Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@15:22:11 GMT

امارات: تحریم‌ها علیه قطر ادامه خواهند یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۰۵۴

به گزارش فارس، پس از آنکه دادگاه لاهه، دفاعیه چهار کشور تحریم کننده قطر را رد کرد، امارات اعلام کرد که موضعش در این باره را به سازمان ایکائو اعلام خواهد کرد.

جولای سال 2018 بود که چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر اعلام کردند که سازمان ایکائو صلاحیت رسیدگی به شکایت دوحه از این چهار کشور درباره آثار منفی و خسارت‌های بوجود آمده در زمینه پروازها، امنیت ملی و امنیت هوایی قطر را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه دادگاه لاهه دفاعیه چهار کشور تحریم کننده قطر را رد کرد،‌ «عبدالله العتیبه» سفیر امارات در هلند اعلام کرد که موضوعات مهمی بودند که دادگاه لاهه به آن نپرداخته و این موضوعات به سازمان ایکائو عرضه خواهد شد.

این دیپلمات اماراتی افزود: «دلایل تصمیم خود برای بستن حریم هوایی در برابر پروازهای قطر را به سازمان ایکائو اعلام خواهیم کرد.»

بر اساس اعلام العتیبه، اختلافات با قطر حل نخواهند شد مگر آنکه دوحه به بندهای توافق ریاض پایبند باشد.

این دیپلمات اماراتی افزود: «ما و 10 کشور دیگر به دلیل حمایت قطر از گروه‌های تروریستی پرواز هواپیماهای این کشور بر فراز حریم هوایی خود را ممنوع کردیم و تحریم‌ها علیه قطر همچنان باقی خواهد ماند.»

روابط چهار کشور عربی مذکور از خرداد ۹۶ (۲۰۱۷) با قطر به دنبال اتهام آن‌ها علیه این کشور مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم تا به امروز قطع بوده و مصر، عربستان سعودی و امارات و بحرین ضمن بستن حریم هوایی خود بر روی قطر، این کشور را محاصره و تحریم کردند. قطر برای عبور از این تحریم‌ها، از حریم هوایی ایران استفاده کرد.

به دنبال این تنش در خلیج فارس که تا انحلال شورای همکاری خلیج فارس نیز پیش رفت، قطر همان سال ۲۰۱۷ دو شکوائیه در شورای ایکائو علیه کشورهای تحریم کننده آماده و ارائه کرد؛ شکایت نخست بر اساس ماده ۸۴ توافق هواپیمایی بین‌المللی سال ۱۹۴۴ موسوم به توافق شیکاگو بود و شکایت دوم به موجب بند دوم ماده ۲ توافق بین‌المللی خدمات عبور و مرور هوایی ۱۹۴۴ بود.

در این دو شکوائیه قطر، جزئیات اقدامات چهار کشور را که نقض توافقین به شمار می‌رفت به شورای ایکائو اراه کرد و از این سازمان خواست در این قضیه رأی صادر کرده و اقدامات آن‌ها را غیر قانونی دانسته و مجبور به پرداخت غرامت کند.

چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر بعد از قطع روابط خود با قطر اعلام کردند، تا زمانی که دوحه شروط سیزده‌گانه آن‌ها را که یکی از آن‌ها بستن شبکه پربیننده الجزیره بود، نپذیرد، به قطع روابط خود با قطر ادامه خواهند داد. بحران قطر به رغم تلاش‌ها برای پایان دادن به آن، همچنان پابرجاست و دوحه گفته که تن دادن به این شروط، استقلالیت قطر را از بین میبرد.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان ایکائو حریم هوایی چهار کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد

 

به گزارش تابناک و بر اساس گزارش کانال خبرب پارتیزان، این قرارداد شامل تحویل جدیدترین سیستم‌های +Patriot Configuration 3 است که شامل رادارها، پرتابگرها، مراکز فرماندهی و کنترل به همراه تجهیزات یدکی و خدمات پشتیبانی مرتبط است. این خرید با توجه به تحویل دو آتشبار پاتریوت توسط آلمان به اوکراین برای تکمیل زیرساخت‌های دفاع هوایی فعلی آلمان با استفاده از سیستم های پیشرفته در نظر گرفته شده است.

 
لازم به ذکر است در حال حاضر سامانه پاتریوت توسط ۱۹ کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و اوکراین استفاده می شود.

سامانه +Patriot Configuration 3 نسخه به روز شده سامانه های پاتریوت قبلی است که برای رهگیری تهدیدات مختلف مانند هواپیما، موشک های بالستیک و موشک های کروز طراحی شده است. بخش موشکی این سامانه شامل موشک های PAC-2 و نیز موشک پیشرفته تر PAC-3 می باشد.

 

در +Configuration 3، بهبودهایی برای تطبیق با قابلیت های موشک PAC-3 Segment Enhancement (MSE) از جمله در بخش تنظیمات سخت افزار و نرم افزار سامانه انجام شده است که شامل ارتقاء نرم افزار Post Deployment Build-8 (PDB-8) است. PDB-8 طیف وسیعی از بروزرسانی ها را معرفی می‌کند، از جمله رایانه‌های کنترل آتش بازطراحی‌شده، افزایش قدرت پردازش برای رایانه‌های کنترل تسلیحات، بهبود نرم‌افزار در جستجوی راداری و شناسایی هدف و همچنین یک رابط کاربری اصلاح‌شده با نام واسط Warfighter Machine (WMI) که از گرافیک سه بعدی برای رندر زمین و فضای هوایی استفاده می کند.بخش رادار و کنترل این سیستم نیز ظاهراً برای گسترش برد و بهبود قابلیت های درگیری با گنجاندن PAC-3 MSE به روز شده است. این به روز رسانی ها برای پشتیبانی از توانایی سامانه برای مقابله با انواع تهدیدات هوایی با دقت و زمان کمتر واکنش، بهبود یافته است.

علاوه بر این، قابلیت‌های این سیستم در بخش تحرک و استقرار سریع بهبود یافته است و طبق گزارش‌ها، یک آتشبار این سامانه می‌تواند در کمتر از یک ساعت عملیاتی شود. همچنین مرکز کنترل و فرماندهی این سامانه، با سیستم فرماندهی نبرد یکپارچه ارتش آمریکا سازگار شده است. این سازگاری به منظور افزایش سرعت اتصال سیستم با سایر عناصر دفاعی، با هدف رویکرد یکپارچه در دفاع موشکی در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • دومین برد دختران هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا