Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد عده‌ای ماسک‌های استفاده شده را از سطل‌های زباله جمع‌آوری می‌کنند و پس از شستن و اتو زدن آنها، در بسته‌بندی جدید دوباره به فروش می‌رسانند.

ویدئو منتشر شده از این کارگاه را می‌توانید در ادامه ببینید. (ویدئو |‌ ماسک‌ها را قبل از دور انداختن حتما پاره کنید)

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

این ویدئو واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت و موجی از نگرانی و ابراز تاسف به راه افتاد. پس از این‌ جنجال، گزارشگر صدا و سیما به محل مورد نظر واقع در خیابان پیروزی کوچه خلیلی رفت و به این شایعات پایان داد. البته بنا به گفته گزارشگر سازمان، صاحب این کارگاه تولیدی در دقایق پایانی قرار مصاحبه را لغو کرد و حاضر به مصاحبه نشد! در این گزارش علت مصاحبه نکردن صاحب ماسک‌های زیر آوار مانده که در ویدئو زیر مشروح آن را خواهید دید، صرفا «پاره‌ای معذورات» عنوان شده است!

► گزارش صدا و سیما در ویدئو زیر قابل مشاهده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

البته ماجرا به اینجا ختم نشد و علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: این موضوع صحت ندارد و هر چیزی که در زباله پیدا شود قطعا قابل استفاده نیست. علیرضا رئیسی با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش ماسک‌های بازیافتی گفت: اصلا چنین چیزی درست نیست و کشور ما نیاز به بازیافت زباله‌ ماسک ندارد، شاید توصیه اصلی که بتوان آن را انجام داد این است که افراد خودشان در خانه ماسک ساده‌ پارچه‌ای تولید کنند.

وی ادامه داد: نکته‌ دوم این است که اگر می‌خواهند ماسکی هم بخرند باید از جاهایی خریداری کنند که نسبت به خرید آن اطمینان وجود داشته باشند، نباید از جاهای غیر مطمئن مثل دستفروشان ماسک تهیه کرد.

رئیسی گفت: این شایعه در فروردین ماه هم که ماسک کم شده بود در کشورهای دیگر وجود داشت که ماسک‌ها را تمیز و اتو می‌کنند. از آنجا که همیشه در این شرایط سعی می‌کنند تیری هم به کشور ما بزنند گفته شد بعد از اینک ماسک‌ها آماده شد به کشور ایران ارسال کردند که این هم جزو همان شایعات عجیب و غریبی بود که وجود داشت، پس بنابراین این موضوع صحت ندارد و هر چیزی که در زباله پیدا شود، قطعا قابل استفاده نیست.

کد خبر 531022 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان ماسک - سلامت تلویزیون - صدا و سیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان ماسک سلامت تلویزیون صدا و سیما ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سایت هیئت فوتبال تهران نوشت: در جریان بازی میان تیم‌های پیشکسوتان استقلال و ایرانجوان یکی از بازیکنان تیم فوتبال ایرانجوان بین دو نیمه به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد که بلافاصله بعد از این اتفاق ناگوار گزارشی مغرضانه با هدف مقصر جلوه دادن هیئت فوتبال استان تهران از سوی یکی از رسانه‌ها منتشر شد.

این گزارش درحالی انتشار یافت که بازی فوق هیچ مجوز رسمی برای برگزاری از هیات فوتبال استان دریافت نکرده بود و مسئولیت اتفاقات رخ داده متوجه افرادی است که بدون کسب تاییدیه‌های پزشکی بازیکنان از هیئت فوتبال استان تهران، اقدام به برگزاری این دیدار کرده‌اند.

چنانچه برگزارکنندگان بازی میان پیشکسوتان استقلال و ایرانجوان از هیئت فوتبال استان تهران مجوز‌های لازم را دریافت می‌کردند، اقدامات لازم در راستای اعزام تیم پزشکی به همراه آمبولانس و ناظر برگزاری برای این دیدار انجام می‌شد، اما با وجود تذکرات متعدد هیئت فوتبال استان تهران و تاکید ریاست هیئت فوتبال استان تهران شاهد برگزاری این بازی بدون مجوز از هیئت فوتبال استان تهران بودیم.

هیئت فوتبال استان تهران ضمن تشکر و قدردانی از رسانه‌هایی که همواره در تلاشند حقایق را برای افکار عمومی انعکاس دهند، از رسانه‌های محترم می‌خواهد ابتدا استعلام‌های لازم را پیرامون صدور مجوز برای برگزاری‌های چنین بازی‌هایی از هیئت فوتبال استان تهران اخذ کرده و بعد از آن نسبت به انتشار گزارش اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • (ویدئو) توضیحات کریمی قدوسی درباره توییت‌های جنجالی اخیرش
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