Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه (٢۴ تیر) با شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.

قالیباف در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، به تبیین جزییات بسته اقتصاد مردمی مجلس برای تحول اقتصادی به نفع مردم پرداخت.

در میان مردم بودن عادت همیشگی من است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: عمل‌گرایی و در میان مردم بودن عادت همیشگی من است و من افتخار می‌کنم که هرگاه و هر کجا توفیق خدمت داشتم وظیفه خود می‌دانستم با مردم از نزدیک گفتگو کنم و درد آن‌ها را با همه وجودم حس کنم که بتوانیم چاره‌اندیشی و خدمت گزاری درست را به طور صادقانه انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: من فکر می‌کنم به هر حال مجلس که در رأس امور است برای اینکه بتواند اثرگذار باشد طبیعتا این روحیه را دارد نمی‌شود نماینده مردم بود و در بین مردم نبود و نمی‌شود مشکلات مردم را در میدان ندید و بعد در پشت اتاق‌های بسته یا صندلی‌های نشسته تصمیم گرفت مخصوصا همین بحثی که رهبر معظم انقلاب داشتند خود قانون‌گذاری و قانون‌گذاران هم باید مورد توجه قرار دهند که آن قانونی که می‌نویسیم هم ذی‌نفع آن مردم باشند و هم حلال مشکلات مردم باشد و همچنین قانون که اولویت مردم را مشخص می‌کند از آن طرف زمینه اجرا شدن را هم داشته باشد لذا می‌طلبد که هم یک کار ستادی خوب و جلسه خوب و کارا گذاشته شود و هم از پایین‌ترین سطوح از مناطق دور و همه جغرافیای کشور بسیج شد و مشکلات را دید و چاره‌اندیشی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ملاقات ویدئو کنفرانسی که با مجلس داشتند به این نکته اشاره فرمودند که به هر حال مردم به این مجلس دل بستند و امید دارند همچین فرمودند این مجلس در بعد از انقلاب جزو قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس است. این مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و ما از این باب خوشحالیم که چنین توفیقی را پیدا کردیم که در چنین مجلسی در شرایطی که مردم وضعیت سختی دارند و امید دارند که این کار را انجام دهیم.

ان‌شاءالله قوه مجریه و قوه مقننه مو به مو قوانین مجلس را اجرا کنند

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: ما این را برای خودمان یک نعمت و توفیق می‌دانیم که بتوانیم خدمت گزار صادقی برای مردم باشیم، اما به اینکه هم باید توجه داشته باشیم که نباید این حرف و کلام من در حد شعار باقی بماند و واقعا باید عمل کنیم و در عمل نشان دهیم می‌توانیم مسائل و مشکلات را به حول و قوه الهی آن بخش که بر عهده مجلس است را انجام دهیم و ان‌شاءالله قوه مجریه و قوه مقننه مو به مو قوانین مجلس را اجرا کنند تا بتوانیم با کمک هم کمک کنیم با عمل در کارشان موفق شوند تا بتوانیم رضایت رهبری را به دست آوریم.

رضایت رهبر معظم انقلاب در این است که ما غمخوار مردم شویم

وی ادامه داد: ما البته معتقدیم که رضایت رهبر معظم انقلاب در این است که ما غمخوار مردم شویم و مشکلات مردم را حل کنیم و امیدوارم در این مسیر گام برداریم و بستر را برای دولت فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ما در حدود ۵۰ روزی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد همه تلاش‌مان این بود که بتوانیم مجلس آن وظایف خود را شکل دهد و طبق وظایف پیش برویم که توانستیم آن مسیر را پیش برویم و در یک زمان خوب و حداقلی کمیسیون‌ها شکل گرفتند و در همان فرصت هم مجموعه دوستانمان با دولت و وزرای محترم نشست‌هایی داشته و تبادل نظر کردند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: وزرا در مجلس حضور پیدا کردند و گزارشی از وضعیت ارائه کردند و همچنین از فرصت‌ها و مشکلات نیز مواردی را مطرح کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ویژگی این مجلس این است نزدیک ۱۸۰ نفر از نمایندگان ما نوبت اولی است که در مجلس حضور پیدا می‌کنند، البته در بین این‌ها افرادی هستند که از مدیران ارشد و دارای سابقه کار در وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف هستند و در محیط دانشگاهی و اجرایی بودند و بخشی از آن‌ها را جوان‌های قابل و افرادی که با تجربه هستند تشکیل می‌دهند و هرکدام سال‌ها در بحث اجرایی تجربه دارند وبا کلان موضوعات کشور در این مدت آشنا شدند.

بنای مجلس تعامل با قوای دیگر است

قالیباف با تاکید بر اینکه بنای مجلس تعامل با قوای دیگر است خاطرنشان کرد: طبیعتاً ما باید به این سمت حرکت کنیم، اما هرکدام نیز بر اساس قانون وظیفه‌ای داریم طبیعتاً تعامل ما با قوای دیگر در چارچوب وظایف و قانون است و همه فلسفه وجودی مان این است که گرهی از کار مردم باز کنیم اگر تعامل می‌کنیم معنی اش این است که در این تعامل باید کاری انجام گیرد که یک کار مثمر ثمر باشد تا مشکلی از مردم مخصوصاً در موضوع اقتصادی بتواند در حقیقت رفع کند که اولویت اول مردم است لذا ما در مجلس اساس کار ما این است که این ارتباط را داشته باشیم.

