی خدایی، عباسعلی داوری فیضی پورآذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، مسعود طریقت، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمیان، محسن سیه گلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم قرائت شد.

در جلسه سوم دادگاه در ۵ دی ماه ۱۴۰۲، نماینده دادستان کیفرخواست متهمان ردیف ۲۴ تا ۳۳ اعم از ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلناز جواهری ساعتچی، مهربان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی و نیکو خائفی اشکذری را قرائت کرد.

در چهارمین جلسه در ۱۲ دی ۱۴۰۲، نماینده دادستان، قبل از قرائت ادامه کیفرخواست به تشریح جنایات گروهک تروریستی منافقین پرداخت.

در پنجمین جلسه دادگاه در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲، کیفرخواست متهمان ۳۴ تا ۴۲ پرونده قرائت شد.

در ششمین جلسه دادگاه در ۲۶ ماه ۱۴۰۲ کیفرخواست متهمان ۴۳ تا ۷۰ قرائت شد.

در هفتمین جلسه دادگاه در ۳ بهمن ۱۴۰۲ کیفرخواست متهمان ۷۱ تا ۸۹ قرائت شد.

در هشتمین جلسه دادگاه در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ کیفرخواست متهمان ۹۰ تا ۱۰۵ به همراه عناوین اتهامی متهمان و اسامی شکات قرائت شد.

در نهمین جلسه دادگاه در ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ نماینده دادستان به ادامه قرائت کیفرخواست پرداخت.

در دهمین جلسه دادگاه در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، نماینده دادستان گفت: هویت این گروهک (منافقین) سلاحش است که در لوگوی آن‌ها تجلی دارد.

براساس این گزارش، این پرونده ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی (تشکیلات گروهک منافقین) را دارد.

دیگر خبرها

  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • قتل، اولین خلاف پسر تبهکار ۲ روز بعد از آزادی از زندان
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد
  • رهبر انقلاب: در حوادث اخیر قدرت اراده ملت ایران ظهور کرد
  • آیا می توان به قرار بازداشت موقت اعتراض کرد؟