جایی که حس کنیم قانون اجرا نشده به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:، اما خوب طبیعتاً جایی که احساس کنیم کاری روی زمین مانده، قانون اجرا نشده و معطل مانده است طبیعتاً به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم.

اولویت ما در این مجلس بین نظارت و قانونگذاری، نظارت است

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما در این مجلس بین قانونگذاری و نظارت، نظارت است؛ این نظارت هم یک نظارت میدانی است البته در این نظارت به دنبال مچ‌گیری و عیب و ایراد گیری نیستیم به دنبال این هستیم که کار به درستی انجام شود و در حقیقت به دنبال این نیستیم که چوبی در لای چرخ دولت بگذارد بلکه به دنبال این هستیم که عصایی برای دولت باشیم تا گرهی از کار مردم حل شود، اما اگر جای دیدیم که قانون بر روی زمین مانده و کاری انجام نشده است طبیعتاً در منافع مردم و کار مردم آنجا مماشات نمی‌کنید و به وظیفه قانونی خود ادامه می‌دهیم.

در درون مجلس هم نیازمند یک تحول هستیم

قالیباف تصریح کرد: ما معتقدیم که در درون مجلس هم نیازمند یک تحول هستیم اگر به دنبال این هستیم که در قانونگذاری، نظارت و طرح‌هایی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود و در لوایح با قوه قضاییه و دولت از طرفی با نخبگان جامعه و همه ذینفعانی که به نوعی در مجلس هستند همکاری کنیم؛ اساس کار این است که این ارتباط را با آن‌ها در این بخش داشته باشیم، اما باید در خود مجلس تحول ایجاد کنیم.

آن طوری که مردم انتظار داشتند مجلس در راس امور نبود

وی ادامه داد: واقعیت این است که مجلس در راس امور نبود، آن طوری که مردم از آن انتظار داشتند؛ علی رغم همه زحماتی که دوستان کشیده بودند مردم توقع و انتظار بیشتری داشتند و امروز هم مردم این مجلس را دارند تا در این بخش به آن‌ها کمک کنند تا مشکلات حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در کارکرد مجلس یک تحول ایجاد شود تاکید کرد: ما برای این تحول در کارکرد چهار رویکرد را در مجلس و در نظارت‌هایی که بعد باید انجام دهیم دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از آن‌ها بحث مربوط به شفاف سازی است؛ معتقدیم همانطور که در گذشته گفتیم این مجلس باید شفاف باشد، یعنی هر تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود که این تصمیم یک حق و تکلیفی برای مردم دارد؛ آن‌ها باید دقیق روشن و شفاف در جریان این موضوع قرار گیرد و از آن مطلع شوند.

قالیباف تصریح کرد:، چون بین مجلس و کمیسیون اولویت را به کمیسیون‌ها داده ایم معتقدیم که حتماً باید در کمیسیون‌ها مباحثی که مطرح می‌شود. ذی نفعان آن در جامعه که موضوع آن در کمیسیون مربوط به آنهاست، نظرات کمیسیون را بدانند و بتوانند در کمیسیون حرف خود را بزنند که این کار میتواند به صورت حضوری و یا از طریق فضای مجازی باشد.

باید تصمیمی بگیریم که مردم در آن مشارکت داشته باشند

وی تصریح کرد: نکته دوم بحث مربوط به مردمی سازی است؛ مردم سازی به این معنا که معتقدیم که اساس انقلاب اسلامی مردمی بوده است در همین کرونا مردم در صحنه آمدند و توانستند کرونا را مدیریت کنند و البته دولت حتماً زحمت کشیده است، کادر پزشکی و درمانی زحمت کشیدند و تا پای جان مایه گذاشتند در حوزه صنعت و کارخانجات همه آمده است پس نقش مردم است، لذا مردم سازی اساس کار است؛ باید تصمیمی بگیریم که مردم در آن مشارکت داشته باشند؛ هر کجا مردم نباشند مشکل در آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد بعدی ما هوشمندسازی و معتقد هستیم در این زمینه هر کاری انجام می‌دهیم حتما باید بر اساس کار سیستمی نرم افزاری و منطبق بر کار الکترونیک باشد که بتوانیم دقت کار و فرایند‌های کار را پیش ببریم که می‌تواند برای ما صرفه‌جویی وقت و عدالت به همراه داشته و به شفافیت کمک کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی اقتصاد مردمی مجلس یازدهم رئیس مجلس محمدباقر قالیباف سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی رئیس مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب انجام دهیم کمیسیون ها اساس کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قالیباف به حمله سپاه به سرزمین‌های اشغالی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار عکسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: إنًا من المجرمین منتقمون.

شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق پایتخت سوریه را داد. این حمله تروریستی اسرائیل منجر به شهادت هفت نفر از هموطنانمان به نام‌های سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان به نام‌های شهید حسین امان‌اللهی، شهید سید مهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقابابایی و شهید سید علی صالحی روزبهانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت
  • تبریک روز ارتش توسط قالیباف
  • روند رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه چگونه است؟ /قالیباف پاسخ داد
  • قالیباف: اگر از اسراییل غلط دیگری سر بزند، پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس
  • قالیباف:سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس‌آموز بود
  • پاسخ بازدارنده و پشیمان کننده مدافعان حریم کشور دل مردم را شاد کرد
  • فیلم/ قالیباف: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود
  • هشدار قالیباف به اسرائیل و متحدانش
  • واکنش قالیباف به حمله سپاه به سرزمین‌های اشغالی